کوچک کردن شکم
اکثر مادرانی که پس از زایمان نگران تناسب اندام و کوچک کردن و از بین بردن چربی های شکم خود هستند، می توانند با انجام چند روش ساده و طبیعی در خانه شکمی صاف و بدون چربی داشته باشند.

11 درمان خانگی و طبیعی برای کوچک کردن شکم بعد زایمان

داشتن شکم صاف بعد از زایمان چیزی است که هر مادری آرزویش را دارد. برخی از آن ها واقعا برایش سخت کار می کنند، برخی از آن ها به طور کامل تسلیم می شوند. خوب، خبر خوب این است که به آن اندازه که به نظر می رسد، آب کردن چربی ها غیر ممکن نیست. در این بخش از نمناک چند درمان های خانگی ساده وجود دارند که قطعا به شما کمک می کنند.

کوچک کردن شکم

برای داشتن شکم صاف بعد از زایمان چه کار کنیم؟

توصیه هایی برای داشتن شکم صاف بعد از زایمان

1. گن شکمی برای کوچک کردن شکم

یکی از موثرترین راه ها برای داشتن شکم صاف بعد از زایمان، گن شکم به مدت چند ساعت است. برخی از شما قطعا با ماساژ پس از زایمان آشنا هستید.البته این یک گزینه برای مادرانی نیست که برش سزارین دارند.

متخصصان ماساژ و پزشکان توصیه نمی کنند که گن شکمی را تا حداقل چهار تا شش هفته بعد از زایمان انجام شود.به مادرانی که برش سزارین داشتند قویا استفاده از گن شکمی توصیه می شود. پزشک احتمالاً به شما اجازه می دهد که پس از جراحی خود از این استفاده کنید.اگر در مورد بریدگی خود نگران هستید، می توانید آن از یک پد بهداشت استفاده کنید و گن را رویش بپوشید.

گن شکمی

بستن گن شکمی به مدت چند ساعت

2. داشتن شکم صاف با لوسیون

بسیاری از لوسیون های موضعی در بازار وجود دارند که وعده کمک به شما برای داشتن شکم صاف پس از زایمان را می دهند. به خصوص اگر شیر خود را به نوزادتان می دهید، موادش را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که کرم برای شیردهی مضر نباشد.

دنبال کرم هایی باشید که حاوی کلاژن، ویتامین A، C و E هستند. ماساژ دادن پوست شکم باعث بهبود جریان خون و سفت شدن شکم شما خواهد شد.

اگر اجازه داده شد، می توانید از لوسیون های خانگی استفاده کنید. یکی از این لوسیون ها که ثابت شده موثر است، ترکیبی از 250 میلی لیتر عصاره انگور تازه در 750 میلی لیتر از روغن بکر است. قبل از مخلوط کردن پالپ انگور را بگیرید. مخلوط را در یک بطری قرار دهید و بگذارید یک هفته در آفتاب بماند. حداقل دو بار در روز بطری را تکان دهید.

مالیدن این لوسیون به شما کمک می کند بعد از زایمان، شکم بزرگ خود را صاف کنید.

لوسیون شکم

آب کردن شکم با استفاده از لوسیون های مخصوص

3. کوچک کردن شکم بعد از زایمان با عسل لیمو

این یک روش ساده و خوش مزه برای داشتن شکم صاف بعد از زایمان است. تنها کاری که باید بکنید این است که کمی آب لیمو و نصف قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید. با شکم خالی و یا قبل از غذا بخورید.

اگر ممکن است، وقتی بیدار می شوید بخورید و هیچ چیز دیگری را تا نیم ساعت بعدش نخورید. هم چنین می توانید کمی برگ نعناع و خیار را اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند. فلفل قرمز برای همه خوب نیست، اما مقدار کمی از آن برای بالا بردن سوخت و متالولیسم چربی های شکم خوب است.

برگ های نعناع را به طور متوسط مصرف کنید، اگر چه مقدار زیادی از آن می تواند شیر شما را کاهش دهد.

عسل و لیمو

عسل و لیمو برای از بین بردن چربی های شکم

4. استفاده از چای سبز موثرترین راه کوچک کردن شکم

یک فنجان چای سبز در روز شکمتان را صاف نگه می دارد. چای سبز غنی از آنتی اکسیدان است، بنابراین یک پاداش خوب است!

به خاطر داشته باشید که شما باید چای سبز را با میانه روی بنوشید.

مقدار زیاد آن خوب نیست و اگر شیر می دهید، باید مصرف کافئینتان را محدود کنید.

و آخرین کاری که باید انجام دهید این است که چای سبز را با شکر و یا شیرین کننده های موجود بخورید.

چای سبز

لاغری پس از زایمان با چای سبز

5. از بین بردن چربی شکم با سیب

بنابراین سیب فقط شما را از پزشکان دور نگاه نمی دارند، بلکه چربی شکم را نیز از بین ببرند. سیب حاوی پکتین است که برای سوزاندن چربی اضافی شکم مفید است. درست مانند چای سبز، سیب غنی از آنتی اکسیدان است و از تجمع چربی های اضافی جلوگیری می کند.

دیگر فواید سلامتی خوردن سیب را فراموش نکنید!

6.داشتن یک رژیم متعادل برای کوچک کردن شکم

شما باید دو بخش سبزیجات، هم بخش میوه ، کل حبوبات و پروتئین سالم را داشته باشید. مصرف نمک را کم کنید و تا جایی که می توانید قند را حذف کنید. از نوشابع شیرین و دیگر نوشیدنی های کربناته پرهیز کنید.

مرکبات و سبزیجات مانند پاپایا، انبه، گریپ فروت، بروکلی و کاهو نیز عالی هستند و منجر به از دست دادن چربی شکم می شود.

رژیم متعادل برای لاغری

یک رژیم غذایی مناسب برای داشتن شکم صاف

7. برای داشتن شکم صاف کم بخورید اما با تعداد دفعات زیاد

رژیم گرفتن موثر نیست و باعث ضعیف شدن شما خواهد شد. سوخت و ساز شما در این مرحله خیلی زیاد است، بنابراین دو وعده غذای اصلی در روز و سه تا چهار وعده غذایی مختصر در فواصل زمانی منظم مناسب است. صبحانه غذای اصلی است و سنگین بخورید.

به یاد داشته باشید که وقتی خوب غذا می خورید، کالری می سوزانید.

8. عرق کردن برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان

تا مدت کوتاهی پس از زایمان، فوری به شدت سراغ ورزش نروید.

ورزش قوی برای تازه مادرها نیست!

با پیاده روی کردن، شنا کردن و دوچرخه سواری به تدریج استقامت خود را افزایش دهید. بر روی تمرینات هوازی تمرکز کنید و زمانی که چربی کلی خود را از دست دادید، روی تمرینات شکمی مانند کرانچ تمرکز کنید.

مادران به یاد دارند که نمی توان چربی فقط یک نقطه را کاهش داد. شما می توانید تمام کارهایی که می خواهید انجام دهید، اما برای خلاص شدن از چربی کلی به تمرینات هوازی نیاز دارید.

لاغری با عرق کردن

آب کردن چربی های شکم با عرق کردن

9. تاثیر شیردهی در کوچک کردن شکم بعد از زایمان

این البته یک مورد خاص است. در صورتی که قبلا نمی دانستید، شیردادن حدود 500 کالری در روز را می سوزاند و به رحم شما کمک می کند تا به اندازه قبل از بارداری منقبض شود. بنابراین این راه طولانی برای رسیدن به شکم صاف بعد از زایمان است.

قطعا نیازی نیست فوایدی که به نوزادتان می دهد را بیان کنیم.

10. برای کوچک کردن شکم آب بیشتری بنوشید

یک هدیه دیگر. ارزان است، بسیار مهم و موثر است. آب بدن باعث دفع سموم بدن می شود و به کاهش چربی شکم کمک می کند. هم چنین به جایگزینی مایعاتی که از دست می دهید کمک می کند، بنابراین اگر شیر می دهید و تشنه شدید، باید آب بیشتری بنوشید.

نوشیدن آب بیشتر برای پوستتان نیز بسیار موثر است!

مامان ها، اگر شخصی به شما می گوید که نوشیدن آب باعث بزرگ شدن شکمتان می شود، هرگز به حرفشان گوش ندهید، لطفا این اطلاعات نادرست را کنار بگذارید. شما به آب احتیاج دارید. خیلی زیاد!

لاغری در زمان شیردهی

کاهش چربی شکم بعد از زایمان با نوشیدن آب

11. کوچک کردن شکم به کمک برگ های کاری و سیر 

آیا می دانستید که برگه های کاری برای دفع سموم های غذایی عالی هستند؟

بله، آن ها به شما کمک می کنند تا از چربی های شکمتان نیز خلاص شوید.

در مورد سیر، جویدن چند حبه سیر خام و سپس نوشیدن آب لیمو می تواند به شما کمک کند که بعد از زایمان، شکمتان صاف شود.

 

سریعترین و بهترین روش خانگی برای کوچک کردن شکم بعد زایمان

4.2699
این مطلب مفید بود ؟591108
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
8 نظر به ثبت رسیده است
سارا1397-04-10
دارم به مرزافسردگي ميرسم دكتركفته تنهاراه شكمم عمل لإيه برداريه ولي بعدش ديگه امكان حاملگي نيست
5323
سارا حکیمی1397-03-08
منم سه ماهه زایمان کردم.شکمم هنوز کوچیک نشده.البته برای زایمان اولم 6ماه طول کشید تا شکمم اب بشه.ولی این یکی زایمانما شکم بند هم خریدم و شکمم کوچیک نشده هنوز.کلا حدود 5 کیلو اضافه وزن دارم
7516
نها1397-02-11
ایا بغیر از ورزش راه دیگه ای برای کوچیک کردن شکم هس من الان دوماهه زایمان کردم ولی شکمم به همون اندازه بارداریمه تو بار داری شکمم بزرگ نبوده ولی حالا کوچیک نمی شه چی کار کنم
11926
سحر1397-02-05
طناب نزنید باعث افتادگی رحم میشه.منم سه ماه زایمانکردم دکترم گفت بهترین راه بستنه محکم شکمه..
415
معصومه1395-12-17
سلام. دراز نشت با طناب زدن مشگل برای رحم نداره ؟؟
5820
ریحانه 1395-12-16
تورو خدا کمکم کنید 13 کیلو اضافه دارم 4ماهه شیرمیدم ولی کم نشده درازو نشست نمیتونم حتی یکی برم خیلی برام سخت شده چون شکمم بزرگ شده
11231
عذرا1395-12-10
سلام.به نظربهترین روش درازنشست وطناب زدن هردوموردخوبی است
5618
مطهره1395-06-01
سلام. ممنون از راهنمایی تون به نظرم شیر دادن بهترین راهکوچک کردن شکم هست دختر من 6ماه داره تا حدی هنوز شکم دارم اما در زایمان اولم تا پسرم شیر دوسال خوردمنم ببه وزن قبل از حاملگی رسیدم
6920
وبگردی