حامد بهداد
حامد بهداد با بازی در فیلم بوتیک شناخته شد و با بازی در فیلم هایی چون روز سوم ، دایره زنگی و آرایش غلیظ خوش درخشید. در ادامه به مرور 7 فیلم برتر حامد بهداد می پردازیم.

حامد بهداد در فیلم آرایش غلیظ به کارگردانی حمید نعمت الله نقش یک جوان عاصی را بازی می کند. این فیلم بیش از دو هفته است که به نمایش عمومی درآمده است.

حامد بهداد و طناز طباطبایی در فیلم آرایش غلیظ

حامد بهداد در فیلم آرایش غلیظ


بوتیک نخستین حضور بهداد در سینما نبود، اما بازی خوب او در این فیلم توجه بسیاری را به او جلب کرد تا اینکه امروز بعد از حدود 12 سال به یکی از بازیگران محبوب و شناخته شده سینما تبدیل شده است.
بوتیک نام فیلمی ایرانی به کارگردانی حمید نعمت الله و ساخته سال 1382 می باشد. این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شد.

حامد بهداد و محمدرضا گلزار در فیلم بوتیک

حامد بهداد در فیلم بوتیک

اتی (احترام) سهم خود را از خانه اجاره ایی که با دوستانش اجاره کرده نپرداخته و صاحب خانه قصد دارد آنها را بیرون کند. جهانگیر جوانی که در بوتیک کار می کند مبلغ مورد نیاز اتی را فراهم می کند. اما اتی باآن مبلغ تصمیم می گیرد به خارج برود. سعی اتی برای تهیه کسری پولی که برای خارج رفتن نیاز دارد اتی را در موقعیت خطیری قرار می دهد.


بازی در روز سوم این بازیگر را در معرض توجه ها قرار داد. روز سوم ششمین فیلم سینمایی محمدحسین لطیفی در مقام کارگردان و ساخت سال 1385 است.

حامد بهداد در فیلم روز سوم

حامد بهداد در فیلم روز سوم

این فیلم، روایت آخرین روزهای مقاومت در بخش غربی خرمشهر در سال 1359 است. سمیره و رضا، خواهر و برادری که همراه سایر مردم در حال مقاومت هستند. حلقه محاصره دشمن تنگ تر می شود و در نتیجه سمیره که پاهایش شکسته است و نمی تواند فرار کند در خانه باقی می ماند، رضا تصمیم می گیرد سمیره را در حیات خانه در یک موقعیت نسبتا خوب با کمی غذا خاک کند تا شبانه بیاید و وی را فراری دهد. در این بین خواستگار قبلی سمیره که به جمع نیروی نظامی عراق پیوسته و روزی همکار او در مدرسه خرمشهر نیز بوده است، به عنوان یک فرمانده عراقی به این منطقه می آید و خانه رضا و سمیره را اشغال می کند و برای نگهبانی از آنجا نیز دو مامور قرار می دهد. در این بین رضا سعی بر نجات دادن سمیره می کند که در نهایت برادر کوچک رضا و دوستانش و خودش شهید می شوند و فقط سمیره از ماجرا جان سالم به در می برد.


حامد بهداد با ظاهری کاملا متفاوت در شبانه روز حاضر شد. شبانه روزفیلمی به کارگردانی و نویسندگی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی و ساخته سال 1387 است. در این فیلم هنرمندان مطرحی چون بهمن فرمان آرا، بهرام بیضایی، شبنم طلوعی و مستانه مهاجر در مقام مشاور کارگردان بوده اند.

حامد بهداد در فیلم شبانه روز

حامد بهداد در فیلم شبانه روز

این فیلم ترکیب چهار داستان است که به طور موازی با هم روایت می شوند.


زندگی با چشمان بسته همکاری حامد بهداد را با ترانه علیدوستی سبب شد. فیلم زندگی با چشمان بسته به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان ساخته سال 1387 است. این فیلم همچنین با نام یک خاطره بگو حواسمو پرت کن نیز شناخته می شود.

حامد بهداد در فیلم زندگی با چشمان بسته

حامد بهداد در فیلم زندگی با چشمان بسته

پرستو دختر جوانی از خانواده ای متوسط است. علی برادر پرستو سالیانی است دور از خانه به سر می برد و انتظار برای بازگشت وی و دوستی به نام پریسا که سنخیت چندانی با علی ندارد و بیتا زنی که چند سالی از پرستو بزرگتر است... در غیاب برادر به دلیل نبود انسجام خانوادگی افراد محل در مورد رفتار پرستو دچار سوتفاهم شده اند و وی بدنام شده است . امید دوست علی که عاشق پرستو است به علی می گوید در مورد خواهر اشتباه می کند و پرستو بی گناه است اما ...


بهداد در نقش کوتاهی در فیلم دایره زنگی بازی کرد. دایره زنگی نخستین فیلم سینمایی پریسا بخت آور و ساخت سال 1386 است. این فیلم پرفروش ترین فیلم فروردین 1387 بود.

حامد بهداد و باران کوثری در فیلم دایره زنگی

حامد بهداد در فیلم دایره زنگی


بهداد برای بازی در چه خوبه که برگشتی با گریمی که سن او را بیشتر جلوه می داد جلوی دوربین رفت. او در این فیلم داریوش مهرجویی همبازی رضا عطاران بود. چه خوبه که برگشتی نام فیلمی سینمایی به کارگردانی داریوش مهرجویی و تهیه کنندگی مشترک مهرجویی و رضا درمیشیان است. ماجرای این فیلم برگرفته از داستانی از نیکلای گوگول است.

حامد بهداد در فیلم چه خوبه که برگشتی

حامد بهداد در فیلم چه خوبه که برگشتی

فرزاد دندانپزشکی که پس از سال ها به ایران می آید تا دور از مسائل و آشفتگی زندگی اش به آرامش برسد. همزمان با ورود او به کشوریک شی مرموز شبه فضایی پدیدار می شود و پای خانم دکتر یاسمین و سنگ های جادویی اش را به ماجرایی باز می کند که رفاقت دیرینه فرزاد و کامبیز را که سالهاست در همسایگی هم کنار دریا زندگی می کنند، به جدالی بیهوده می کشاند ولی...


آرایش غلیظ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حمید نعمت الله و ساختهٔ سال 1392 است. حمید نعمت الله برای این فیم جایزهٔ ویژهٔ هیئت داوران جشنواره سی و دوم فیلم فجر را دریافت کرد. همچنین این فیلم در رشته های بهترین بازیگر نقش اول مرد (حامد بهداد)، بهترین موسیقی، بهترین تدوین و... کاندیدا شده بود. خوانندهٔ تیتراژ پایانی این فیلم سینمایی همایون شجریان است. او این بار نوع جدیدی از خواندن را تجربه کرده است که به حال و هوای فیلم شباهت دارد.

حامد بهداد در فیلم آرایش غلیظ

حامد بهداد در آرایش غلیظ

خلاصه:جوانی بار قاچاق ترقه و فشفشه های چهارشنبه سوری یکی از دوستانش را بالا می کشد و از طریق دختری که دوستش دارد تلاش می کند آنها را بفروشد.

حامد بهداد ، بازی های حامد بهداد از بوتیک تا آرایش غلیظ + تصاویر

4.224
این مطلب مفید بود ؟204
منبع : نمناک - / ک
وبگردی