باغبانی فضای کوچک
اگر در آپارتمان زندگی میکنید و علاقه مند به باغبانی و پرورش گل و گیاه هستید می توانید به راحتی حتی در فضای کوچک گیاهان و سبزیجات مناسب را نگهداری کنید.

نکات باغبانی فضای کوچک برای آپارتمان شما

آیا شما عاشق باغبانی هستید و در یک آپارتمان زندگی می کنید ؟ مهم نیست! شما هنوز هم می توانید حس و میل باغبانی خود را راضی کنید .

چه گل باشد، چه گیاه و یا سبزیجات، هیچ محدودیتی برای نوع باغبانی که می خواهید انجام دهید وجود ندارد حتی اگر فضای شما بسیار کوچک و محدود باشد . این بخش از رازهای باغبانی در نمناک به راهنمای شما در مورد باغبانی و پروش گیاه و گل در فضای کوچک پرداخته است که شامل نکات بسیار مفیدی است.

شما هم می توانید در فضای کوچک و کمترین جا باغبانی کنید

کاشت گیاه در بالکن

اندازه میانگین بالکن 1 متر و نیم است . این به آن معنی است که در هنگام کاشت باغچه کوچکتان باید خلاق باشید. شما می توانید سبزیجات ، گیاهان و یا گل هایی را پرورش دهید اما یک باغچه گیاهی بسیار خوب عمل می کند . این یک استفاده عالی از فضای بالکن است که رنگ و رایحه ای خوبی را نیز به فضای شما بیفزاید .

اندازه بالکن خود را در نظر بگیرید تا تعداد گیاهان را تعیین کنید و برای زمانی که نیستید، در مورد یک سیستم آبیاری خودکار فکر کنید و در صورت لزوم یک بادگیر بسازید و حتما قوانین و مقررات آپارتمانتان را رعایت کنید .

باغبانی فضای کوچک

کاشت گیاهان در گلدان و ظروف چند مزیت دارد :

- از آنجا که شما در یک مکان بسته هستید ، می توانید مکان گیاهانتان را امتحان کنید و به اطراف جا به جایشان کنید تا زمانی که هر یک از آن ها منطقه ایده آل خود را پیدا کنند و یخ زدن ناگهانی به معنای مرگ حتمی در گونه های حساس نیست و فقط کافی است آن ها را داخل بیاورید .

- ترمیمشان هم آسان می باشد. از آنجا که گیاهان نزدیک درب قرار دارند، شما آن ها را زیاد می بینید و قادر خواهید بود برای آسیب هایشان اقداماتی کنید ، شکوفه ها و برگ های پژمرده شده را بچینید و آن هایی که خراب شده اند را جایگزین کنید .

با این حال، یک باغچه گلدانی می تواند چالش هایی نیز در بر داشته باشد .

شما نیاز به آبیاری طبق یک برنامه زمان بندی شده دارید، چون خاک گلدان ها می توانند به سرعت خشک شوند ، به خصوص گلدان های سفالی، که "راحت تر از پلاستیک تنفس می کند".

- کرم خاکی و گرده افشان ها ممکن است قادر به رسیدن به باغچه شما نباشند و بنابراین ممکن است لازم باشد که خودتان با دستتان خاک را شخم بزنید ، کود دهید و حتی گرده افشانی کنید و همچنین باید زیر هر گلدانی سینی خودش را قرار دهید تا آب تخلیه نشود و این کار همچنین مانع از آسیب زدن به مکان آن ها خواهد شد .

سبزیجات را هم فراموش نکنید:

اگر یک باغچه سبزی هدف شماست، بهتر است که به برخی گیاهان خاص پایبند باشید و از آنجا که یک حیاط برای کاشت ندارید ، از گلدان و ظروفی برای چیدمان باغچه خود استفاده کنید.

پرورش گیاه در آپارتمان

گیاهانی که در فضای کوچک میتوانید پرورش دهید

در نظر بگیرید که این پنج سبزیجات در فضای کوچک هم به خوبی رشد می کنند و می توانید آن ها را حتی در بالکن هم بکارید :

1. کاهو:

کاهو در حال رشد به جای کاشت عمیق نیاز به یک کاشت گسترده دارد و به سرعت رشد می کند و می توانید در طول فصل رشدش چندین بار برگ هایش را جمع کرده و از یک گیاه چندین بار محصول بگیرید .

انواع برگ شل و رومانیایی به فضای کمتری نسبت به آیسبرگ و دیگر گونه های کاهو نیاز دارند . بر خلاف گوجه فرنگی، کاهو به کمی سایه، دمای خنک و قرار گرفتن محدود در آفتاب ظهر نیاز دارد.

2. گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی گیاهان بسیار مولدی هستند و اندازه گلدان بستگی به اندازه گیاهتان دارد و به یاد داشته باشید که گوجه به مقدار زیادی نور آفتاب نیاز دارد ، بنابراین به یک بالکن یا لبه پنجره عریض نیاز دارید.

به دنبال نوعی بگردید که به ارتفاع معینی می رسند و سپس رشدشان متوقف می شود و به همین دلیل، نوع خاصی از گوجه فرنگی که برای فضای محدود شما مناسب هستند را خریداری کنید .

کاشت سبزیجات در آپارتمان

3. فلفل :

فلفل در گلدان ها خوب رشد می کند و آن ها به یک نقطه آفتابی و گرم برای رشد و یک گلدان عمیق نیاز دارند .بهتر است که هر یک گیاه را در یک گلدان بکارید و تحت شرایط درست هر گیاه ، فلفل های زیادی تولید خواهد کرد .

4. تربچه :

تربچه ها سریع رشد می کنند و در گلدان ها خوب عمل می کنند اما در گلدان های کوچک و پهن بهتر هستند . باید بین هر گیاه 7 سانت فضای خالی بگذارید .

5. هویج:

تولید هویج در گلدان آسان است، اما به ریشه های عمیق نیاز دارند. 12 تا 15 اینچ خوب هستند، اما در کاتالوگ انواع بذرهای مختلفی وجود دارد و می توانید به راحتی انواع کوتاه تری را پیدا کنید.

این یک گیاه مناسب در آب و هوای خنک است که به آبیاری منظم و خاک مرطوب نیاز دارد، تا هویج خشک و ترک دار نشود.

نگهداری گیاهان در داخل خانه:

گیاهان آپارتمانی و داخلی ، خانه شما را روشن تر می کنند و فضای بیرون از خانه جذابی را برای شما به ارمغان می آورند اما شرایط محیط داخلی همیشه عالی نیست . گیاهانی را انتخاب کنید که بدون نگهداری مداوم زنده می مانند که گیاه مار و عنکبوت این گونه هستند .

همه گیاهان به آب، نور و تغذیه نیاز دارند اما برخی از آن ها بیش تر نیاز خواهند داشت .

گیاهان بادوام همچنین شامل گوش آلوئه، یشم و گوش گوسفند هستند .

نگهداری گیاهان در خانه

در مطلب معرفی خاک گلدان و باغچه کامل توضیح دادیم و بارها اشاره داشتیم که از خاک مناسب استفاده کنید ، به مقدار مناسبی آبیاری انجام دهید و نور مناسب خورشید را به داخل هدایت کنید تا گیاهان خانه شما شکوفا شوند و رشد خوبی داشته باشند .

رشد دادن گیاهان رو به بالا، به جای بیرون رفتنشان از فضای حاضر راه دیگری برای باغبانی است. باغ های عمودی کاملاً مد روز هستند و حتی می توانید آن ها را در فضای باز یا در داخل خانه خود قرار دهید.

گل ها، تاک ها و گیاهان برای این نوع پروژه خوب عمل می کنند .

شما حتی می توانید سبزیجاتی را به صورت عمودی هم پرورش دهید .

لوبیا، نخود فرنگی و خیار انتخاب های بسیار خوبی برای باغ های عمودی کوچک هستند .

اسکواش که اندازه پراکنده آن ، آن را به یک انتخاب بعید برای یک باغ کوچک تبدیل می کند ، می تواند در یک قاب عمودی ، بلند هم پرورش داده شود و بسیار زیبا هم خواهد بود .

در نهایت حیاط نداشتن به این معنا نیست که شما نمی توانید از زیبایی طبیعت استفاده کنید و حس رضایت تهیه مواد غذایی به دست خودتان را بدست نیاورید. باغبانی در فضای کوچک هم مانند باغبانی در فضا های بزرگ باعث تقویت روحیه و کاهش اضطراب می شود.

پیشنهاد ویژه برای باغبانی در فضای کوچک آپارتمان + نکات

4.37
این مطلب مفید بود ؟61
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی