همسر خسیس
مردان یا زنان خسیس هر مسئله ای را با مسائل مالی می سنجند و زندگی با این افراد دارای مشکلات زیادی است اما راهکارهایی وجود دارد که می توانید خساست همسرتان را کاهش دهید.

مهم ترین مشکلات زندگی افراد خسیس با خانواده

خساست رویکردی در زندگی می باشد که فقط و فقط محدود به مسائل مالی نیست و تنها نمی تواند محدود به مرد باشد ولی با توجه به اینکه خسیس بودن بیشتر در مورد دارایی و پول معنا پیدا می کند و اکثراً مردان سرپرست خانواده هستند و مدیریت مالی را در اختیار دارند به خاطر همین شاید خساست مردان بیشتر از خانم ها باشد اما در جایگاه خود هر دو می توانند باعث ایجاد مشکلات مشابهی در زندگی شوند و زندگی مشترک خود را به چالش های فراوانی سوق دهند.

خساست یعنی خودداری از خرج کردن پول دقیقا زمانی که خودش و اطرافیانش به آن نیازمندند. همه ما انسان ها در زندگی خود با افراد خسیسی مواجه هستیم که پول و داراییشان به جانشان بند است ناخن خشکی کرده و بسیار سخت گیر هستند به قدری که اطرافیانشان را خسته می کنند.

افراد خسیس

اما چنانچه در بخش خانواده پلاس نمناک عنوان شده است این اتفاق پس از تشکیل خانواده نمود بیشتر و حساس تری پیدا می کند و بیشتر احساس می شود چرا که زمانی که یکی از طرفین از خساست بیشتری برخوردار است تاثیر بسیار مخربی روی رابطه آنها در زندگی مشترک میگذارد و گاهی تا جدایی پیش می رود مگر اینکه هر دوی آنها خسیس باشند تا از در کنار هم بودن بیشتر لذت ببرند.

پول و در آمد عامل مهم و تعیین کننده در زندگی مرد و زنی که خسیس هستند می باشد آنها هر مورد و مسئله ای را با پول و مسائل مالی می سنجند. به عنوان مثال معیار و اندازه محبتشان کیفیت، هزینه و نوع هدیه است نه اینکه زیبایی و نیت آن.

مدیریت و کنترل دخل و خرج زندگی و آینده نگر بودن هیچ بدی ندارد ولی بعضی از افراد چنان به پول می چسبند که جدا کردنشان از آن یکی از محالات است. می دانید که زندگی با چنین افرادی بسیار سخت است کسانی که درگیر خساست هستند نه خود از زندگی لذت کافی را میبرند و نه اجازه می دهند که اطرافیانشان در کنار او طعم خوب زندگی را بچشند آنچنانکه نه تنها فقط در خرج کردن پول بلکه برای دیدن خوشی دیگران هم تنگ نظر هستند.

همسر خسیس

مشکلات مهم زندگی مشترک با افراد خسیس

به اعتقاد روانشناسان خساست یک نوع مشکل روانی تلقی می شود چرا که بر این باورند در همه رفتارهای این افراد که مبتلا به این اختلال روحی و روانی هستند حتی در ابراز علاقه و محبت به فرزندان و اقوامشان امساک و خست مشاهده می شود.

از نظر این افراد ضرورتی برای خرید کردن وجود ندارد و بهتر است پول فقط در بانک پس انداز شود و هدیه خریدن را دور ریختن پول می دانند و در مواقعی که مجبور هستند پرداخت نقدی را بهتر از هدیه خریدن می بینند.

ارتباط آن ها با همسر خود محدود به بحث ها و رفع نیازهای مادی است و پس از یک جنگ و جدال طولانی برای رفع هر نیاز خود با چارچوب تعیین شده فرد خسیس پیش می روند.

این افراد در برقراری ارتباط عاطفی و استفاده از ساده ترین کلمات محبت آمیز عاجز هستند و چنانچه از این کلمات استفاده هم بکنند یک حالت ناراحت و گرفته به خود می گیرند و آرامششان سلب می شود و به این خاطر شکاف عمیقی در روابط زناشویی خود ایجاد می کنند.

والدین خسیس همیشه و در همه حال از تمام تلاش ها و رفتارهای فرزندشان رضایت ندارند و این نارضایتی شامل رفتارهای روزمره و مسائل درسی آنها می شود برخلاف والدین کمال گرا، والدین خسیس هیچ تلاش و کمکی در جهت پیشرفت فرزندان خود نکرده و همیشه نسبت به آن ها متوقع هستند.

افراد خسیس همیشه در تصمیم گیری برای خرید مجوز صادر می کنند و چنانچه بدون اجازه آنها خرید صورت بگیرد داد و بیداد راه می اندازند. آنها حتی برای رفع نیازهای فردی خود نیز خساست به خرج می دهند تا جایی که شاید سلامتیشان به خطر بیفتد. آنها آزادی عمل را از خانواده خود گرفته اند چرا که هر آن بروز واکنشی نامطلوب از طرفشان دور از انتظار نیست.

زندگی با مرد خسیس

راهکارهای کاربردی در برخورد با همسر خسیس در زندگی مشترک

برای اینکه رفتار مناسبی با همسر خسیس خود داشته باشید قبل از هر چیزی باید به یاد داشته باشید که حل مشکلات و رفتارهای مربوط به خساست همسرتان کار آسانی نیست و هیچ درمانی برای خساست وجود ندارد بنابراین بهترین کار این است که از ابتدا با روشهای غیر مستقیم اقدام به ترمیم و تعدیل رفتار او بکنید.

چنانچه از آن دسته افرادی هستید که در برخورد با همسر خود بلاتکلیف هستید و نمی دانید که چطور رفتار کنید تا از خساست او کم کنید و یا بتوانید با این ویژگی آزاردهنده او کنار بیایید در این بخش از سایت نمناک با ما همراه باشید چراکه چند پیشنهاد برایتان داریم تا بتوانید با به کارگیری آنها با شریک زندگی خسیس مدارا کنید:

باور داشتن افراد خسیس:

در ابتدا سعی کنید باور پذیرایی در قبال افراد خسیس داشته باشید و آنها را هر طور که هستند قبول داشته باشید این باور منجر می شود که راحت تر بتوانید رفتارهایش را تحمل کنید.

خسیسی همسر

مشورت با همسر:

قبل از اینکه خریدی برای منزل خود انجام دهید حتماً با همسر خود مشورت کنید چراکه اگر با او مشورت نکنید ممکن است با واکنش تند او مواجه شوید و این شروع یک لجبازی بزرگ خواهد بود پس برای جلوگیری از بروز جنجال حتماً مشورت را در کارهای خود دخیل کنید.

قدردانی و تشکر از همسر:

با وجود اینکه امکان دارد افراد خسیس دارای سلیقه خوبی باشند ولی در خرید خود حتماً مبلغ چیزی که می خواهند بخرند بسیار برایشان اهمیت دارد بنابراین به جای اینکه همسر خود را تمسخر کنید و یا از او دلخور شوید، با زبان شیوا از او تشکر و قدردانی کنید چرا که تشویق و تشکر بازخورد مثبتی در رفع مشکلات رفتاری همسرتان به دنبال دارد.

تشکر از همسر

کمک به افراد خسیس در اصلاح رفتارشان:

بسیاری از افرادی که درگیر خساست هستند همیشه سعی می کنند این رفتار آزاردهنده را در خود اصلاح کنند در این جور مواقع چنانچه با چنین درکی از آنها روبرو می شوید باید به آنها کمک کنید و نباید مدام به آنها خرده بگیرید بلکه تلاشتان این باشد که در کنارشان باشید تا با کمک به آنها به مرور زمان بر مشکلشان غلبه کنید.

نشان دادن ناراحتی از خساست همسر:

هر زمان که از رفتارهای همسر خسیس تان عصبی و ناراحت شدید ناراحتی خود را به او نشان دهید البته این ناراحتی نباید با جنگ و جدل و دعوا همراه باشد فقط به او توضیح دهید که رفتارهای نامناسبش بسیار آزار دهنده است و از او بخواهید که حتماً در موردشان تجدید نظر کند.

حفظ تعادل در رفت و آمدها:

این را بدانید که قطع رابطه شما با دوستان و آشنایان خود چاره کار نیست پس با حفظ تعادل در رفت و آمدها به تدریج در کاهش این مشکل قدم بردارید.

همفکری با همسر در مخارج منزل:

پیشنهاد می کنیم دخل و خرج منزل خود را با همفکری یکدیگر پیش ببرید و باهم تصمیم بگیرید تا به مرور زمان تغییرات رفتاری در او ایجاد شود.

دخل و خرج منزل

رفتار صحیح با همسر خسیس مقابل فرزندان:

چنانچه فرزندتان از رفتارهای همسرتان آزرده خاطر شد به هیچ عنوان مقابله به مثل را به او یاد ندهید فقط به او توضیح دهید که باید به عقاید پدر و مادرش احترام بگذارد پس سعی کن طوری رفتار کنی که با سرزنش و تحقیر او مواجه نشوی.

مراجعه به مشاوره:

در نهایت چنانچه با عملی کردن این شیوه ها هنوز هم نتوانستید ارتباط موثری با همسر خسیس خود برقرار کنید مشکل خود را حتما با یک مشاور یا روانپزشک در میان بگذارید.

مشکلاتی که افراد خسیس با خانواده شان دارند

3.816
این مطلب مفید بود ؟124
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
برچسب : خسیس
وبگردی