بستنی

بستنی مناسب و سالم

کد مطلب : 6488زمان مطالعه : 2 دقیقه
نه تنها کودکان بلکه بزرگترها هم علاقه مند به خوردن بستنی هستند یعنی این خوراکی خوشمزه مختص سن خواصی نیست پس باید بدانیم چه نوع بستنی سالم تر است.

دوستداران بستنی حتما این نکات را رعایت کنند.

 

دو خوراکی که در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی را دارد ، ساندویچ و بستنی است. کودکان نیز نسبت به این دو خوراکی علاقه ی بسیاری نشان می دهند ، اما متاسفانه بسیاری از این ساندویچ ها و بستنی ها برای بدن افراد ضرر دارند.

همه ی بچه ها علاقه مند به خوردن بستنی و یخمکهای رنگی هستند که بهتر است در این مورد خانواده ها بیشتر دقت کنند.

بستنی، یکی از  خوراکی پرخطر است

از آنجایی که نظارتی درست و کامل بر تولید و روش عرضه آبمیوه ها و بستنی های به اصطلاح کنار خیابانی وجود ندارد، خطر ایجاد بیماری بر اثر مصرف آنها بسیار بالاست، بنابراین بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که دارای تاییدیه وزارت بهداشت هستند و بسته​ بندی مناسبی دارند. باید این نکته را بدانید، در کل آبمیوه ها در مقابل بستنی و محصولات لبنی از لحاظ فاسد شدن، خطر کمتری دارند. بستنی یکی از مواد غذایی پرخطر محسوب می شود و در فصل تابستان خطر بیشتر هم می​شود.

 

بستنی

چه نوع بستنی بخوریم؟

 

بستنی کمرنگ بخورید

بستنی ها به طور کلی به 2 گروه تقسیم می شود؛ یک گروه از آنها بستنی های معمول کارخانه​ای هستند و فرض بر این است که کارخانه​ها در پاستوریزه کردن، بسته بندی و رعایت بهداشت دقت کافی به عمل می​آورند پس در نتیجه آلودگی میکروبی در این دسته از بستنی ها دیده نمی شود. اما مسئله ای که باید در مورد این گروه از بستنی ها به آن توجه کرد، رنگ های اضافی و مواد شیمیایی رنگی است که به این بستنی ها اضافه می شود. بچه ها معمولا به بستنی های رنگی و یخی علاقه بسیاری دارند، بنابراین لازم است که مادران بر این مسئله دقت بیشتری داشته باشند و بستنی هایی را برای فرزندان خود تهیه کنند که رنگ کمتری در آن به کار رفته باشد.

بستنی های سنتی ها هم باید پاستوریزه باشند

فروشگاه ها یی که بستنی های سنتی را تولید میکنند  باید تحت پوشش وزارت بهداشت باشند و از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند. قطعا درجه بهداشتی بستنی هایی که به صورت آزاد عرضه می شوند از بستنی های کارخانه ای پایین تر است. زیرا این فروشگاه​ها بستنی هایشان را پس از آماده شدن، داخل ظرف های سرباز قرار می دهند و ممکن است چند روز طول بکشد تا بستنی درون آن تمام شود و از طرف دیگر در تهیه آن معمولا از دست استفاده می شود. علاوه بر این، باید توجه داشت رنگ به کار رفته در آنها مانند بستنی های کارخانه ای ممکن است مشکل​ساز باشد. همچنین خامه و سرشیر موجود در بستنی به خصوص بستنی های سنتی باید حتما پاستوریزه باشد. در غیر این صورت می تواند عامل اصلی تب مالت یا دیگرعفونت های میکروبی باشد.

بستنی مناسب و سالم

3.719
این مطلب مفید بود ؟145
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از نامه نیوز/ن
برچسب : بستنی
وبگردی