ارز مسافرتی

ارز مسافرتی زائران عتبات 500 دلار شد

تاریخ انتشار : 28 اسفند 1401کد مطلب : 7778زمان مطالعه : 1 دقیقه
ارز مسافرتی برای زائران عتبات با افزایش حدود 70 درصدی، به 500 دلار رسید که زائران می‌توانند این ارز را با قیمت کم‌تر دریافت کنند.

در ماه‌های اخیر نوسان نرخ ارز مشکلاتی را برای سفرهای زیارتی عتبات ایجاد کرد؛ تا جایی که در کنار بالا رفتن هزینه سفر عتبات، بسیاری از متقاضیان این سفر معنوی برای دریافت ارز نیز بلاتکلیف بودند.

همچنین برخی زائران از اختصاص پیدا نکردن ارز مسافرتی گلایه داشته و معتقد بودند همانطور که به سفرهای خارجی ارز تعلق می‌گیرد، باید به سفرهای زیارتی نیز این ارز اختصاص یابد. بر همین اساس، در جلسه اخیر شورای عالی حج با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان که روز گذشته برگزار شد، تخصیص 500 دلار به عنوان ارز مسافرتی مصوب شد و به این ترتیب ارز مسافرتی برای زائران عتبات حدود 70 درصد افزایش یافت.

در سال جاری متقاضیان سفر عتبات می‌توانستند با سازوکارهای خاصی 300 دلار به عنوان ارز مسافرتی در فرودگاه خروجی دریافت کنند. اما به دلیل شیوه اجرای این طرح، بسیاری از افراد از دریافت آن امتناع کردند. چرا که افراد باید در فرودگاه مبدأ پس از تحویل وسایل به گیت و دریافت کارت پرواز، مجدد به باجه بانک مستقر در فرودگاه مراجعه می‌کردند و با تکمیل مدارک، در صف‌های طولانی منتظر بوده تا این مبلغ را دریافت کنند.

به گزارش فارس، نرخ ارز مسافرتی کم‌تر از بازار آزاد است که مسافران پس از طی مراحل در باجه‌های بانک ملی مستقر در فرودگاه‌های بین‌المللی می‌توانند آن را دریافت کنند.

انتهای پیام/م

ارز مسافرتی زائران عتبات 500 دلار شد

52
این مطلب مفید بود ؟20
وبگردی