سریعترین حیوان
حیوانی که رکورد سریعترین حیوان روی زمین را زده است اندازه اش حتی به یک سانت هم نمی رسد.

سریعترین حیوان دنیا شناسایی شد 

با خواندن تیتر حتما تصور می کنید که حیوان مورد نظر که رکورد سرعت در میان حیوانات دنیا را زده حتما نوعی از گربه سانان است یا از خانواده ی چیتاها که پیش از این تصور می شد سریعترین حیوانات جهان هستند اما پاسخ به این تصور منفی است و حیوان مورد نظر در کمال ناباوری نوعی مورچه است ، مورچه ای که 5 هزار بار سریعتری از پلک زدن برای حرکت خود سرعت دارد ؛ مورچه ی دراکولا که تصاویرش را در این بخش از سرگرمی نمناک مشاهده می کنید.

مورچه دراکولا

مورچه دراکولا سریعترین حیوان جهان 

مورچه ی دراکولا سریعترین حیوان جهان شناخته شد

مورچه ی "دراکولا " که محل اصلی زیست او آفریقا، استرالیا و جنوب آسیا است به دلیل داشتن قدرت خارق العاده ای در فکش چنین عنوانی را به خود اختصاص داده است چرا که این مورچه ی شگفت انگیز می تواند فک خود را با سرعت خارق العاده 320 کیلومتربرساعت(200 مایل برساعت) ببندد که 5 هزار بار سریع تر از پلک زدن است.

این درحالی است که چیتا فقط با سرعت 96 کیلومتر برساعت(60 مایل برساعت) می دود ؛ پس این موجود کوچک که تنها چند میلی متر است سریع ترین حیوان زنده جهان نام گرفت .

تندروترین حیوان

سریعترین حیوان در جهان چه حیوانی است؟

ولی چرا فک به این کوچکی و این همه سرعت ؟

طبق گفته های محققان و جانورشناسانی که در این بررسی حضور داشتند مورچه " دراکولا" از فک خود که عضوی فوق العاده قوی در این مورچه است درست مثل یک منجنیق استفاده می کند و زمانیکه او فک خود را می فشارد قبل از باز کردن آن نوعی نیروی فشار ایجاد می شود ؛ جالب است بدانید که فشار ایجاد شده توسط فک به قدری قدرتمند است که می تواند برخی از حشرات مثل یک هزارپا را در پا در آورد. 

طبق نتیج منتشر شده محققان به وسیله فناوری دوربینهای سریع تایید کردند مورچه "دراکولا" سریع ترین حیوان در طبیعت است ؛ در واقع این فناوری به دانشمندان نشان داد فک آنها چطور کار می کند.

فک های این حیوان هنگام گاز گرفتن رویهم فشرده نمی شود بلکه به طور مورب از کنار یکدیگر عبور میکند ؛ حرکتی که در کل 23 میکروثانیه طول می کشد. در ویدیو منتشر شده نشان داد مورچه ها، قبل از گاز گرفتن فک های خود را به مدت 3.7 ثانیه فشار می دهند تا خاصیت فنری آنها را بیشتر کنند و سپس حمله را آغاز می کنند.

 

سریعترین حیوان جهان که از چیتا سبقت گرفت !

4.7327
این مطلب مفید بود ؟30819
منبع : بخش سرگرمی نمناک /ن /آ
برچسب : مورچه
وبگردی