پارك جنگلی قلعه رودخان
در ایران پارک های جنگلی بسیاری وجود دارند که فضای مناسبی برای گردش و تفریح مردم در اوقات فراغت را فراهم آورده است در ادامه بزرگترین پارکهای جنگلی ایران را مشاهده نمایید.

برای آشنایی با زیباترین و بزرگ ترین پارک ها جنگلی کشور با ما همراه باشید.

پارک جنگلی میرزا کوچک خان (شهر آمل)

این پارک دارای امکانات تفرجگاهی آلاچیق، آب آشامیدنی، سرویس دستشویی، اجاق، میز و نیمکت، رستوران و قهوه خانه، سکوی چادر و وسایل بازی کودکان، جایگاه سوارکاری و سه مدخل ورودی است. از جاذبه های این پارک باید به جاده جنگلی، آبشار ماهان، هزار پله، چشمه آب سرد، درختان کهنسال، مرتع جنگلی و درختان میوه ای اشاره کرد.
 

پارک جنگلی میرزا کوچک خان شهر آمل


پارک جنگلی نمونه گردشگری میرزا کوچک خان هراز در 16 کیلومتری شهر آمل استان مازندران در جاده هراز قرار دارد. این پارک زیبا با جنگل های انبوه و همراه با جاده ای زیبا یکی از بزرگ ترین پارک های جنگلی در خاورمیانه و دومین پارک جنگلی بزرگ استان مازندران است، رودخانه هراز که از ضلع خاوری این پارک می گذرد، جلوه خاصی به جنگل بخشیده است.


پارک جنگلی شورآب (شهر خرم آباد)

 پارک جنگلی شورآب شهر خرم آباد


پارک جنگلی شورآب یکی از پارک های طبیعی اطراف شهر خرم آباد است. این پارک طبیعی در کیلومتر 25 جاده خرم آباد به پلدختر واقع شده است و دارای جاده دسترسی آسفالت، آلاچیق و دیگر امکانات رفاهی است.
از تفریحات پارک و ساحل سی سنگان می توان به جت اسکی، قایق سواری، اسب سواری، کارتینگ، والیبال ساحلی و بازی های رایانه ای اشاره کرد. در این بوستان پستاندارانی چون شوکا، مرال، خرس قهوه ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گراز و شغال زیست می کنند.


پارک جنگلی ماسوله (شهر ماسوله)

پارک جنگلی ماسوله شهر ماسوله


شهر ماسوله در فومن جلوه های خاص طبیعی دارد به طوری که در گذشته از ماسوله به نام شهر صخره ها نام می بردند. پارک جنگلی ماسوله 2041 هکتار وسعت دارد و قسمت اعظم آن کوهستانی و میانبند است. فاصله این پارک تا مرکز استان 62 کیلومتر و تا فومن 35 کیلومتر است. منطقه فوق با توجه به ویژگی های تاریخی و ژئومورفولوژی و اقلیم خزری توام با کوهستانی یکی از مهم ترین سایت های ایرانگردی است.


پارک جنگلی قلعه رودخان (شهر فومن)
پارک جنگلی قلعه رودخان به مساحتی بالغ بر 1870 هکتار که قسمت اعظم آن کوهستانی و میان بند می باشد، دارای طبیعتی بسیار زیبا و چشمگیر است و در جوار روستای قلعه رودخان در فاصله 20 کیلومتری جنوب شرقی فومن قرار دارد.

پارک جنگلی قلعه رودخان شهر فومن

این پارک علاوه بر جاذبه های خاص طبیعی خود دارای ویژگی منحصر به فرد دیگری همچون قلعه رودخان یا قلعه حسامی نیز هست. این قلعه از بزرگ ترین دژهای نظامی ایران و گیلان است و پیشینه آن به قرن پنجم یا ششم هجری قمری می رسد.


پارک جنگلی بی بی یانلو (آستارا)
پارک جنگلی بی بی یانلو به وسعت 1512 هکتار، جزو جنگل های هیرکانی غربی است که در ضلع جنوب غربی شهرستان آستارا واقع شده است و فاصله آن تا آستارا پنج کیلومتر می باشد.
 

پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا

این پارک جاذبه های طبیعی زیبا و خاصی دارد. علاوه بر تنوع گونه های جانوری، چندین دره با دامنه های پوشیده از جنگل و یال های نسبتا بلند و چندین قله دارد و چشم انداز منحصر به فرد و جالب توجه ای ایجاد کرده است.


پارک جنگلی کوهسار (تهران)

بوستان جنگلی کوهسار در شمال باختر شهر تهران واقع شده است. این بوستان جنگلی که در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد در منطقه 5 شهرداری تهران واقع شده است.

پارک جنگلی کوهسار تهران

بوستان جنگلی یا کوهستانی کوهسار در شمال باختر محله شهران و شمال محله کن قرار دارد. راه دسترسی به این بوستان از طریق بزرگراه آبشناسان (ایرانپارس) ممکن است. همچنین در درون بوستان، جاده ماشین رو نیز وجود دارد که از طریق آن می توان به مناطق بالایی بوستان دسترسی داشت.


پارک جنگلی سی سنگان (شهر نوشهر)
این پارک که در 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد، از شمال به دریای خزر، از جنوب به سلسله جبال البرز محدود می شود. مساحت این پارک در حدود 612 هکتار است و زیستگاه انواع گونه های درختی، درختچه ای خشبی و علفی و جانوری است.

پارک جنگلی سی سنگان شهر نوشهر

این پارک بخش ساحلی نیز دارد. بخش های ساحل به مساحت 31 هکتار در حاشیه جاده قرار دارد و درختان و درختچه هایی همچون توسکا، لرگ، بلوط، آزاد، لیلکی، انجیر، داغداغان، انار، ازگیل، سرخ ولیک، گوجه جنگلی، توت، سیاه تلو، سیاه ال و سیاه اربه در این قسمت قرار دارند.


پارک جنگلی چیتگر (شهر تهران)
این بوستان از شمال به زمین های چیتگر، از جنوب به آزادراه تهران-کرج از غرب به آزادشهر و پیکان شهر و از شرق به منطقه خرگوش دره محدود می شود. این پارک با 1451 هکتار زمین پردرخت از بزرگ ترین بوستان های جنگلی استان تهران است.

پارک جنگلی چیتگر شهر تهران

هدف از احداث این بوستان جنگلی که در آغاز مسیر وزیدن باد غربی به شهر تهران قرار گرفته، بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران بوده است. این پارک دارای یک پیست و مسیرهای دوچرخه سواری و امکانات اسکیت سواری است.


پارک جنگلی لویزان (تهران)
پارک جنگلی لَویزان یکی از پارک های جنگلی شهر تهران و بخش شمیرانات است که بیش از 1000 هکتار وسعت دارد و در شمال شرق پایتخت واقع گردیده است.

پارک جنگلی لویزان تهران

این پارک جنگلی از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به شمس آباد، از شرق به شهرک امید، باغ پرندگان و از غرب به ده لویزان محدود می شود. این پارک در 13 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و بزرگ ترین فضای سبز شهر تهران به حساب می آید.


پارک جنگلی چالدره (شهر تنکابن)

پارک جنگلی چالدره شهر تنکابن

پارک جنگلی چالدره در استان مازندران در فاصله 18 کیلومتری مسیر تنکابن واقع شده است. ارتفاع از سطح دریا این پارک 411 متر می باشد. این پارک با 94 هکتار وسعت در بین دو رود سه هزار و دو هزار و محل تقاطع این دو رود قرار دارد. پارک جنگلی چالدره جزو جنگل های جلگه ای محسوب می شود.


پارک جنگلی مشگین شهر

پارک جنگلی مشگین شهر

پارک جنگلی مشگین شهر در کناره غربی رود خیاوچای و به موازات آن در بالا دست رودخانه قرار دارد. این پارک تقریبا بیضوی بطول 5 کیلومتر است و با جاده کشی در مسیر رودخانه بر طول مسیر بالارونده آن افزوده شده است.

زیباترین و بزرگترین پارک های جنگلی ایران + تصاویر

4.266
این مطلب مفید بود ؟5610
برگرفته از برترینها -/ ک
وبگردی