خودروی وارداتی

آغاز ثبت‌ درخواست برای 8 مدل خودروی وارداتی

تاریخ انتشار : 27 آبان 1402کد مطلب : 8155زمان مطالعه : 2 دقیقه
متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و 500 میلیون تومان بلوکه کردند از امروز (شنبه) تا پایان روز دوشنبه (29 آبان ماه) مهلت دارند سه اولویت خود را انتخاب کنند.

ایسنا:متقاضیان خودروهای وارداتی که پیش از آغاز ثبت‌نام، وجه 500 میلیون تومانی را در حساب وکالتی خود بلوکه کرده بودند، از ششم اسفند ماه می‌توانستند برای ثبت درخواست خود از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودروها اقدام کنند.

حدود 10 روزی پس از پایان مهلت ثبت‌نام اولیه، نتایج نوبت‌های تعیین شده برای تخصیص خودروهای وارداتی مشخص و در حساب کاربری افراد بارگذاری شد که براساس آن از میان حدود 120 هزار نفر ثبت‌نام‌کننده، 30 هزار نفر نهایی و در اصل در لیست دریافت خودروهایی که مقرر شد به‌تدریج وارد کشور شود، قرار گرفتند.

پس از آن اولین فروش رسمی خودروهای وارداتی در آخرین روزهای اسفند ماه با عرضه چانگان‌های وارداتی سایپا آغاز شد و از حدود یک ماه پیش سرعت گرفته است، به گونه‌ای از نیمه مهر ماه تاکنون سه مرحله اجرایی و تخصیص‌ها صورت گرفته و از امروز (شنبه 27 آبان ماه) دور چهارم آغاز شده است.

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی هشت محصول شامل هیوندای توسان، النترا و اکسنت (کرمان‌موتور)، تویوتا کرولا 1200cc (معین‌خودرو ایرانیان) و کیا سونت (کوشاخودرو نگین) دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین هیوندای کرتا (کرمان‌موتور)، تویوتا کرولا 1500cc (معین‌خودرو ایرانیان) و دانگ‌فنگ شاین‌مکس (ایران‌خودرو) دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است.

گفتنی است که برای این خودروها، تمامی فرآیندهای اخذ مجوزهای لازم (استاندارد، محیط‌زیست و...) توسط شرکت‌های واردکننده انجام شده و خودروها وارد کشور شده‌اند و بدین ترتیب خودرویی که هنوز وارد نشده یا تاییدی‌های لازم را ندارد، در این فروش‌ها حضور ندارند.

بر اساس برنامه دور چهارم عرضه خودروهای وارداتی، متقاضیانی که در مرحله اول ثبت‌نام در اسفند ماه سال گذشته ثبت تقاضا کرده و نوبت‌دهی شده‌اند، سایت سامانه‌ یکپارچه خودروهای وارداتی برای متقاضیان که طی سه دور قبلی هنوز تخصیصی به آن‌ها صورت نگرفته، از امروز (شنبه ٢٧ آبان ماه) تا پایان روز دوشنبه (ساعت23 و 59 دقیقه ٢٩ آبان ماه) در دسترس خواهد بود تا سه اولویت مورد نظر خود (چینش اولویت‌ها، حائز اهمیت) را از میان هشت محصول عرضه شده، انتخاب کنند.

تاکید می‌شود که هیچگونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً مختص ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول است.

همچنین گفتنی است که قیمت‌های فوق (قطعی و علی‌الحساب)، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی معمولِ پس از ترخیص، در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌ قطعی که مصوب خواهد شد، اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/م

آغاز ثبت‌ درخواست برای 8 مدل خودروی وارداتی

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی