اختلال خواب
بر اساس نتایج پژوهشگران دانشگاهی در کشور اسکاتلند علائم تسریع روند پیر شدن پوست مانند خطوط عمیق، رنگ دانه های غیر معمول، شل شدن پوست و کاهش قابلیت ارتجاعی آن در افرادی که خواب مناسب نداشتند بیشتر به چشم می خورد.

کم خوابی چه تاثیری بر روی پیری زود رس پوست دارد؟

 

پژوهشگران علوم پزشکی در بیمارستان دانشگاهی مرکز پزشکی کیس در کلولند کشوراسکاتلند می گویند بی خوابی چین و چروک های صورت را افزایش می دهد .
پیش از این مطالعات ارتباط میان اختلالات مزمن خواب با مشکلات سلامتی مانند چاقی مفرط، دیابت، سرطان و آسیب به سیستم دفاعی بدن را نشان داده بودند.

 

رابطه چین و چروک زودرس پوست با کمبود خواب

تاثیر کم خوابی روی پیری پوست

محققان در این مطالعه پرونده پزشکی 60 زن 30 تا 49 ساله را مورد بررسی قرار دادند ؛ نیمی از این زنان با اختلال و کمبود خواب درگیر بودند.
علائم تسریع روند پیر شدن پوست مانند خطوط عمیق، رنگ دانه های غیر معمول، شل شدن پوست و کاهش قابلیت ارتجاعی آن در افرادی که از خواب کافی و مناسب بی بهره بودند بیشتر به چشم می خورد.
همچنین 44 درصد از افرادی که خواب مناسب نداشتند از چاقی مفرط رنج می بردند و این در حالی است که نرخ چاقی در افراد با خواب مناسب حدود 23 درصد بود.

بنابراین برای جوان ماندن و سلامت پوست صورت بهتر است از برنامه تغذیه ای مناسب و خواب کافی بهره مند شویم.

رابطه پیری زودرس پوست در زنان با کمبود خواب!

4.5208
این مطلب مفید بود ؟18919
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از پزشکان بدون مرز
وبگردی