شکم بزرگ

شکمی بزرگ با این خوراکی ها

کد مطلب : 8153زمان مطالعه : 2 دقیقه
شکم بزرگ مثل یک دردسر برای صاحبش است که هر چه می کند نمی تواند از شرآن خلاص شود اما اگر برخی خوراکی ها را از سبد غذایی حذف کنیم شاید شکم کوچکتری داشته باشیم.

برای رهایی از شکم بزرگ خود از مصرف این غذا ها منع کنید

 

در این بخش از مجله سلامت نمناک یک سری از مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم که در کنار فواید قابل توجه آنها به دنبال مصرف در زمان و شرایط نادرست اختلالاتی را در تناسب اندام ایجاد می کنند.

کلم بروکلی:

این کلم در معده به صورت خمیری درآمده و به دلیل حجمی که ایجاد می کند نفخ به وجود می آورد. در حالی که این کلم در رژیم های لاغری جای ثابتی دارد با افزودن دانه رازیانه به آن می توان این مشکل را تا حدی برطرف کرد.

نان سفید:

قبلا هم در بخش تغذیه نمناک در مورد نان سفید و بهترین رنگ انتخابی برای نان مصرفی صحبت کرده بودیم که یکی از دلایل ترجیح دادن مصرف نان تیره به جای نان سفید ایجاد ورم معده و به دنبال آن بزرگ شدن شکم است.

 

حبوبات

تاثیر منفی حبوبات بر شکم بزرگ

 

حبوبات:

نام حبوبات خود به خود ما را یاد نفخ و عوارض بعد از مصرف آن می اندازد که این یک اصل است که بعد از مصرف حبوبات نفخ حاصل خواهد شد که البته اگر به مدت زمان کافی خیس خورده و چندین بار آب آن عوض شود قابل تحمل تر خواهد بود.

 آدامس:

بسیار جالب است که برخلاف باور بسیاری در مورد آدامس سایت esante در بخش سلامت خود جویدن آدامس را به دلیل وارد ساختن هوا به معده علتی برای بزرگی شکم معرفی کرده است.

 شیر:

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از مصرف شیر احساس مشکل در دستگاه گوارشی داشته باشید اگر شما این احساس را تجربه کرده اید باید بدانید که بدن شما با شیر زیاد سازگار نیست و بهتر است برای تامین کلسیم بدن خود از فراورده های دیگر شیر استفاده کنید.

 

نوشابه

مضرات همیشگی نوشابه

 نوشابه ها و نوشیدنی های صنعتی:

مثل همیشه نوشابه ممنوع! نوشابه ها و نوشیدنی های صنعتی عملکرد طبیعی دستگاه گوارش را مختل کرده و باعث ورم و بزرگ شدن شکم می شوند. 

شکمی بزرگ با این خوراکی ها

4.824
این مطلب مفید بود ؟231
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : نمناک /ن
وبگردی