ترفند های اندروید
گوشی های اندروید گسترده ترین محدوده مصرفی کاربران را به خود اختصاص داده اند که ترفند و نکته هایی در این سیستم عامل ها وجود دارد که دانستن آنها بسیار کاربرد دارد.

با مهم ترین ترفند های اندروید آشنا شوید

گوشی های اندروید یکی از گوشی های پرفروش و طرفدار هستند که این روزها در کنار رقیب خود " IOS " به پیشرفت ادامه داده است و شرکت های زیر مجموعه متعددی از این سیستم عامل برای گوشی های خود استفاده می کنند. با این حال طبیعتا هر سیستم عامل نکاتی دارد که شاید هیچ یک از ما اطلاع دقیقی از آنها نداشته باشیم.

از این رو برخی از ویژگی ها و ترفندهای گوشی اندروید می توانند کارهای روزمره هر یک از ما ساده تر از چیزی که می توانید تصور کنید، نمایند و به مرور شاید حتی تا به حال یکبار هم چیزی از آنها نشنیده و استفاده نکرده باشید و از روش های قدیمی که می توانند زمان زیادی را به خود اختصاص دهنده کمک بگیرید.

اما جای نگرانی نیست چرا که ما در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم شما را با برخی از مهم ترین ترفندهای گوشی های اندرویدی آشنا سازیم تا بتوانید هر چه سریعتر و بهتر از گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. همراه ما باشید.

آشنایی با چند مورد از ترفند های اندروید

1- گوگل ویس سرچ

شاید تا به حال در کنار دوستانتان که دارای گوشی آیفون هستند، چندین بار مشاهده کرده اید که آنها از برنامه " Siri " استفاده می کنند و از طریق آن نیازهای خود را در زمینه های مختلف برطرف می کنند. اما این ویژگی تنها در گوشی های آیفون ساخته اپل نیست!! شما می توانید با استفاده از گوگل ویس سرچ نیز اقدام به چنین کاری کنید تا بتوانید به سادگی جستجو کنید.

ویس سرچ

برای مثال تصور کنید شما در حال بازی کردن هستید که ناگهان به فکر جستجو عبارت کلیدی در گوگل می افتید یا می خواهید بدون آنکه از بازی بیرون بیایید، با یکی از دوستان خود ارتباط برقرار کنید. شاید چنین چیزی محال باشد و بصورت کلی از بازی بیرون می آیید و اقدام به کاری که مدنظرتان بود می کنید.

لازم به ذکر است که با استفاده گوگل ویس سرچ دیگر نیازی به این ندارید که برای جستجو و انجام کارهای دیگری که مدنظرتان است اقدام کنید! برای استفاده از این اپشن می بایست ابتدا دیتا گوشی خود را روشن کنید و سپس دست خود را چند ثانیه بر روی دکمه هوم نگه دارید و سپس عبارت مورد نظر خود را همانند سیری از گوگل بخواهید تا انجام دهد.


2- اپتیمایز کردن گوشی

با استفاده مکرر و باز و بسته کردن برنامه هایی که در طول روز از آنها استفاده می کنید، حافظه رم گوشی شما پر می شود و از این رو طبیعتا احتمال کند شدن گوشی شما نیز وجود خواهد داشت. اما راه حل به نظر شما چیست؟ آیا می توان از داخل گوشی این اقدام را انجام داد و برنامه های باز را هم ببندیم؟ پاسخ سوال شما بسیار ساده است و اندروید برای این مشکل هم راه حلی تعبیه کرده است.

اپتیمایز اندروید

برای استفاده از این ویژگی ابتدا می بایست وارد " Settings " شوید و در منو تنظیمات عبارت " Device care " را جستجو کنید و بر روی آن کلیک نمائید. این برنامه یک برنامه آپتیمایزر است و می توانید از طریق آن حافظه رم پر شده را توسط برنامه هایی که باز و بسته کرده اید را خالی کنید.


3- خالی کردن گوشی پرشده 

خالی کردن گوشی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین مشکلاتی که ممکن است هر یک از ما کاربران اسمارت فون ها با آنها روبرو شویم این است که بصورت ناگهانی با پر شدن حافظه گوشی روبرو شویم و نوتیفیکیشن آنرا دقیقا در منو بالا مشاهده کنیم. اما جای هیچ نگرانی نیست چرا که شما می توانید به راحتی حافظف گوشی را خالی کنید. برای آموزش روش های خالی کردن حافظه گوشی می توانید از این لینـــــک اقدام کنید. از این رو این گونه می توانید منجر به بالا بردن سرعت اندروید خود شوید.


4- کنترل موسیقی در صفحه قفل

از مهم ترین برنامه های گوشی سامسونگ می توان به موزیک پلیر اختصاصی سامسونگ اشاره کرد که بی شک یکی از مجهزترین و کارآمدترین موزیک پلیرهای متعلق به گوشی های اندرویدی از جمله سامسونگ می باشد که دارای ویژگی ها و کاربردهای مختلفی است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی می توان به آن اشاره کرد این است که می توانید به راحتی موسیقی را در صفحه قفل کنترل کنید!

کنترل موسیقی

برای فعال کردن این ویژگی می بایست وارد سامسونگ موزیک پلیر شوید. سپس از طریق 3 نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست، گزینه Settings را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه اینک باید تیک گزینه " Control using Lock screen " را فعال کنید. بعد از فعال شدن شما می تواند موسیقی را در صفحه قفل گوشی خود کنترل کنید.


5- استفاده از ویجت های کاربردی اندروید

ویجت ها برنامه اکسسوری و یا جانبی هستند که اکثر برنامه هایی که دانلود می کنید، شامل این ویجت هستند! از این رو برای استفاده از ویجت ها بر روی صفحه هوم گوشی می توانید انگشت خود را بر روی صفحه نمایشگر نگه دارید تا گزینه های زیر باز شوند که ویجت ها به خودی خود یکی از ترفند های اندرویدی می باشند.

ویجت های کاربردی

دقیقا در گزینه دوم از سمت راست متعلق به ویجت ها است که با فشردن انگشتتان می توانید ویجت های نصب شده اعم از ویجت ساعت، آب و هوا، ایمیل و.. را مشاهده کنید. برای انتقال آنها به صفحه هوم باید دستتان را روی هر یک از آنها نگه دارید و به سمت صفحه هوم بکشید.


6- زمان بندی نایت مود گوشی

تا به حال چندین بار در قالب توصیه یقینا شنیده اید که در حین استفاده از گوشی باید برخی قوانین را رعایت کنید تا چشمان شما آسیب نبیند. اما اگر گوشی شما مجهز به اندروید 9 پای می باشد، می توانید حالت نایت مود را روشن کنید. با استفاده از این قابلیت شما می توانید تمام نور سفید پشت زمینه گوشی را به رنگ سیاه در بیاورید!

نایت مود گوشی

اما یکی از ترفندهای اندرویدی برای زمان بندی نایت مود گوشی کافی است نوتیفیکیشن پنل را پایین بیاورید و سپس انگشت خود را بر روی " Night mode " بگذارید. اینک تنظیمات کلی این اپ در مقابل شما است و می توانید از بخش " Custom schedule " زمان بندی روشن و خاموش شدن خودکار را تعریف کنید.


7- آموزش حذف برنامه اندروید

هر یک از ما برنامه های مختلفی را در گوشی خود داریم که شاید هر سال یکبار از آن استفاده کنیم! با این حال این بدین معناست که ما به آن هیچ احتیاجی نداریم و می تواند منجر به پر شدن حافظه گوشی شود.

حذف برنامه اندروید

به همین دلیل است که توصیه می شود، برنامه های اضافی را حذف کنید تا سرعت و حافظه گوشی شما پر نشود. اما بطور کلی اگر شما قصد حذف کردن برنامه های اندرویدی گوشی را دارید، می بایست از منو وارد Settings شوید و سپس از بخش " Apps " برنامه های اضافی را حذف کنید.


8- فعال کردن " Power mode "

تاکنون شاید ده ها بار برای هریک از ما رخ داده است که به دلیل عدم دسترسی به برق و شارژر در ضروری ترین مواقع ممکن، شارژ گوشی شما فورا تمام شود و نتوانید از آن در کارهای ضروری خود استفاده کنید. این بی شک می تواند منجر به عصبی کردن هر یک از ما شود.

Power mode

اما حالت پاور مود یا " Power Mode " به گونه ای تعریف شده است که با روشن کردن آن گوشی شما بصورت اتوماتیک استفاده از برخی برنامه های باز را متوقف می کند تا این گونه میزان باتری ای که در حال استفاده است، کاهش پیدا کند. برا فعال کردن تنها کافیست نوتیفیکیشن پنل را از بالا به پائین بکشید تا مشکل برطرف شود.


9- فعال کردن Safe mode

حالت سیف مود به حالتی گفته می شود که شما می توانید از آن هنگامیکه گوشی شما خراب شده است و یا بدافزار در آن نصب شده باشد، می بایست آنرا فعال کنید تا توسط متخصصین مورد بررسی قرار گیرد. با این حال اگر احساس کردید که گوشی شما دچار بدافزارها شده است می توانید آنرا فعال نمائید.

Safe mode

با این حال این حالت یکی از ترفندهای جالب اندرویدی است که برای فعال کردن این حالت می بایست انگشت خود را بر روی دکمه پاور نگه دارید. سپس چند ثانیه انگشت خود را بر روی دکمه قرمز رنگ " Power Off " نگهدارید تا حالت سیف مود ظاهر شود. اینک باکلیک بر روی آن این حالت فعال خواهد شد.


10- انتخاب آهنگ زنگ در اندروید

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که وقتی از یک آهنگ لذت می برید، می خواهید آنرا به عنوان آهنگ زنگخور انتخاب کنید که شاید به هیچ وجه از طریق موزیک پلیر قادر به انتخاب آن نشوید.

آهنگ زنگ در اندروید

به همین دلیل ما قصد داریم شما را با شیوه صحیح انتخاب زنگ در اندروید 9 اشنا سازیم. برای انتخاب آهنگ زنگ گوشی می بایست از طریق منو کاربری وارد تنظیمات شوید و سپس بر روی " Sound and vibration " کلیک کنید. از این رو بر روی " Ringtone " کلیک کنید تا آهنگ مورد نظرتان از موسیقی های موجود در گوشی انتخاب و یا اضافه کنید.


11- رمز گذاری گوشی اندروید

رمز گذاری گوشی

گوشی های نسل جدید اندرویدی مجهز به چندین روش رمزگذاری هستند که می توانید نسبت به نیاز خود از آنها استفاده کنید. از مهم ترین آنها می توان به پین، فیس آیدی، اثر انگشت، الگو و... اشاره کرد. برای تعریف رمز بر روی گوشی خود می بایست از طریق منو کاربری وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس از بخش " Lock screen " پسورد مورد نظرتان را انتخاب کنید.


12- آپدیت کردن اندروید گوشی

سالانه نسبت به موقعیت جغرافیایی که دارید، گوشی هوشمند شما چندین آپدیت و نسخه جدید را برای رفع برخی باگ ها دریافت کند که حتما باید فضای کافی را برای گوشی خود فراهم کنید تا نسخه جدید اندروید و یا آپدیت اندرویدی که از آن استفاده می کنید را دانلود نمائید.

آپدیت کردن اندروید

برای دانلود اخرین نسخه اندروید گوشی می بایست از منو تنظیمات وارد بخش " Software update " شوید و بر روی " Download and install " کلیک کنید.


13- بستن آپدیت خودکار گوگل پلی

از مهم ترین مسائلی که کاربران گوشی های اندروید ممکن است با آن روبرو شوند، آپدیت خودکار برنامه های موجود توسط گوگل پلی باشد که این می تواند بسته اینترنتی شما را بدون هر گونه اجازه ای مختل سازد و برنامه های خیلی سنگین به مرور زمان آپدیت شوند. به همین دلیل توصیه می شود جلوی آپدیت خودکار را بگیرید و در مواقع ضروری بصورت دستی آپدیت کنید.

آپدیت گوگل پلی

از این رو ابتدا باید وارد برنامه " Play store " شوید و سپس از منو سمت چپ گزینه Settings را انتخاب کنید. هم اکنون شما می توانید از بخش " Auto-update apps " گزینه سوم یعنی " Don't auto-update apps " کلیک کنید. این گونه آپدیت خودکار گوگل پلی بسته خواهد شد.


14- حساب های ثبت شده در گوشی اندرویدی

حساب های اندرویدی

طبیعتا هریک از ما با استفاده از اسمارت فونی که در اختیار داریم، حساب های کاربری مختلفی را در آن ثبت می کنیم تا بتوانیم در صفحات مجازی و برنامه های مختلف عضو شویم. با این حال اگر شما مایل به بررسی و چک کردن حاسب های موجود در اسمارت فون خود هستید، باید از طریق منو کاربری وارد Settings شوید و سپس گزینه " Accounts and backup " را برگزینید. اینک برای اینکه بتوانید حساب های ثبت شده در گوشی را مشاهده کنید، کافیست بر روی " Accounts " کلیک کنید.


15- پوشه بندی برنامه ها در منو اندروید

برای دسترسی بهتر و سریع تر به برنامه های مختلف در منو کاربری گاها باید از چندین صفحه عبور کنید تا به آن برسید! یا برای مثال در حال مطالعه یک Pdf هستید که ناگهان می خواهید از چندین برنامه دیکشنری استفاده کنید. برای این کار باید بیرون بیایید و چندین صفحه را بالا و پائین کنید تا به برنامه مورد نظرتان برسید.

پوشه بندی برنامه ها

با این حال نیازی به این اقدام نیست! شما می توانید برنامه های مورد نیاز خود را پوشه بندی کنید! برای پوشه بندی تنها کافی است انگشت خود را بر روی برنامه مورد نظرتان در منو کاربری نگه دارید و سپس آنرا بر روی برنامه دیگری که قصد دارید در یک پوشه باشند، نگه دارید. اینک انگشت خود را رها کنید تا پوشه ایجاد شود.


16- حذف کش برنامه های اندرویدی

به مرور زمان با استفاده از برنامه های مختلف اندرویدی، کش و دیتا ایجاد می شود که می تواند حافظه گوشی شما را پر کند و احساس پر شدن بیش از حد گوشی و کندی آن را داشته باشید.

حذف کش برنامه

با این حال یکی از ترفندهای اندروید این است که اگر شما قصد حذف کش برنامه های مختلف گوشی خود را دارید می بایست از منو کاربری وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس از بخش Apps، برنامه مورد نظرتان را انتخاب و بر روی آن کلیک کنید. بعد از کلیک بر روی برنامه بر روی گزینه " Storage " کلیک کنید و سپس " Clear cache " را بفشارید تا کش موجود حذف شود.


17- قابلیت Always on screen

برنامه ای که در نسخه های جدید اندروید به برخی از گوشی های هوشمند اضافه شده است، قابلیت Always on screen می باشد که یقینا یکی از پرکاربردترین برنامه هایی است که به وسیله این برنامه نیاز ندارید در طول روز ده ها بار گوشی خود را روشن کنید تا نوتیفیکیشن و ساعت را مشاهده کنید.

Always on screen

این برنامه به گونه ای طراحی شده است که با فعال کردن آن و تنظیمات اولیه ساده می توانید آنرا روشن کنید و ساعت در قالب دلخواه به همراه نوتیفیکشن های مختلف بر روی صفحه نمایش شما ظاهر شود. برای استفاده از این قابلیت لازم است ابتدا وارد Settings شوید و سپس از بخش پایانی Display، گزینه Always on screen را کلیک کنید تا بتوانید تنظیمات اولیه را اعمال کنید.


18- کنترل موسیقی در صفحه هوم گوشی

یکی دیگر از ترفندهای اندروید، متعلق به کنترل موسیقی از صفحه هوم گوشی است که بدین گونه می توانید به راحتی موزیک دلخواه خود را از لیست موسیقی هایتان بدون وارد شدن به برنامه موزیک پلیر، باز کنید و از شنیدن آن لذت ببرید.

کنترل موسیقی

برای این کار نیاز دارید تا ابتدا از بخش ویجت های گوشی، ویجت موزیک پلیر را به صفحه هوم اضافه کنید تا بتوانید بدون هر گونه اقدامات اضافی موسیقی مورد نظرتان را انتخاب و گوش دهید که این یکی از ترفندهای اندروید می باشد.


19- شماره گیری سریع در گوشی اندروید

شاید در طول روز به چندین نفر بصورت مکرر و پشت سر هم زنگ بزنید که این فرایند شاید متعلق به یک روز و یا شاید متعلق به چند ماه می باشد که برای هربار ارتباط با دوستانتان باید ابتدا وارد مخاطبین شوید و چندین دقیقه به دنبال شماره یا نام او بگردید و سپس تماس بگیرید. اما عجله نکنید! شما می توانید به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنید!

شماره گیری سریع

یکی از ترفندهای اندروید برای برقرار ساده تر تماس با افرادی که به تعداد دفعات زیادی زنگ می زنید، می توانید از تماس سریع گوشی استفاده کنید. این به نحوی است که باید ابتدا وارد Keypad شوید و سپس انگشتتان را روی شماره های مختلف نگه دارید و هر یک از آنها را به یک مخاطب اختصاص دهید و با هر بار فشردن این شماره ها با آنها ارتباط برقرار خواهید کرد.


20- ردیابی گوشی گمشده

گوشی های هوشمند امروزه تبدیل به مغز دوم هر یک از ما شده اند و به دلایل مختلف ممکن است گوشی هوشمند ما گم شود و نتوانیم آنرا پیدا کنیم. جای نگرانی نیست! یکی از ترفندهای اندروید این است که شما می توانید به راحتی گوشی هوشمند خود را توسط روش های مختلفی پیدا کنید. جهت آشنایی با روش های مختلف می توانید بر روی این لینـــــــــک کلیک کنید.

20 ترفند پرکاربرد گوشی های اندرویدی

3.2183
این مطلب مفید بود ؟11865
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : ترفند گوشی
وبگردی