مشاهده مشخصات کامپیوتر
اگر بنابر هر دلیلی می خواهید مشخصات کامپیوتر را مشاهده کنید، نیازی به نصب نرم افزارهای جانبی و غیر معتبر ندارید چراکه از طریق ویندوز می توانید اقدام کنید.

روش های مشاهده مشخصات کامپیوتر

اطلاع از سخت افزار و مشصات کامپیوتر، ممکن است گاها بصورت ناگهانی نیاز شود و ما از آن اطلاع بخصوصی نداشته باشیم. این در حالی است که اگر شما اخیرا اقدام به خرید کامپیوتر کرده اید، بدون شک نیاز به بررسی سخت افزار و مشخصات کامپیوتر و مطابقت دادن آن دارید. با این وجود اگر شما تصمیم به اطلاع از سخت افزار و مشخصات کامپیوتر دارید، در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم شما را با روش های نمایش مشخصات کامپیوتر آشنا سازیم که بسیار ساده هستند. همراه ما باشید.

روش اول؛ با استفاده از dxdiag

اولین روشی که ما تصمیم به معرفی آن داریم، استفاده از قابلیتی به نام dxdiag می باشد که نحوه کار با آن بسیار ساده است و نیاز به نصب برنامه جانبی بخصوصی ندارید. از این رو طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

1. ابتدا دو کلید Win+R را از صفحه کلید بصورت همزمان بفشارید تا پنجره Run اجرا شود. اینک عبارت dxdiag را در کادر خالی وارد کنید و سپس بر روی گزینه OK کلیک کنید.

پنجره run

2. اینک پیغامی دریافت خواهید کرد که برای مشاهده مشخصات کامپیوتر باید از میان گزینه Yes و No، می بایست گزینه Yes را انتخاب کنید. سپس می توانید در پنجره باز شده، مشخصات کامپیوتر را بصورت کامل مشاهده کنید. لازم به ذکر است که از این بخش می توانید به اطلاعات مشخصات کامپیوتر، صفحه نمایش، پورت صدا و ورودی های کامپیوتر را از میان تب های بالایی مشاهده کنید.

مشخصات کامپیوتر

روش دوم؛ از طریق msinfo32

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن به مشخصات و اطلاعات کلی کامپیوتر دسترسی پیدا کنید، استفاده از msinfo32 می باشد که بسیار کاربردی است و می توانید جزئیات بیشتری را در این بخش مشاهده کنید. از این رو طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

1. ابتدا دو کلید Win+R را از صفحه کلید بفشارید و در پنجره Run عبارت msinfo32 را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه OK کلیک کنید.

دستور پنجره run

2. اینک می توانید مشخصات و جزئیات کامل کامپیوتر خود را مشاهده کنید.

نمایش مشخصات کامپیوتر

هم اکنون شما می توانید با استفاده از دو روشی که گفته شد، به دلخواه جهت بررسی و نمایش جزئیات کامپیوتر خود استفاده کنید.

مشخصات کامپیوتر ، روش های سریع نمایش مشخصات کامپیوتر

4.1264
این مطلب مفید بود ؟21945
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
وبگردی