مواد غذایی ناسازگار با هم

این مواد غذایی را با هم مصرف نکنید که ضرر بسیار دارد

کد مطلب : 8069تعداد نظرات : 2 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
آیا می دانستید شیر و موز از مواد غذایی هستند که باهم ناسازگارند و خوردن آن باعث کندی ذهن و خستگی می شود و هضم را دچار مشکل می کند.

20 مواد غذایی و خوراکی که هرگز نباید با هم خورده شوند 

مواد غذایی ناسازگار با هم؛ غذاهای زیادی وجود دارند که برای ما خوب هستند و به همان اندازه ما باید از هزینه های گزاف اجتناب کنیم و یا در مقادیر کم غذا بخوریم. گاهی اوقات، حتی اگر ما آن ها را بصورت ترکیبی بخوریم، آسیب بیشتری به ما خواهند زد.

به خاطر داشته باشید که همه سیستم گوارشی متفاوتی دارند که با انواع مختلفی از غذاها واکنش می دهد. ترکیبات غذایی بد، علت بسیاری از بیماری ها از جمله گاز، نفخ، حالت تهوع و تنفس بدبو هستند. در این بخش از سلامت نمناک لیستی از 20 غذاهایی که توصیه می شود با هم ترکیب نشوند آورده شده است.

عسل را با چه چیزی نخوریم

کدام مواد غذایی با هم ناسازگارند؟

مواد غذایی ناسازگار با هم؛ از مصرف این مواد غذایی باهم خود داری کنید 

میوه ها و دیگر مواد غذایی 

با توجه به برخی از متخصصان، میوه ها به خوبی با غذاهای دیگر ترکیب نمی شوند به دلیل این واقعیت که میوه ها قند ساده ای دارند که نیاز نیست هضم شوند، به این معنی که آن ها خیلی طولانی در معده نمی مانند.

 گوشت و نشاسته 

اگر نگران هضم غذا هستید، پیشنهاد می کنیم که از ترکیب نشاسته -پروتئین به خصوص لازانیا اجتناب کنید. با ترکیب نشاسته - پروتئین بدن مجبور به هضم پروتیین ها می شود ولی نشاسته نیست. این باعث شود لازانیا سخت هضم شود.

عوارض لازانیا

لازانیا از مواد غذایی ناسازگار با هم 

حبوبات با شیر و آب پرتقال از مواد غذایی ناسازگار با هم 

این ترکیب زننده یک روش مطمئن برای دل درد است و باعث می شود که احساس بدی در بقیه روز داشته باشید. اب پرتقال سرشار از اسیدهای چرب است. این اسیدها می توانند شیر را دلمه کنند. اگر واقعا باید آن آب پرتغال را بنوشید، حداقل بیست دقیقه قبل آن را بخورید.

 موز و شیر 

میان وعده بسیار محبوب دیگر وجود دارد که بسیاری از افرد نمی دانند که می تواند درون شما اختلال ایجاد کنند. موز و شیر سموم سنگین را تشکیل می دهند. این سموم باعث می شود احساس خستگی کنید و ذهن را کند می کند . به علاوه، خوردن موز و شیر با هم هضم را کاهش می دهد.

شیر موز

شیر و موز از مواد غذایی ناسازگار با هم 

سس پنیر پاستا و گوجه فرنگی 

شاید مزه خوبی داشته باشد، اما این غذای خانگی پتانسیل آن را دارد که سیستم گوارشی تان را اذیت کند چون گوجه اسیدی است، آن ها با کربوهیدرات ها مثل روغن مخلوط می شوند. اگر واقعا می خواهید سوزش معده و برگشت اسید را تجربه کنید، پس از آن یک بستنی بزرگ بخورید. 

حبوبات و پنیر از مواد غذایی ناسازگار با هم 

اگر وارد رستوران مکزیکی شوید آیتم های زیادی را در منوی ترکیبی از محصولات لبنی و پنیر پیدا خواهید کرد. مزه خوبی دارند اما اگر حساس هستید احساس بدی پیدا خواهید کرد.

پنیر و حبوبات

لیست کامل مواد غذایی ناسازگار با هم 

ژامبون و طالبی از مواد غذایی ناسازگار با هم

 مثل همه میوه ها با شکر بالا، طالبی اسیدی است و هضم آن بسیار دشوار است.میان وعده ای خوب و انرژی زا هستند. اما مخلوط آن با پروتئین ها و نشاسته، یکی از بدترین چیزهایی هستند که بدن می تواند مصرف کند.

 میوه و ماست 

ممکن است به نظر منطقی برسد اما مخلوط کردن میوه های ترش با محصولات لبنی، کاری است که خیلی افراد انجام می دهند ولی خوردن ماست و میوه ها با هم باعث گرفتگی سینوسی، سرما و سرفه می شود.

ماست و میوه

غذاهای متضاد و مواد غذایی ناسازگار با هم

خیار و لیمو از مواد غذایی ناسازگار با هم 

بعضی افراد دوست دارند قبل از رفتن به رختخواب چیز کوچکی مانند سالاد بخورند. اما سبزیجات مانند بادمجان و گوجه فرنگی می تواند باعث معده درد شوند وقتی آن ها را با لیمو و خیار ترکیب کنید.

 کربوهیدرات و پروتئین حیوانی

 مرسوم است که گوشت و سیب زمینی و یا نان را با غذا بخورید، اما این ترکیب در بدن اثر می گذارد. اما این پروتیین در حالی که کربوهیدرات تخمیر می شود می گندد. نتیجه آن گاز، نفخ و باد شکم است. این ترکیب برخی ها را اذیت می کند در حالی که برخی ها هم نه.

ماهی را با چی نخوریم

انواع مواد غذایی ناسازگار با هم و مضر

پنیر و گوشت از مواد غذایی ناسازگار با هم 

در حالی که این ترکیب می تواند مشکلی روی شکم و سیستم گوارشی ایجاد کند. غذاهایی مانند گوشت قلقلی پنیری هضم را به خاطر ترکیب شدید پروتیین / کربوهیدرات ها دشوار می کند.

 نوشابه و پیتزا

نوشابه پر از شکر است در حالی که پیتزا از کربوهیدرات تصفیه شده درست شده است. معده احساس سیری نمی کند و می خواهید به خوردن ادامه دهید.

غذاهای متضاد

چه غذاهایی باهم ناسازگارند؟

نان و مربا از مواد غذایی ناسازگار با هم 

این یک ترکیب غذای دیگر است که به شما احساس گرسنگی کاذب می دهد و شما می واهید بیشت غذا بخورید. دوباره، متهم اینجا ترکیبی از قند و نشاسته است. باید سعی کنید که همیشه روز خود را با پروتئین شروع کنید. 

چیپس و سس 

این حقیقت نباید به شما شک وارد کند چون چیپس پر از نمک و سس است.

چیپس با سس

مواد غذایی ناسازگار با هم و لیست غذاهای متضاد

نوشیدنی های صنعتی با دسر از مواد غذایی ناسازگار با هم 

به نظر می رسد هر چیزی که از آن لذت می بریم برای ما بد است. همه چیز به طور کلی خوب است، اما بعضی از ترکیبات قاتل انسان است. این کار باعث افزایش سطح انسولین می شود.

 قهوه با غذاهایی که سرشار از آهن هستند 

آهن برای بدن خوب است. اما اگر غذاهای غنی از آهن مانند املت و قهوه را بخورید.، قهوه حاوی اسید کلروژینک بالا است که برای مسدود کردن جذب آهن با اتصال با آهن در طول مرحله گوارش کار می کند.

قهوه ضد آهن

مواد غذایی ناسازگار با هم و عوارض آن ها

غذای سرخ شده و نشاسته از مواد غذایی ناسازگار با هم 

ا یک تکه مرغ سرخ شده و سیب زمینی سرخ کرده و آبگوشت . غذاهای سرخ شده متشکل از پروتئین های حیوانی (بد)هستند غذاهای سرخ کرده حاوی کربوهیدرات کافی هستند و باعث می شود احساس مریضی و تورم داشته باشید و به مدت بیست و چهار ساعت متورم باشید. 

آب و غذا 

هر کس می توانست تصور کند هر گونه آسیبی می تواند از نوشیدن آب با نهار یا شام ایجاد شود. به هر حال ما باید حداقل هشت لیوان آب بخوریم. خوب، نوشیدن آب با وعده غذایی می تواند موجب نفخ و سو هاضمه و پس از آن حالت تهوع شود. مقدار زیادی آب، اسیدیته شکم را تغییر می دهد و مانع تجزیه غذا می شود. 

گوشت و پوره سیب زمینی

 این ترکیب واقعا شما را بیمار می کند. چون هر دوی آن ها کربوهیدرات هستند،این برای بدن دشوار است که آن را هضم کند. 

 

این مواد غذایی را با هم مصرف نکنید که ضرر بسیار دارد

4521
این مطلب مفید بود ؟417104
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : fitandnutrition.com / بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
2 نظر به ثبت رسیده است
سحر1397-01-30
ایا گوجه سبز با ماهی بده
406
امین1395-03-23
اگر بین این غذاها یک ساعت ویا دو ساعتی فاصله داشته باشد دراین صورت هم مضر است؟
7021
وبگردی