حامد بهداد و رضا میرکریمی
فیلم سینمایی قصر شیرین به کارگردانی رضا میرکریمی در تجربه درخشان دیگری در جشنواره آنتالیا دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر را دریافت کرد.

جوایز درخشان قصر شیرین در جشنواره آنتالیا

قصر شیرین فیلمی به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی و نویسندگی محسن قرایی و محمد داودی است که اولین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

این ساخته رضا میرکریمی که در جشنواره های مختلف خارجی به نمایش درآمد و افتخارات زیادی کسب کرد در تجربه جدید بین المللی در جشنواره آنتالیا باز هم افتخارآفرین شد.

قصر شیرین در پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم آنتالیا به نمایش درآمد و با استقبال ویژه ای مواجه شد و در نهایت دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

رضا میرکریمی

رضا میرکریمی کارگردان قصر شیرین با انتشار تصاویر از جشنواره آنتالیا نوشت:

اینجا در آنتالیا هم قصر شیرین جایزه گرفت دوتا از چهارتا ، یکی برای حامد بهداد و اون یکی هم برای من ، ولی در واقع برای همه بچه های خوب گروه سازنده فیلم....

رضا میرکریمی به عنوان بهترین کارگردان و حامد بهداد به عنوان بهترین بازیگر مرد در جشنواره فیلم آنتالیا انتخاب شدند.

رضا میرکریمی و همسرش

فیلم قصر شیرین که در جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیمنامه و موسیقی متن را دریافت کرده بود یکی از پرافتخارترین فیلم های سینمای ایران در جشنواره های بین المللی است که تابحال در جشنواره های مختلف به نمایش درآمده است و یکی از مهم ترین جوایز این فیلم جام طلایی جشنواره شانگهای است که در بخش بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد به عوامل این فیلم اهدا شد.

جشنواره فیلم آنتالیا

قصر شیرین روایتگر داستان مردی به نام جلال مرادی است که در یک تصادف، خانواده ای را به قتل رسانده اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می شود. او پس از گذراندن دوران زندانی اش، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهر دیگری می رود. پس از دو سال به شهرش بازمیگردد چرا که همسرش دچار مرگ مغزی شده ...

حامد بهداد و نیوشا علیپور

حامد بهداد، ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان فر، محمد عسگری، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی خواجه پاشا و زهیر یاری در فیلم قصر شیرین به ایفای نقش پرداختند.

درخشش حامد بهداد و رضا میرکریمی با قصر شیرین در جشنواره آنتالیا

2.52
این مطلب مفید بود ؟11
منبع : صفحه رضا میرکریمی / بخش فرهنگ و هنر نمناک/م.ف
وبگردی