مژه و ابرو
خانم ها, دختر خانم ها و حتی آقایون گاهی دچار ریزش و کم پشتی ابرو و مژه می شوند که این مسئله ای نگران کننده است. دلایل و درمان هایی موثر هستند که در این جا ما به برخی از آنها می پردازیم.

تمامی نکاتی که باید درمورد ریزش مو وابرو بدانید را درادامه ببینید.

 

 مژه ها و ابروها بخشی از افزایش دهنده های زیبایی هستند به خصوص زیبایی چشم ها. هر قدر مژه های بلند تر و پر پشت تری داشته باشیم زیبایی چشم هایمان بیشتر خواهد بود. اما امروزه رسیدن به این نوع مژه خیلی سخت شده است و افرادی که از این بخش زیبایی بهره مند هستند تعدادشان زیاد نیست آیا می دانید چرا؟

علت چیست؟
هر بی نظمی در مکانیزم طبیعی کارکرد اعضای بدن عللی دارد که در ادامه برخی از آنها را که در ایجاد ریزش و کم پشتی موهای مژه وابرو نقش دارند می شناسیم.
 
1-وسواس مو کنی:
این موقعین با موقعیت و شرایط فیزیکی فرد رابطه نزدیک دارد. وسواس موکنی مشکلی است که فرد بدون داشتن توانایی کنترل موهای مژه و ابرو را کشیده و در نهایت از محل جدا می کند. این مشکل اصولا از کودکی آغاز می شود که گاهی کنترل شده و گاه هم با ابی توجهی ادامه پیدا می کند.
 
2- اختلالات تیروئیدی:
پر کاری و پرکاری غده تیروئید در بدن در کنار اختلا لات و مشکلات سلامت فراوانی که به دنبال دارد باعث ضعف و شکنندگی در موهای مژه می شود. از نتایج اختلا لات پر کاری تیروئیدی می توان به کم توانی عمومی , بی طاقتی در تحمل هوای گرم , مشکل قورت دادن مواد خوراکی , خواب نا آرام , کم کردن وزن, سر درد و ریزش مو اشاره کرد.
از عوارض کم کاری تیروئید هم به کمبود توان در تحمل سرما , اضافه وزن , داشتن پوستی خشک و.. اشاره داشت.
با کم کاری تیروئید موهای ابرو ها و مژه ها به صورت نامنظم دچار ریزش شده و چهره بدی به خود می گیرد.
 
3-ضعف سیستم ایمنی:
cمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد و در برابر فاکتورهای منفی نامقاوم همین فاکتورهای منفی با هجوم به بخش بخش بدن آسیب هایی را به جای می گذارند که ریزش مو از بارز ترین آنها است.
برای تقویت سیستم ایمنی بدن بهترین و مناسب ترین خوراکی میوه های مناطق گرمسیری از قبیل نارگیل, آناناس , موز و... است.
 
4-حساسیت های شیمیایی:
همانطور که واقف هستید ریمل ها و لوازم آرایشی چشمی حاوی مقدار بالایی مواد شیمیایی هستند که اگر پوست و موهای پلک چشم به این مواد حساسیت نشان دهند ریزشی شدید حاصل می شود. همچنین عامل حساسیت زای دیگر هم چون گرد و غباربی نقش در ریزش موهای مژه و ابرو نیستند.
 
چشم

عوامل ریزش مژه و ابرو 

 
5-التهاب پلک:
التهاب پلک نشانه ای از اسکان ورشد باکتری ها در این محدوده است که به طور طبیعی اتفاق می افتد که به راحتی قابل درمان نیست اما با رعایت نکات بهداشتی می توان آن را تا حد زیادی کنترل کرد.
 
درمان چیست؟
 
قدم اول:
اولین راه و مهم ترین شیوه در درمان برطرف کردن مشکلاتی است که به آنها اشاره شد
قدم بعدی:
ما همیشه درمان های طبیعی را مقدم می دانیم و در ان قسمت چند راه حل طبیعی را به شما معرفی می کنیم.
 
استفاده از روغن بادام:
ابتدا مژه و یا حتی ابروها را به خوبی شسته و خوب خشک کنید و مقداری از روغن بادام تلخ را با استفاده از یک گوش پاک کن با محل بمالید.
روغن هفت مغز:
این روغن همانطور که از اسمش پیداست ترکیبی از روغن هفت دانه روغنی که شامل بادام , فنق, کرچک, کنجد, پسته و سیاه دانه است می باشد و تاثیری عالی در درمان ریزش و کم پشتی مژه وابرو دارد.

علل و درمان ریزش و کم پشتی مژه و ابرو

4.5432
این مطلب مفید بود ؟39042
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : اختصاصی نمناک/ن
وبگردی