کاهش دمای هوا

کاهش دمای هوا در نوار ساحلی کشور از امروز

تاریخ انتشار : 16 شهریور 1402کد مطلب : 4684زمان مطالعه : 2 دقیقه
دمای هوا طی امروز و فردا در نوار ساحلی کشور بین 8 تا 10 درجه کاهش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان:صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت:براساس نقشه‌های پیش بینی سازمان هواشناسی امروز به تدریج با شمالی شدن جریان‌ها از سوی دریای خزر در مناطقی از اردبیل گیلان مازندران و ارتفاعات گلستان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی روز جمعه علاوه بر سواحل شمالی کشور در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان شمالی و بعد از ظهر در برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی گفت:روز شنبه در غرب گیلان و شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد و روز یکشنبه با تقویت جریان‌های شمالی روی دریای خزر در گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد:روز دوشنبه بارش در غرب مازندران، گیلان، مناطقی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت و وزش باد در نوار شمال شرق و شرق کشور افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد:دمای هوا طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش می‌یابد همچنین یکشنبه در کل نوار شمالی کشور دما به طور محسوسی کاهش می‌یابد که پنجشنبه کاهش دما در استان‌های اردبیل و گیلان بین 8 تا 10 درجه و یکشنبه بین 5 تا 8 درجه است همچنین روز یکشنبه کاهش دما در خراسان شمالی بین 8 تا 12 درجه و در استان‌های مازندران، گلستان و سایر مناطق شمال غرب بین 4 تا درجه پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

کاهش دمای هوا در نوار ساحلی کشور از امروز

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : هواشناسی
وبگردی