معافیت سربازی

خبر تازه درباره معافیت مشمولان دارای فرزند

تاریخ انتشار : 2 آبان 1402کد مطلب : 8608تعداد نظرات : 6 نظر
با تصمیم رئیس مجلس بند مربوط به معافیت خدمت سربازی برای مشمولان دارای سه فرزند و بیشتر و مشمولان بالای 35 سال دارای دو فرزند برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاع شد.

ایسنا:با تصمیم رئیس مجلس بند مربوط به معافیت خدمت سربازی برای مشمولان دارای سه فرزند و بیشتر و مشمولان بالای 35 سال دارای دو فرزند برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاع شد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بندهای (پ) و (ت) ماده 102 را بررسی کردند که این بندها با تصمیم رئیس مجلس به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در بند «پ» ماده 102 آمده است:«وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی تا پایان سال اول برنامه، آیین نامه اجرائی نحوه بهره برداری از معادن واقع در محدوده و حریم های امنیتی، ایمنی و حفاظتی استقرار یگان ها و میادین تیر نیروهای مسلح و صنایع دفاعی و نوار مرزی و مراکز پادگانی و محدوده های مختلط مواد پرتوزا و سایر مواد معدنی، مشتمل بر رعایت قوانین مربوط، حفظ محیط زیست، عوارض آلایندگی، انجام مسؤولیت های اجتماعی، سازوکار گردش خزانه و مبادله موافقتنامه با سازمان را تهیه کنند و به تصویب هیأت وزیران برساند. منابع حاصل صرف تأمین مواد اولیه مورد نیاز و تقویت زیرساخت صنایع دفاعی می شود.

تبصره- این ماده برای محدوده ها و مراکز موجود مورد استفاده و بهره برداری قابل اجرا و کاربرد می باشد و برای ایجاد هرگونه محدوده ها و مراکز جدید و همچنین تغییر در محدوده ها و مراکز فعلی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی ملزم به استعلام از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشند.»

در زمان بررسی این بند محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که ستاد کل با این بند مخالف است؛ همچنین باید هر معدن مسیر قانونی خود را طی کرده و حقوق دولتی آن را پرداخت کند.

همچنین در بند (ت) ارجاعی به کمیسیون تلفیق آمده است:«ستاد کل نیروهای مسلح موظف است به منظور تحکیم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی کشور، استفاده بهینه از ظرفیت های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد، تعالی و توانمندسازی و افزایش مهارت های آنها، نسبت به تدوین سازوکار بهینه سازی و استحکام بخشی نظام خدمت وظیفه عمومی اصلاح مقررات ذیربط از جمله کاهش مدت خدمت وظیفه عمومی، کاهش نیاز به سرباز از طریق جایگزینی سایر عضویت ها، کاهش نیاز به خدمت پیوسته سربازان و پاره وقت نمودن خدمت سربازی برای بخشی از مشاغل سربازی به همراه الزامات آن اقدام کند و آن را به تصویب فرمانده معظم کل قوا برساند. در طول سالهای اجرای برنامه مشمولان دارای سه فرزند و بیشتر و مشمولان بالای سی و پنج سال دارای دو فرزند از خدمت سربازی معاف می باشند. ستاد کل نیروهای مسلح مکلف است در راستای تعیین تکلیف مشمولان غایب به نحوی برنامه ریزی نماید که وضعیت مشمولان غایب مشخص شود.»

در جریان بررسی این بند، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت:ستاد کل درباره این بند برخی نکات و نظرات دارند؛ البته باید این موضوع گره گشایی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

انتهای پیام/م

خبر تازه درباره معافیت مشمولان دارای فرزند

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : خدمت سربازی
6 نظر به ثبت رسیده است
حسن1397-08-17
ابتیما عالیه
00
محمد ن1394-10-14
سلام بله قیمت واقعی خودروی کیا اپتیما 133 میلیون تومان میباشد
154
مصطفی1395-08-07
اصلا قابل مقایسه نیستن...کیا اونیما با سوناتا مقابسه میشه النترا اصلا در حد و مدل اپتبما نیس ک باهاش مقایسه شه
61
Amin1394-11-20
صد برابر اپتیما از النترا بهتره
393
علی 1394-08-28
کیا اپتیما بهتره یا هیوندا النترا ؟؟
3610
محمد1394-08-24
سلام
کسی می دونه کیا اپتیما ۲۰۱۶ موتور ۲۰۰۰ توربو sx یا sxl در کشور موجود هست و خرید و فروش میشه ؟ پلاک ملی منظورم هست .
2010
وبگردی