روبات گارسون

روبات های گارسون و آشپز + تصاویر

تاریخ انتشار : 25 مرداد 1393کد مطلب : 8031زمان مطالعه : 2 دقیقه
پیشرفت در فناوری روبات ها در کشور چین سبب شده تا یک رستوران در شهر کوشان از گارسون و آشپز روبات برای سرویس دادن به مشتریان بهره بگیرد.

به کارگیری روبات های گارسون و آشپز در چین

دررستوران جدیدی در شهر کوشان چین ,روبات های گارسون وآشپز به مشتریان سرویس می دهند.

ربات

روبات های گارسون چینی

دو روبات برای خوشامدگویی و 4 روبات کوتاه قد نیز به عنوان گارسون منو را دراختیار مشتریان قرار داده و غذاهای درخواستی را برای آنان سرو می کنند.روبات هاایی با چشمان بزرگ قرمز رنگ نیز به عنوان آشپز در راین رستوران مشغول طبخ غذا هستند. سرو غذا توسط روبات برای مشتریان مخصوصا کودکان بسیار جذاب بوده است.

"سانگ یوآنگ"، مدیر رستوران روباتی، در رابطه با تاسیس چنین رستورانی می گوید:"من این رستوران را به خاطر دخترم که تمایلی به آشپزی یا پذیرایی از مهمانان را نداشت تاسیس کردم."

قیمت هر یک از این روبات ها بیش از 40 هزار یوآن برابر با 6.500 دلار بنابر گزارش رسانه های چینی تخمین زده شده است.

روبات

روبات آشپز مشغول کار

مدیر این رستوران در رابطه با قیمت هر یک از ای روباتها می گوید:"قیمت هر یک از این روبات ها با حقوق سالانه یک نیروی انسان برابری می کند. روبات های گارسون قادر به درک 40 جمله روزانه هستند. آنها مریض نمی شوند و به تعطیلات نیز نیازی ندارند و با شارژ می توانند عملکرد بهتری داشته باشند."

افزایش هزینه ها و همینطور حقوق نیروی کار در چین، کارفرمایان را به استفاده از روبات ها تشویق کرده تا جایی که چین در سال گذشته نسبت به ژاپن و در استفاده از روبات ها در مصارف صنعتی پیشی گرفته است.

این موضوع در حالی مطرح می شود که ژاپنی ها به مردمی روبات دوست مشهور شده اند که در بسیاری از خانه ها یا اداره ها از حضور روبات ها استفاده می کنند.

روبات های گارسون و آشپز + تصاویر

55
این مطلب مفید بود ؟50
برگرفته از مهرنیوز -/ف
وبگردی