نکات خانه داری
خانم ها همیشه به دنبال ترفندهایی برای آسان تر شدن خانه داری هستند که در این بخش نمناک نکات و ترفند هایی برای تمیزکردن اجاق گاز، نگهداری قارچ و استفاده از عصاره ها را برایشان آورده ایم.

بخش نهم از نکات خانه داری و آشپزی

بیشتر خانم های ایرانی در کنار اینکه به موقعیت اجتماعی و شغل خود اهمیت می دهند ، کدبانوهای بی نظیری در امر خانه داری هستند . این خانم ها اغلب برای خانه داری از ترفندهایی استفاده می کنند که در این بخش از نمناک به بیان چند نمونه از این ترفندها پرداخته ایم ، با ما همراه شوید.

نکات خانه داری

با ترفندهای خانه داری و آشپزی آشنا شوید

تمیز کردن اجاق گاز

یکی از مشکلات بزرگی که اکثر خانم های خانه دار هر روز با آن مواجه می شوند ، کثیف شدن اجاق گاز است . گاهی اوقات بر روی اجاق گاز آشپزخانه شما لکه هایی پاک نشدنی وجود دارد و با هر نوع ماده ی پاک کننده ای نمی توانید آن را پاک کنید بهتر است این روش ها را امتحان کنید.

1.هیچ چیز برای تمیز کردن گازتان بهتر از آمونیاک نیست. مشعل های قابل برداشت را در کیسه ای قرار دهید و آمونیاک را بریزید و روز بعد, آن ها را بشویید و تا حسابی بدرخشند.

2.سطح گاز را جوش شیرین بپاشید و سپس آب اکسیژنه را روی آن بریزید و بعد آبکشی کنیدتاگازتان تمیز شود.

تمیز کردن اجاق گاز

چگونه لکه های اجاق گاز را پاک کنیم؟

3.یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین و یک قاشق سوپ خوری نمک و یک قاشق سوپ خوری آب بریزید تا خمیر تهیه شود. پارچه ای را داخل مخلوط فرو کنید و روی کثیفی ها بکشید و مخلوط را روی کثیفی ها بمالید.

4.یک نسبت سرکه سفید را با دو قسمت آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید و سپس محلول را روی جرم ها بزنید و تمیز کنید که اسیدیته سرکه به حذف کثیفی ها کمک می کند.

5. جوش شیرین را روی سطح گاز بپاشید و سپس یک نصفه لیمو را روی سطح بمالید تا گازتان به خوبی تمیز شود.

6.تمیز کننده های گاز به خوبی عمل می کنند. قسمت های جدا شدنی گاز را بردارید و در جایی با تهویه خوب قرار دهید و با پاک کننده تجاری رویش اسپری کنید و بعد از چند ساعت بشویید گازتان تمیز خواهد شد.

پاک کردن اجاق گاز

بهترین روش تمیز کردن اجاق گاز

روش نگهداری طولانی مدت قارچ

قارچ یکی از موادی است که اگر چند روز در یخچال و یا فریزر بگذارید سیاه می شوند، پس بهتر است برای نگهداری طولانی مدت قارچ راهکارهای زیر را امتحان کنید:

1.برای نگهداری قارچ به مدت چند روز از شستشوی قارچ تا قبل از مصرف پرهیز کنید و اگر قارچ ها را شستید حتما بگذارید تا خشک شوند.

2.نگهداری قارچ در پاکت های کاغذی مخصوص میوه، در یخچال سبب ماندگاری بیشتر آن می شود.

3.برای نگهداری قارچ درجه یخچال باید یک درجه سانتی گراد بالای صفر باشد.

4.برای نگهداری کوتاه مدت قارچ روی قارچ ها را با پارچه نخی بپوشانید و در یخچال قراردهید.

5.برای جلوگیری از پلاسیدگی زود هنگام قارچ باید قارچ ها را درون روزنامه ریخته و بپیچید و بعد درون پلاستیک در یخچال نگهداری کنید.

نگهداری طولانی مدت قارچ

 برای نگهداری طولانی مدت قارچ چه باید کرد؟

6.برای نگهداری قارچ خوراکی به مدت طولانی، آن را خرد می کنیم و می شوییم ، سپس قارچ ها را به قابلمه ای که درون آن آب در حال جوش ومقداری آبلیمو است ، اضافه می کنیم و پس از یک دقیقه قارچ ها را آبکش نموده و درون آب سرد می ریزیم ، مجددا آن را آبکش نموده و درون فریزر قرار می دهیم.

7.ابتدا قارچ ها را خرد کنید و سپس در روغن زیتون یا روغن گردو و یا کره مقداری تفت بدهید سپس بگذارید قارچ ها سرد شوند. بعد از سرد شدن قارچ ها را در ظرف بریزید و به فریزر منتقل کنید.

8.قارچ ها را به مدت 2 دقیقه بخار پز کنید. سپس آن ها را داخل آب سرد فرو ببرید و بعد آبکشی کنید. سپس قارچ ها را داخل ظرف های کوچک پلاستیکی بریزید و در فریزر بگذارید.

9.قارچ را بشویید و سپس آبکش کنید و بعد به مدت 1-2 دقیقه در ظرف حاوی آب جوش بریزید و مجددا آبکشی کنید و داخل آب سرد بریزید. این فرآیند را چند بار تکرار کنید اما نگذارید قارچ کاملا بپزد . بعد از سرد شدن قارچ ها آن ها را آبکشی کنید. حالا می توانید به اندازه دلخواه بسته بندی کرده و در فریزر نگهداری کنید.

روش نگهداری قارچ

روش های جلوگیری از سیاه شدن قارچ در یخچال

بهترین روش استفاده از عصاره مرغ و گوشت و ... چگونه است؟

استفاده از عصاره در بهبود طعم غذا خیلی اهمیت دارد. عصاره ها می توانند طعم غذا را بهبود بخشند به همین سبب است که در بیشتر رستوران ها از این عصاره ها استفاده می شود . برای استفاده از عصاره در غذاهای مختلف ابتدا عصاره را بعد از پودر کردن کمی تفت دهید تا رنگ و بوی بهتری به غذای شما بدهد.

 

هر روز سه نکات خانه داری و آشپزی ! (9)

4.575
این مطلب مفید بود ؟678
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی