رامبد جوان
مطالب جالب و باورنکردنی از رامبد جوان از بازیگران و کارگردانان طنز و موفق کشور که این روزها برنامه خندوانه را از شبکه نسیم در حال پخش دارد را در ادامه می خوانید.

یکی از این هنرمندان خوش ذوق و پر انرژی رامبد جوان است که این روزها با کار جدیدش خندوانه در شبکه نسیم دوباره نشان داده در هر زمانی می تواند بدرخشد.

 
  رامبد جوان در برنامه خندوانه
 
 
رامبد جوان در اول دی ماه سال 1350 از خانواده ای سنتی در تهران با اصالت آذری متولد شد. او در یک برنامه رادیویی در مورد انتخاب اسمش گفته بود که بچه دوم و بچه آخر خانواده است و خواهرش پوپک هفت و نیم سال از او بزرگتر است. او گفته رامبد یعنی فرشته صلح و آرامش و این اسم انتخاب خواهرش بوده است.
 تئاتر شروعی برای ورود به به عرصه نمایش و فعالیت های هنری این کمدین محبوب بود. او به ترتیب در تئاتر، تلویزیون و سینما فعالیت کرده و از سال 1373 به عنوان بازیگر تئاتر مشغول فعالیت بوده است. اولین کارگردانی اش در تئاتر هم تئاتری برای معلولین بوده که به گفته خودش بسیار هم مورد توجه قرار گرفته است. او در همین سال در مجموعه صرفه جویی در آب کارش را در تلویزیون شروع کرد و سپس در برنامه نوروز 74 نقش آفرینی داشت.
پس از ن در سال 74 در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی پرطرفدار همسران به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام نقش کوتاهی داشت که در نهایت باعث مورد توجه قرار بگیرد و همان سال در مجموعه فروشگاه به کارگردانی احمد بهبهانی نقش آفرینی کند. جوان همچنین بین سال های 74 و 75 در مجموعه نوعی دیگر بهروز بقایی هم حضور داشت.
 
 
 رامبد جوان
 
 
خانه سبز سکوی پرشی برای معروف شدن
فرید صباحی یا فرید جینگلبرد نامی بود که در سال های پخش یکی از پرطرفدارترین سریال های دهه هفتاد از دهان همه مردم شنیده می شد. سریال "خانه سبز" با هنرمندی خسرو شکیبایی، مهرانه مهین ترابی، اکرم محمدی، مرحومه حمیده خیرآبادی ، آتنه فقیه نصیری و البته رامبد جوان ، روایتی خودمانی و شیرین بود از رابطه چند خانواده با مزه که در یک ساختمان زندگی می کردند و هر بار برای هر کدام اتفاقی رخ میداد و دیگران با همکاری و همدلی آن مشکل را برطرف می کردند. حالا همه چیز دست به دست هم دادند تا بازیگر جوان و خونگرم که تازه خود را در اول راه می دید برای همه شناخته شده باشد. رامبد جوان را باید یک بازیگر تلویزیونی دانست.
 
 رامبد جوان در سریال خانه سبز
 
 
بازیگر خوش شانسی که در اولین گام های فعالیت جدی اش، سوپراستاری چون خسرو شکیبایی را در نقش مقابل خود دید. تاثیر شگرفی که شکیبایی به عنوان راهنمای نقش فرید در «خانه سبز» روی او گذاشت تا به امروز نیز با همان شدت و حدت خود را نشان می دهد. حتی سریال ناموفق «سرزمین سبز» با آنکه دیده نشد اما جایگاه تثبیت شده جوان را زیر سوال نبرد.
 
از کارهای ضعیف پس از خانه سبز تا احیای محبوبیت
 دومین اثر بلند سینمایی جوان نیز در اواخر دهه هشتاد ساخته شد. پسر آدم و دختر حوا با بازی حامد کمیلی و مهناز افشار عنوان اثری کمدی بود که فروش بسیار خوبی هم داشت و راه برای ساخت مهمترین اثر جوان یعنی " ورود آقایان ممنوع " هموار کرد. فیلمی که در سال 89 عنوان پرفروش ترین فیلم سال را به خود اختصاص داد و رضا عطاران (بازیگر نقش اول مرد) را نامزد بهترین بهترین بازیگر مرد و ویشکا آسایش را بهترین بازیگر زن جشنواره آن سال کرد.
 
 
سریال خانه سبز
 
 
 
 آخرین کارهای جوان در دهه 90 رقم خوردند. آزمایشگاه را در کنار باران کوثری تجربه کرد و در فیلم پلیسی جنایی "گناهکاران" در کنار فرامرز قریبان ظاهر شد.
اولی اثری طنز و متوسط بود که البته فروش خوبی داشت اما دومی کاری کاملا متفاوت و خوش ساخت از آب در آمد که بسیاری آن را بهترین اثر سینمایی در چند سال اخیر می دانند که هم فرامرز قریبیان را دوباره سوپر استار کرد و هم اعتبار رامبد جوان را برای همیشه تثبیت! حالا هم آثاری چون آذر، شهدخت، پرویز و دیگران به کارگردانی بهروز افخمی و آزادی مشروط به کارگردانی حسین بهکام را در نوبت اکران دارد.
 
 دوستان رامبد جوان
رابطه جوان با چند نفر به صورت کاملا محسوس گرم و صمیمانه است. مانی حقیقی ، حامد بهداد ، رضا عطاران ، بیژن بنفشه خواه و اشکان خطیبی . این پنج نفر تقریبا همه جا با او هستند و در مواردی با هم همکاری نیز داشته اند.
مثلا بهداد و خطیبی چند باری به عنوان سوژه های دوربین مخفی طعمه رامبد جوان برای مجموعه طنز "شوخی با هنرمندان" شدند. مجموعه طنزی که در زمان توزیع در شبکه نمایش خانگی سروصدای بسیاری به پا کرد.
 
رامبد جوان
 
 
جوایزش در عرصه نمایش و کارگردانی
جوان همیشه به دنبال کارهای مردم پسند و خوش ساخت بوده و از جراتش در پا گذاشتن به عرصه های مختلف می توان متوجه شد که هرگز دنبال کسب جایزه و ساختن فیلم های جشنواره ای نبوده و نیست اما با همه اینها 3 افتخار سینمایی برای خودش رقم زده که نشان می دهد علاوه بر مردم منتقدان هم اون را می پسندند.
 
رامبد جوان
 
 
اسپاگتی در هشت دقیقه با آن که از دید برخی منتقدان کاری ضعیف از او بود جایزه بهترین کارگردانی دوره بیستم جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان را در سال 1384 از آن خود کرد. او در جشنواره 29 فجر به عنوان کارگردان فیلم ورود آقایان ممنوع، سیمرغ را با بازی خوب ویشکا آسایش به خانه برد و دو سال بعد یعنی در دوره سی و یکم جشنوراه فیلم فجر سیمرغ بهترین بازیگر مکمل نقش مرد را برای فیلم گناهکاران دریافت کرد.

از دوستان صمیمی رامبد جوان تا برنامه خندوانه + تصاویر

4.5409
این مطلب مفید بود ؟36841
برگرفته از نامه نیوز - / ک
1 نظر به ثبت رسیده است
Zahra1395-05-15
رامبد عاشقتم تو بهترينى خندوانه هم بهترين برنامه ى تلويزيونيه الان ديگه واسم از غذا خوردن هم واجب تر شده خيلى دوستت دارم سپاس كه واسه ى مردم ايران اين قدر تلاش مى كنى و واسه ى اونايى كه قدرتو نمى دونن متاسفم باحال ترين آدم دنيايى زهرا سيزده ساله از اصفهان طرق دار هزار آتيشه ات❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
72
وبگردی