هواشناسی

دمای 1 درجه بیش از حد نرمال تهران تا پایان تابستان

تاریخ انتشار : 25 مرداد 1402کد مطلب : 4052زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با تاکید برتداوم هوای گرم طی روزهای آینده اظهار کرد: بارش‌های پاییزی در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود اما همچنان لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب وجود دارد.

ایسنا:در حالی که تابستان از نیمه گذشته است همچنان هوا گرم و سوزان است و به گفته سحر تاجبخش - رئیس سازمان هواشناسی کشور- با توجه به روند تولید گازهای گلخانه‌ای در دنیا و عدم تلاش مشخص کشورها برای کاهش این گازها می‌توانیم انتظار افزایش دما را داشته باشیم اما میزان این افزایش کاملا به عملکرد کشورها بستگی دارد. نکته قابل توجه این است که افزایش دما همچنان در فصل‌های دیگر نیز تا حدود یک درجه سلسیوس برای غالب نقاط کشور مورد انتظار است.

مازیار غلامی نیز درباره وضعیت دمایی تهران طی هفته آینده اظهار کرد:در حال حاضر نه تنها هیچگونه کاهش دمایی برای کشور پیش‌بینی نمی‌شود بلکه تا اواسط هفته آینده روند افزایش دما با شیب ملایم همچنان ادامه دارد. متوسط دمای تهران طی یک ماه آینده 0.5 تا 1 درجه بیشتر از متوسط بلند مدت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران درباره بارش‌های پاییزی تاکید کرد:بارش‌های پاییزی در تهران می‌تواند به‌تدریج به سمت نرمال گرایش داشته باشد اما این نرمال بودن بارش‌ها به معنای رفع مشکل کم‌آبی نیست چراکه به‌طور کلی ایران در کمربند خشک و نیمه‌بیابانی کره زمین قرار دارد بنابراین همواره مساله آب برای آن وجود دارد و باید به‌صورت دائم مصرف آب را کنترل و صرفه‌جویی کنیم و مدیریت منابع و مصارف آب همچنان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/م

دمای 1 درجه بیش از حد نرمال تهران تا پایان تابستان

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : هواشناسی
وبگردی