بروس لی
بروسلی در 27 نوامبر 1940 در سانفرانسیسو متولد شد، بروسلی در زمان زندگی اش ماجراهای بسیار جالبی از سرگذرانده و دلیل مرگش هم بسیار عجیب است.

زندگینامه بروسلی و جزئیات ازدواج بازیگر معروف

بروسلی، شناخته‌ شده‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین رزمی‌کار تاریخ است که در طول زندگی خود، فیلم‌های جاودانه‌ای به جا گذاشت. با گذشت سال ها از مرگ مشکوک بروسلی هنوز نامش به عنوان یکی از بزرگترین استادان رزمی کار شنیده می شود و فیلم های او پربازدید است. یکی از سوالات پر تکرار علاقمندان به هنرهای رزمی درباره خانواده و همسر و فرزند بازیگر فیلم «اژدها وارد می‌شود»، است. در این بخش از نمناک پاسخ این سوال که (بعد از مرگ بروس چه بر سر خانواده اش آمد؟) را داده ایم و تصاویری دیده نشده از همسر و فرزندان بروس لی منتشر نموده ایم.

بروس لی و خانواده اش

لی جن فان مشهور به بروس لی بازیگر مطرح چینی-آمریکایی و اسطوره هنرهای رزمی، در 27 نوامبر سال1940 در سانفرانسیسکو کالیفرنیا متولد شد.

پدرش لی هو چون خواننده اپرا چینی و مادرش کاتولیکش گریس هو از چینیهای آلمانی تبار بود وقتی بروس لی، سه ماه داشت، والدینش به هنگ کنگ برگشتند و بروس لی در هنگ کنگ بزرگ شد. او فرزند چهارم خانواده بود و دو برادر و دو خواهر داشت.

خانواده بروس لی

همسر بروسلی کیست و کجاست

بروسلی در سال 1956 با همکلاسی خود بنام لیندا آشنا شد و ازدواج کرد، لیندا لی کدول همسر بروسلی هنرپیشه و استاد هنرهای رزمی و آموزگار اهل ایالات متحده آمریکا است، او کتاب بروس لی:مردی که فقط من شناختم را نوشت که بر اساس آن فیلم اژدها:داستان بروس لی ساخته شد.

بروسلی

مرگ مشکوک پسر بروسلی

بروس لی و لیندا صاحب یک پسر بنام براندون و یک دختر بنام شاتون شدند. هر دو فرزند بروسلی و همسرش وارد عرصه ی رزمی و هنر بازیگری شدند. برندون پسر بروس لی رزمی کار و هنرپیشه، متولد 1 فوریهٔ 1965 – 31 مارس 1993 بود که در هنگام فیلمبرداری فیلم کلاغ بر اثر ضرب گلوله کشته شد.

ماجرا بدین صورت بود که پس از شلیک گلوله توسط یکی از بازیگران و اتمام فیلمبرداری، الکس پرویاس (کارگردان فیلم) دستور کات می‌دهد اما برندون زخمی شده و از جا بر نمی خیزد و به بیمارستان منتقل شده و فوت می کند. برخی افراد مرگ برندون را بسیار مشکوک دانسته و معتقدند که مرگ او عمدی بوده اما دادگاه به تصادفی بودن مرگ او رای داده است. آرامگاه برندون در سیاتل، واشینگتن می‌باشد.

پسر بروسلی

دختر و نوه بروسلی

شانون ایمری لی دختر بروس لی و لیندا نیز رزمی کار، هنرپیشه و از بازرگان زن اهل ایالات متحده آمریکا است که متولد 19 آوریل 1969 می باشد، او در سال 1994 با آنتونی لان کیسلر ازدواج کرد و یک دختر به نام "Wren" دارد.

دختر بروسلی

بروس لی چگونه بازیگر شد؟

بروس لی از 13 سالگی زیر نظر استاد ییپ من فنون گونگ فو را یاد گرفت و سپس مدتی بعد بوکس غربی و شمشیر بازی غربی را فرا گفت و در مسابقات قهرمانی بوکس شرکت کرد و قهرمان سه دوره قبل را در همان راند اول ناک اوت کرد و قهرمان شد.او در پایان 18 سالگی برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و دو سال بعد از ورود به آمریکا شروع به تدریس هنرهای رزمی به غیر چینی ها کرد و دو مدرسه آموزش هنرهای رزمی نیز افتتاح نمود.

بروس در زمان کودکی به واسطه پدرش تجربه چندین بازیگری در نقش کودک در فیلم و سریال های هنگ کنگی را داشت، او در سال 1964 بعد از شرکت در مسابقات کاراته نمایشی مورد توجه یک کارگردان قرار گرفت و در سریال زنبور سبز سال 1966 بازی کرد و سپس در فیلم های رئیس بزرگ، ضربه نهایی، راه اژدها و بازی بزرگ و... ایفای نقش کرد و رکورد فروش تاریخ هنگ کنگ را شکست.

خانواده

مرگ بروسلی

بروسلی در 20 ژوئیه 1973 بعد از یک خواب عمیق به کما رفت و تلاش پزشکان برای احیای او بی نتیحه ماند و درگذشت، مرگ بروسلی شایعات زیادی را بر زبان ها انداخت و عده ای مرگ بروسلی را مشکوک و عده ای علت مرگ او را مصرف بیش از حد داروی کورتیزون جهت تسکین درد ناشی از بیماری فتق دیسک بین مهره ای می دانستند. دانشمندان و پژهشگران، اختلال عملکرد کبد را به عنوان دلیل مرگ بروسلی معرفی کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند مصرف زیاد آب باعث هیپوناترمی ادم مغزی (تورم مغزی) شده و منجر به اختلال در عملکرد کبد شده است. به گفته محققان، عدم توانایی دفع آب کافی می‌تواند عواقب مرگباری را به همراه داشته باشد و این پژوهش علمی نشان می‌دهد که علت مرگ بروسلی همین موضوع بوده است.

قبر بروس لی و پسرش در سیتال آمریکا در خیابان گارفیلد می باشد.

حقایق مرموز درباره بروس لی، خانواده و نوه بروسلی+ عکس

4.369
این مطلب مفید بود ؟609
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/ن/ن.ح
برچسب : بروس لی
وبگردی