سامانه بارشی

ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

تاریخ انتشار : 16 بهمن 1401کد مطلب : 6669زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور،طی فردا (17 بهمن) خبر داد.

ایسنا:صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (16 بهمن) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر است.در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، برخی مناطق جنوبی خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور،طی فردا (17 بهمن)، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق گرمسیر و بارش برف در مناطق سردسیر خبر داد.

وی افزود:دوشنبه (17 بهمن) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب، شمال استان‌های فارس و بوشهر بارش آغاز می‌شود. در نوار جنوبی کشور و مناطق گرمسیر رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (18 بهمن) بارش علاوه بر مناطق یاد شده به دامنه و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز کشیده خواهد شد.

وی ادامه داد:چهارشنبه(19 بهمن) در غرب و شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز وزش باد و کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران و برف ادامه خواهد داشت همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی همراه با کاهش نسبی دما در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ خواهد داد. بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز شدت خواهد داشت.

ضیاییان در ادامه گفت:پنجشنبه (20 بهمن) نیز بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه دارد.

وی افزود:امروز شرق دریای عمان و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد:آسمان تهران فردا (17 بهمن ) نیمه ابری و غبار رقیق در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( 18 بهمن ) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت:طی امروز و فردا( 16 و 17 بهمن) بندرعباس با دمای 26 و 27 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 13- و 12- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

انتهای پیام/م

ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : هواشناسی
وبگردی