پوشک های کثیف نوزادان
اگر تا کنون به پوشک های کثیف نوزادان به عنوان یک دورریز نگاه می کردید از این به بعد بدانید که آن ها یکی از بهترین ها برای پرورش یکی از محبوب ترین مواد غذایی در دنیا هستند.

پوشک نوزادان و تولید ماده غذایی معروف!!!

 

این یک راه منحصر به فرد برای پرورش قارچ است و همین طور پاسخی برای این سؤال که با این همه پوشک کثیف نوزاد چه کنیم؟

محققان مکزیکی دریافتند که با استفاده از پوشک های کثیف نوزادان می توانند قارچ پرورش دهند.

این ایده از زمانی در ذهن محققان ایجاد شد که قارچ برای رشد خود نیاز به سلولوز و سدیم و.. دارد و این همان موادی است که در پوشک نوزادان یافت می شد.

 البته اصلی ترین پوشک هایی که برای این منظور استفاده می شوند آن دسته از پوشک هایی هستند که نوزاد در آن تنها ادرار کرده باشد.

 
 

تولید قارچ

نحوه تولید قارچ با دستگاه اتو کلاو

 
 
پروسه این تولید چندین مرحله دارد که اولین مرحله آن قرار دادن پوشک نوزاد درون دستگاهی به نام دستگاه اتوکلاو است که برای استریل کردن استفاده می شود.
مرحله بعدی پر کردن پوشک با تفاله انگور، قهوه، بخشی از آناناس و مواد دیگر است. هاگ هایی که بر روی گندم رشد داده شده اند را درون این مخلوط ریخته شده در پوشک نوزاد قرار می دهند و پوشک را درون یک کیسه پلاستیکی نگهداری می کنند.
پوشک ها به مدت 2 تا 3 هفته در یک فضای تاریک و با رطوبت کنترل شده قرار می گیرند. قارچ ها از سلولز موجود در پوشک استفاده کرده و وزن پوشک در این مدت زمان 2 تا 3 ماه به 80 درصد افزایش می یابد. به عنوان مثال اگر در 1 کیلوگرم پوشک قارچ کشت شود در پایان 3 ماه تنها 200 گرم پوشک و 300 گرم قارچ وجود خواهد داشت.
به طور متوسط هر کودک 8000 پوشک را در طول مدت رشد خود تولید و تا حد بالایی موجب آلودگی محیط زیست می شود که موجب نگرانی است.

تولید این ماده غذایی از پوشک های کثیف نوزادان!

3.358
این مطلب مفید بود ؟3820
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : نمناک /ن
برچسب : پوشک نوزاد
وبگردی