کاور ناخن

کاور ناخن چیست؟ آموزش، ترمیم و ریموو کاور ناخن+ خطرات

تاریخ انتشار : 9 خرداد 1402کد مطلب : 8052زمان مطالعه : 7 دقیقه
روش های متنوع و زیادی برای زیباتر شدن ناخن ها وجود دارد که یکی از رایج ترین روش ها کاور ناخن یا لمینیت است که مراحل متفاوتی دارد.

کاور ناخن چیست؟

روشهای متنوع و بسیاری برای زیباتر شدن ناخن ها وجود دارد. زیبایی و مراقبت از ناخن، اهممیت بسیاری دارد، یکی از روشهای مطرح امروزی، کاور یا لمینت ناخن است که علاوه بر زیباتر شدن ناخن ها، موجب استحکام آنها نیز می شود. کاور کردن ناخن مانند روش کاشت ناخن است، با این تفاوت که در کاور ناخن، از تیپ های ناخن استفاده نشده و همه مواد به طور مستقیم به صورت لایه ای نازک روی خود ناخن، کار می شوند. به همین دلیل افرادی که ناخن ها ضخیم کاشته شده مورد پسند آنها نمی باشد و تمایل به داشتن فرم طبیعی ناخن دارند این روش بسیار مناسب است.

کاور ناخن مناسب چه افرادی است؟

ناخن ها از لایه های پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده اند که در ناحیه پایه ناخن زیر کوتیکول، رشد می کنند. ناخن های سالم، صاف و یکدست با شیارهای طبیعی، دارای رنگی یکنواخت و بدون نقطه و تغییر رنگ هستند. در برخی مواقع، به دلیل آسیب یا ضربه، ناخن ها دچار ترک، ناهمواری یا وجود نقاطی بر روی آن می شوند. در صورتی که صدف ناخن های شما،حالت زیبایی نداشته و دارای پستی و بلندی است، می توانید از روش کاور ناخن برای زیباترشدن انگشتان خود استفاده کنید.

کاور ناخن

علاوه براین افرادی که از کاشت ناخن و عوارض آن خسته شده اند یا ناخن های آنها پس از ریمو کردن مواد، نازک و شکننده شده است، استفاده از کاور ناخن برای تقویت و استحکام ناخن، انتخاب بسیار خوبی می باشد. همچنین که در دنیای مد نمناک اشاره کرده ایم برخی افراد به بوی لیکوئیدهای مورد استفاده در کاشت ناخن و روش های دیگر حساسیت دارند،که می توانند از لمینت یا کاور ناخن استفاده کنند.

مراحل کاور کردن ناخن ها

کاورکردن ناخن های شامل مراحل زیر می باشد:

وسایل مورد نیاز:

  1. کلینزر یا بافر
  2. ابزار مورد نیاز( قیچی، ناخن گیر، کاتر، گوشت گیر)
  3. پودر مخصوص
  4. پرایمر (چسب)
  5. لاک مانیکور
  6. 6. محلول ضد قارچ
  7. 7. روغن

مراحل انجام کاور ناخن

  • پیش از شروع کار باید تمام سطح ناخن ها را از انواع آلوودگی ها با استفاده از روش مانیکور پاک کنیم تا شرایط کاملا بهداشتی و مطلوبی برای کاور ناخن ها فراهم شود.
  • برای انجام مانیکور باید تمام پوست های مرده و گوشت های اضافی ناخن با دقت گرفته شود و نباید به اطراف ناخن آسیبی وارد گردد.
  • سپس با ایجاد خراشی سطحی بر روی ناخن ها شروع به سوهان کشیدن کنید، نباید ناخن ها را زیاد سوهان کشید چرا که موجب بروز قارچ می شود.در حین سوهان زدن سعی کنید تراش های ناخن را کنار نزنید تا همانطور روی ناخن باقی بماند.
  • در این مرحله با استفاده از یک پد مخصوص،محلول کلینزر را روی ناخن بزنید تا چربی ناخن ها از بین برود.
  • سپس محلول ضد قارچ را به طور مستقیم بر روی کوتیکول و صدف ناخنها بزنید.
  • پس از خشک شدن محلول ضد قارچ،، باید توسط یک قلموی مخصوص، پرایمر را روی صدف ناخن بگذارید. البته توجه داشته باشید که نباید پرایمر با کوتیکول خورده شود، پس در گذاشتن آن دقت کنید.
  • در مرحله بعد مواد را تک تک بر روی ناخنها گذاشته و قالب مخصوص را روی ناخنها می گذاریم و خوب فشار می دهیم تا کاور به پرایمر بچسبد.
  • پس از انجام کاور، با استفاده از سوهان، شکل زیبایی به ناخن ها بدهید.

می توان از ژل نیز برای کاور ناخن ها استفاده کرد. این روش برای افرادی بسیار مناسب است که دارای ناخنهای زیبا و خوش حالتی هستند. برای انجام این روش باید با استفاده از ماده لیکوئید و پودر آکرولیک مواد را روی ناخنها گذاشته می شود، سپس به مدت 2 دقیقه باید انگشتان خود را در دستگاه UV قرار داده تا ژل خشک شود. پس از آن با سوهان به ناخن ها فرم دهید.

نحوه کاور ناخن با پودر لیکوئید

انجام مراحل مانیکور:

  1. ایجاد خراشی سطحی بر روی ناخن ها با استفاده از سوهان.
  2. زدن کلینزر با استفاده از پد مخصوص بر روی ناخنها برای از بین بردن چربی ناخن.
  3. زدن محلول ضد قارچ را روی کوتیکول و صدف ناخن.
  4. قرار دادن پرایمر بر روی ناخن پس از خشک شدن محلول ضد قارچ (البته نباید پرایمر را به کوتیکول بزنید.)
  5. آغشته کردن قلم به لیکوئید و پس از زدن درون پودر آکرولیک، باید مواد را به سرعت روی ناخن بزنید.
  6. سوهان کشی مجدد و کشیدن کلینزر بر روی ناخن.
  7. کشیدن تاپ شاین بر روی ناخن و قرار دادن ناخن در دستگاه uv به مدت 2 دقیقه جهت خشک شدن مواد.
  8.  پس از انجام مراحل مانیکور و استفاده از محلول ضد قارچ، پرایمر را روی ناخن بزنید.

سوهان ناخن

چگونگی انجام ژلیش ناخن

  • لاک شماره یک یا بیس کت را با دقت و ظرافت روی صدف زده و دست را درون دستگاه uv قرار دهید تا لاک خشک شود.
  • سپس لاک ژلیش را روی ناخنها زده و مجددا دست را درون دستگاه قرار دهید تا لاک خشک شود.
  • پس از خشک شدن لاک ژلیش می توان از رنگ های دیگر برای طراحی استفاده نمود، البته باید توجه داشته باشید که ضخامت ناخن ها زیاد نباشد.
  • در این مرحله پس از زدن تاب کت برای محافظت از لاک و درخشش آن، دست خود را داخل دستگاه قرار دهید.
  • در مرحله آخر از تاپ شاین بر روی ناخن ها استفاده کرده و مجددا دستان خود را در دستگاه قرار دهید برای رفع چسبندگی مواد، کینزر بر روی ناخن ها بزنید.

روش پاک کردن و ریمو کاور از روی ناخنها

لوازم مورد نیاز برای پاک کردن کاور ناخن:

  • استون و پاک کننده های ژل پولیش
  • پنبه
  • سوهان یا بافر ناخن
  • فویل آلومینیومی

با استفاده از روشهایی زیر به سادگی می توان، کاور را از روی ناخن ها پاک نمود.

  1. با استفاده از سوهان روی سطح ناخن، ضخامت کاور را کم کنید تا برداشتن آن راحتتر شود. البته نباید بیش از اندازه روی ناخن سوهان بکشید زیرا امکان دارد که به سطح اصلی ناخن شما آسیب وارد شود.
  2. پنبه را با استون 100% آغشته کرده و روی ناخن قرار دهید. برای این کار نباید از استون زیاد استفاده کنید زیرا موجب تغییر رنگ ناخن ها می شود.
  3. تکه های آلومینیم را در ابعاد یکسان برش زده و در حالیکه پنبه روی ناخن ها قرار دارد به دور انگشتان بپیچید تا به مدت 15 دقیقه سر انگشتان در داخل فویل بمانند. در این زمان کاور نرم شده و شروع به جد شدن می کد. تک تک ناخن ها را بررسی کنید تا در صورت نرم شدن کاورها، فویل را بردارید. اگر کاور هنوز نرم نشده و از ناخن جدا نشده باشد، مجددا فویل را به دور انگشتان خود بپیچید.
  4. پس از باز کردن فویل ها، توسط یک کاردک مخصوص (چوب مانیکور)، به آرامی مواد را از روی ناخن ها برداشته و سپس ناخن ها را سوهان بزنید تا مواد باقیمانده از روی ناخن جدا شود.
  5. ناخن ها را پاکسازی کنید.

چه افرادی نباید از کاشت و کاور ناخن استفاده کنند؟

افراد مبتلا به بیماری های عفونی و قارچی نباید از روش کاشت یا لمینت ناخن استفاده کنند چرا که این روشها مانع از دیده شدهپن پیشرفت بیماری می شوند.

علاوه بر این افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف و مستعد بیماری های عفونی می باشند نباید کاشت ناخن یا کاور انجام دهند. چرا که این بیماری های موجب تسریع در روند بیماری ها می شود.

نحوه ترمیم کاور ناخن

کاور ناخن هماند روش کاشت به ترمیم نیاز دارد. زیرا این روش ها دائمی نیستند و حداقل ماهی دوبار نیاز به ترمیم دارند.زیرا با رشد ناخن و هواگرفتن کاور، امکان کنده شدن کاور وجود دارد.

همچنین ضربه یا شستشوی زیاد نیز موجب شکسته شدن یا جدا شدن کاور می شود. ترمیم ناخن موجب زیبا شدن مجدد ناخن می شود. این روش همانند ترمیم کاشت ناخن است با این تفاوت که در ترمیم کاور ناخن، کاشت مجدد تیپ و ناخن مصنوعی انجام نمی شود. چرا که بر روی ناخن فقط مواد وجود دارد که در جلسه ترمیم، پس از برداشته شدن مواد، مواد جدید جایگزین می شود. علاوه بر اطراف ناخن مرتب شده و مراحل اولیه کاور دوباره تکرار می شود.

فرم دادن به کاور ناخن بر اساس سلیقه مشتری انجام می شود. در مرحله آخر نیز بر روی کاور روغن زده می شود.

عوارض کاور ناخن

کاور ناخن مانند هررپ روش دیگیری دارای عوارض است چراکه هر مانعی از ورود اکسیژن به ناخن جلوگیری کند برای ناخن ها ضرر دارد که شامل تغییر شکل ناخن ها، عفونت های قارچی، تغییر رنگ ناخن یا کبودی ناخن می باشد.حتی ممکن است براثر مواد به کار رفته، رنگ ناخنها سبز یا کبود شده و شکل بدی به خود بگیرد.البته می توان بعد از ریمو کردن کاور، برای تقویت ناخن ها از روش های خانگی استفاده کرد.

قارچ ناخن

پاسخ به سوالات رایج درباره کاور ناخن

* تفاوت اصلی کاشت ناخن با کاور ناخن چیست؟

در کاشت ناخن شما به راحتی می توانید طول و ضخامت ناخن را به اندازه دلخواه تعیین کنید. ولی کاور ناخن به علت این که روی ناخن طبیعی شخص انجام می شود انعطاف کمتری داشته و امکان افزایش طول و شکل دهی مختصری دارد.

*علت درد ناخن بعد از کاور کردن چیست؟

**علت اصلی درد ناخن بعد از کاور کردن مربوط به سوهان کشی ناخن ها است. درد مختصر بعد از اولین دوره کاور کردن تا 2-3 روز طبیعی است. در صورتی که در دفعات بعدی نیز ناخن شما دچار درد می شود حتما به ناخن کار خود اطلاع دهید تا با شدت کمتری روی ناخن های شما سوهان بکشد.

* آیا موادی که برای کاور یا لمینت ناخن استفاده می شود با مواد کاشت ناخن یکسان است؟

بله در هر دو مورد از پودر یکسان استفاده می شود.

*آیا کاور ناخن برای بلندتر کردن ناخن هم تاثیر دارد؟

بله با توجه به خاصیت فرم دهندگی به ناخن در زمان لمینت کردن امکان افزایش طول ناخن در حد کم وجود دارد.

* آیا وضو گرفتن با کاور ناخن مجاز است؟

در رابطه با سوالات رایج شما کاربران از بخش دنیای مد نمناک در این مورد تنها پاسخ این است که باید در این خصوص فقط از مرجع تقلید خود سوال کنید چراکه نظرات مراجع تقلید در این موارد متفاوت است و نمیتوان نظر کلی ارائه داد.

* آیا کاور کردن ناخن باعث نازک شدن ناخن ها می شود؟

بله در صورتی که عمل لمینت ناخن توسط اشخاص غیر متخصص انجام شود احتمال نازک شدن یا شکستن ناخن وجود دارد.

* آیا کاور ناخن به ترمیم کردن هم احتیاج دارد؟

بله به دلیل رشد کردن طبیعی ناخن ها کاور ناخن هم مانند کاشت به ترمیم احتیاج دارد و بهترین زمان برای ترمیم هر دو هفته یکبار می باشد.

*هزینه ی لمینت ناخن چقدر است؟

**هزینه ی لمینت ناخن بستگی به عواملی از جمله مواد مصرفی و ناخن کار دارد.

کاور ناخن چیست؟ آموزش، ترمیم و ریموو کاور ناخن+ خطرات

57
این مطلب مفید بود ؟70
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ن.ح
وبگردی