قصه گفتن_ یادگیری کودکان
کودکان امروز از هوش بالا و در عین حال تنش های بیشتری به دلیل سبک زندگی ها برخوردارند. برای اینکه یادگیری کودکان قوی و تنش های آنان تسکین یابد با ما همراه شوید.

نقش قصه گویی در یادگیری کودکان

 
یکی از وسائل موثر برای تربیت کودک قصه و داستان اسن. داستان گویی یک روش غیر مستقیم برای تربیت کودک است و به دلیل علاقه ی کودک اهمیتی خواص دارد.
بهتر است مادر کتاب های رنگارنگ با اشکال و تصاویر زیبا تهیه کند و هر روزحداقل 15 دقیقه برای کودک داستان بخواند البته با صدایی رسا و لحنی ساده. کتابخوانی دوستانه شما به دلیل اینکه کودک احساس می کند که به او اهمیت می دهید او را شاد می کند و همین سبب علاقه بیشتر و یادگیری بهتر او می شود.
 
کودک
 

تاثیر مثبت قصه گفتن بر روی یادگیری کودکان 

به یاد داشته باشید که در انتها خودتان به طور مستقیم نتیجه را نگویید و از او بپرسید که از این داستان چه نتیجه ای می گیرد چرا که این نوع نتیجه گیری ها باعث تبدیل آموزش های غیرمستقیم به آموزش مستقیم می شود و قدرت درک و تصمیم را در او بالا ببرد.
مادر باید در کنار این کتابها از داستان هایی که خودش به یاد دارد استفاده کند تا حس وجود تجربه و دانش مادر در کودک القا شود.
در انتخاب داستان ها و کتابهای کودکتان خیلی دقیق باشید چرا که داشتن برخی لغات و ... ممکن است در تربیت کودک شما انحراف ایجاد کند.
بهترین زمان خواندن کتاب و تعریف کردن قصه پیش از خواب است که کودک در حالی که راحت و در آرامش قبل از خواب است ذهنش آمادگی درک و یادگیری بهتر را دارد. اگر کودک شما داستان تکراری انتخاب می کند به او این اجازه را بدهید چرا که تکرار هم ارزش خودش را دارد.
کودک با صدای مهربانانه مادر به خواب می رود و این خواب آرامش بخش برای او خواهد بود که در سلامت و رشد او بسیار اهمیت دارد.

نقش قصه گویی در تربیت و یادگیری کودکان

4.418
این مطلب مفید بود ؟162
منبع : نمناک /ن
وبگردی