کارت ملی

علت ‌توقف 2 ساله صدور کارت ملی

تاریخ انتشار : 5 آبان 1401کد مطلب : 34385زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور 4 میلیون کارت ملی تا 2 ماه آینده خبر داد.

تسنیم:هاشم کارگر با اشاره به ثبت نام و درخواست 10 میلیون کاربر برای کارت هوشمند ملی اظهار داشت:از بازه زمانی سال 98 تا دی ماه 1400 تعداد زیادی از مردم که بالغ بر 10 میلیون نفر بودند ثبت نام و درخواست کارت هوشمند ملی را انجام دادند حتی هزینه‌های آن از سوی مردم پرداخت شده بود، اما در صف انتظار دریافت کارت قرار داشتند و متاسفانه در این مدت تولید و صدور انبوه کارت ملی متوقف شده بود.

وی افزود:با استقرار دولت سیزهم، پیگیری وزیر کشور و تلاش همکاران در سازمان ثبت احوال کشور از اواخر دی‌ماه سال گذشته تولید انبوه کارت ملی آغاز شده است و با استفاده از پتانسیل داخلی کشور و توان فنی داخلی کشور تلاش شد کارت ملی صادر شود.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد:در حال حاضر با تمام مشکلاتی که در زمینه‌های گوناگون وجود داشته است بیش از شش میلیون فقره از کارت‌ها صادر و تحویل مردم شده است و سعی بر این است الباقی کارت‌های باقی مانده که حدود 4 میلیون فقره است تا دو ماه آینده صادر شود.

کارگر خاطرنشان کرد:علل توقف صدور کارت ملی در بازه زمانی سال 98 تا سال 1400، بخشی ناشی از این بود که در گذشته بدنه‌های کارت ملی به طور کامل از خارج از کشور وارد می‌شد، اما این امر متوقف شده بود.

وی بیان کرد:علت دیگر توقف صدور کارت ملی در بازه زمانی دوساله، عدم باور به توان داخلی کشور بوده است و به عبارتی باور توان داخلی که می‌توان این کارت‌ها را چه از لحاظ بدنه و چه از لحاظ تراشه‌گذاری انجام دهد شکل نگرفته بود، اما خوشبختانه این امر در دولت سیزدهم محقق شد و با بهره‌گیری از توان داخلی این مهم در داخل کشور تولید می‌شود.

انتهای پیام/م

علت ‌توقف 2 ساله صدور کارت ملی

52
این مطلب مفید بود ؟20
برچسب : کارت ملی
وبگردی