روزه
در ماه مبارک رمضان برخی افراد بدون مشورت با پزشک و توجه به وضعیت جسمانی خود روزه می گیرند و عواقب سلامتی ناگواری را برای خود فراهم می کنند که در ادامه این افراد را معرفی می کنیم.

روزه گرفتن برای چه کسانی مضر است؟

 
روزه گرفتن یکی از بخش های شیرین دین اسلام است که امروزه پزشکان سراسر دنیا به فواید حاصله از آن دست یافته اند و به برخی افراد تاکیید به انجام آن دارند . همانطور که به برخی از افراد روزه توصیه می شود برای دسته ی خواصی از افراد هم ممنوع است که با بی توجهی به این مسائل سلامت خود را به خطر می اندازند.
 

روزه برای این افراد ممنوع است:

مطالعات نشان می دهند، همه مبتلایان به دیابت نوع  اول ناپایدار، بیمارا ن مبتلا به دیابت نوع اول و دوم  که کنترل ضعیفی بر بیماری خود دارند و بیمارانی که به رژیم دارویی ، تغذیه ای و ورزشی روزانه خود بی توجه هستند از جمله افرادی هستند که مصرف غذا در طول روز برای آن ها اجباری است.
 
دیابت

 افرادی که روزه گرفتن برایشان منع شده است

 
بیمارانی که مشکلات جدی از قبیل فشارخون کنترل نشده که شامل فشار خون بالا و پایین می باشد و مشکلات قلبی دارند، بیماران باسابقه ابتلا مکرر به DKA« کتواسیدوز دیابتی » عارضه حاد بدنبال بیماری دیابت که بدنبال کمبود انسولین همراه با افزایش هورمونهای متقابل انسولین مثل گلوکاگن ایجاد و با افزایش قندخون درد شکمی تهوع و بوی استون در تنفس بیمار تظاهر و اورژانس پزشکی است.
 
در کنار این افراد, بیماران مبتلا به دیابت حاملگی، بیماران دیابتی با عفونت داخلی ،بیماران دیابتی سالمند که عدم تمرکز و فراموشی دارند، بیمارانی که دو دوره یا بیشتر « هیپوگلیسمی » افت قندخون و یا «هیپرگلیسمی » افزایش قندخون را تجربه کرده اند نیز در ماه مبارک رمضان جایز به گرفتن روزه نیستند.

 

روزه گرفتن برای این افراد ممنوع است 93

3.937
این مطلب مفید بود ؟298
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از نامه نیوز /ن
برچسب : روزه
وبگردی