درخشندگی مو
برای داشتن موهای درخشان احتیاج به صرف هزینه های زیاد برای خرید شامپو ندارد شما می توانید با چند ترفند ساده موهای درخشان داشته باشید.

بهترین روش طبیعی و گیاهی برای درخشندگی مو

موهای درخشنده آرزوی همه خانم ها است . فرقی ندارد که موهای شما صاف ، فر، بلند و کوتاه باشد. در هر صورت دوست دارید که موهایتان درخشنده باشد. موی درخشنده مهم تر از هر چیزی نیاز به یک مراقبت خوب دارد که مراقبت از موها لزوما به این معنا نیست که پول زیادی را خرج محصولات کنید تا بتوانید موهای درخشنده داشته باشید و به جای آن می توانید با مواد ساده موجود در منزل این درخشندگی را برای موهای خود ایجاد کنید . در این قسمت از سلامت پوست و موی نمناک راه هایی را به شما معرفی می کنیم که بتوانید در منزل موهایی براق و درخشان را برای خود بسازید . 

چگونگی داشتن موهای براق

همانطور که برای همه واضح و روشن است، موهای خشک نشانی از سالم بودن ندارد اما موهایی که رطوبت کافی به آن رسیده باشد و تقویت شده باشد ، در پیش چشم همه سالم و زیبا به نظر می رسد . این موها به خوبی نور را انعکاس می دهند اما کوتیکول های موی ناسالم به گونه ای هستند که از انعکاس نور روی موها جلوگیری می کنند و در نتیجه باعث وز شدن، شکنندگی ، موخره و دیگر مشکلات می شوند .

روش هایی نیز برای رنگ کردن مو وجود دارد که باعث می شود بتوانید بافت و نوع موی خود را سالم نگه دارید . نباید به تبلیغات توجه کنید و باید محصولی را انتخاب کنید که دقیقا متناسب با نوع موی شما باشد .

موی درخشان  

بهترین روغن ها برای داشتن موهای براق

اگر تا به حال از روغن برای روتین مراقبت از موی خود استفاده نمی کردید، اکنون زمان آن است که آن را به روتین روزانه تان اضافه کنید زیرا روغن ها باعث می شوند که پوست سر شما نرم شوند و باعث تقویت و رطوبت رسانی به موها شوند و هنگام ماساژ دادن ، جریان خون را در سرتان افزایش دهند و در نتیجه باعث می شوند که موهای شما براق به نظر برسند. 

1. روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسید¬های چرب است و خواص آنتی باکتریال دارد که می¬تواند پوست سر و موها را تقویت کند و همچنین کوتیکول های مو را نیز تقویت می کند و مانع از بین رفتن مواد مفید از جمله پروتئین ها در سر می شود.

این روغن را می توان به عنوان نرم کننده و شوینده سر نیز استفاده کرد. این کار باعث می شود که موهای شما در برابر کمبود رطوبت مقاوم شوند و اثرات مضر خورشید به آنها آسیب نزند و از طرفی اگر پوست سر حساسی داشته باشید، روغن نارگیل به کم کردن حساسیت های شما کمک می کند.

طرز استفاده:

موهای خود را با شامپوی همیشگی شستشو دهید و سپس آب اضافی آن را بگیرید.

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به سرتان بزنید و سر را با کلاه بپوشانید و تمرکزتان بیشتر روی نوک موها باشد و بعد از 5 دقیقه سر خود را با آب و نرم کننده بشویید و اجازه دهید که در معرض هوا خشک شود و سه بار در هفته این کار را انجام دهید.

روغن نارگیل

2. روغن کرچک

روغن کرچک نیز علاوه بر ضخامت موها و تقویت ریشه ها باعث براق شدن آن ها می شود.

طرز استفاده:

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید و سپس آن را به پوست سر خود ماساژ دهید تا هم باعث تحریک رشد مو شوید و هم از مشکلاتی مثل موخره جلوگیری کنید و سپس قبل از خواب آن را به موهای خشک خود بزنید و تا صبح موهای تان را با یک حوله تمیز بپوشانید و صبح روز بعد با شامپو بشویید. دوبار در هفته این کار را تکرار کنید.

3. کپسول روغن ماهی

این کپسول قادر است آسیب دیدگی های مو را از بین ببرد و مواد مغذی را به موها برساند و باعث تقویت آن ها شود.

طرز استفاده:

2 عدد کپسول روغن ماهی را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و این ماده را از ریشه تا نوک به موهایتان بزنید و کل موهایتان را با یک حوله و یا کلاه تمیز بپوشانید. 30 دقیقه صبر کنید و بعد موها را با شامپو بشویید. نرم کننده را فراموش نکنید. 

4. روغن جوجوبا

2 یا 3 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را گرم کنید و آن را به پوست سر خود بزنید و سپس به مدت 30 الی 45 دقیقه سر تان را با یک حوله تمیز بپوشانید و بعد با شامپو و نرم کننده شستشو دهید . 

5. موز

موز نیز حاوی ویتامین آ، ب، ث و ای می باشد و برای موهای آسیب دیده بسیار مناسب است . ویتامین های آن باعث تقویت مو می شود و به آن براقیت می بخشد و باعث نرم شدن آن خواهد شد و فقط کافی است که چند عدد موز را له کرده و به موهای خود بزنید و سپس برای نرم شدن موها از روغن بادام، نارگیل استفاده کنید . 

6. شنبلیله

شنبلیله نیز حاوی آنتی اکسیدان است و خاصیت مرطوب کنندگی دارد و رادیکال های مضر را از بین می برد و همچنین موهای شما را براق می کند.

کمی شنبلیله را پودر کنید و آن را با شیر مخلوط نمایید و به مدت 20 دقیقه به ریشه موهای خود بزنید. 

7. حنا

حنا از قدیم الایام به عنوان رنگ مو و نرم کننده مورد استفاده قرار می گرفته است و همچنین خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی دارد که پوست سر را سالم نگه می دارد و علاوه بر تغییر رنگ باعث براقیت آن نیز می شود. کمی پودر حنا را با آب مخلوط کرده و به پوست سر خود بزنید تا حالتی خمیری بگیرد و بعد از 45 دقیقه سر خود را بشویید. 

8. پاپایا

پاپایا توانایی بهبود بخشیدن به موهای آسیب دیده را دارد و در طولانی مدت موها را از هرگونه مشکلی در امان نگه می دارد و همچنین باعث رویش مجدد موهای از دست رفته می شود.

1 فنجان پاپای خرد شده را با نصف فنجان ماست مخلوط کرده و به مدت 30 دقیقه روی موهای خود نگه دارید. 

9. چای بابونه

چای بابونه نیز حالتی هایلایت به موها می دهد و خواص آنتی اکسیدانی و روشن کنندگی برای موهای تان دارد.

اگر کمی از آن را به موهای خود بزنید، شاهد نرم شدن و صاف شدن آن خواهید بود .

چای بابونه 

10. چای سبز

چای سبز از لحاظ دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی جزء معروف ترین هاست و همچنین ریزش مو را کاهش می دهد و امینو اسیدهای موجود در آن باعث سلامت و براقیت موهای تان می شود . 

11. گلاب

گلاب می تواند پوست و موی شما را تقویت کند. به این صورت که مقدار کمی از آن را به پوست سر خود ماساژ دهید و سپس آن را با شامپو بشویید. 

12. قهوه

قهوه نیز باعث تقویت موهای تان می شود.

فقط کافی است که دو فنجان از آن را با آب مخلوط کنید و به موهای تان بزنید و از براقیت موهایتان لذت ببرید . 

13. گلیسیرین

کمی گلیسیرین را روی موهای خود اسپری کنید تا معجزه آن را ببینید که گلیسیرین علاوه بر تقویت رنگ موی شما باعث روشن تر شدن آن می شود که همین به براقیت آن می افزاید . 

14. شیر

شیر طبیعی دارای خواص نرم کنندگی بسیار بالاست و همچنین باعث نرم شدن موهای شما می شود . کافی است که یک ساعت آن را روی موهای خود نگه دارید و بعد با شامپو و نرم کننده شستشو دهید . 

15. شیر نارگیل

شیر نارگیل حاوی پروتئین ، پتاسیم و چربی های ضروری است که موهای شما را سالم و براق نگه می دارد .

یک فنجان از آن را به موهای خود بزنید و 20 دقیقه صبر کنید و سپس سر خود را با آب سرد شستشو دهید . 

16. زینک

زینک یک ماده معدنی مهم برای موهای سالم است که کمبود آن باعث ایجاد مشکلاتی مثل ریزش مو، اکنه، ناخن های شکننده می شود. زینک را می توان در موادی مثل لوبیا، آجیل، اسفناج یافت که همگی برای براق شدن موها مفید هستند . 

ترفندهای ساده و موثر برای درخشندگی موهای سر

برای داشتن موهایی زیبا و براق و حفظ درخشندگی موها این ترفندهای ساده را به کار ببرید:

شستن یک روز در میان موها

شستشوی روزانه موها سبب می شود موهایتان به تدریج زبر و کدر شود و رشد کافی نداشته باشد بنابراین هفته ای 3 مرتبه موهایتان را بشویید تا موهایتان براق و درخشنده شود و رشد آنها بهبود یابد .

شستن موها با آب گرم

برای اینکه موهای شما نرم تر و براق تر شود ، پس از شستن موهایتان با آب گرم ، موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید تا کاهش دما سبب نرمی و درخشنده شدن موها شود.

آرام خشک کردن موها

پس از شستشوی موها ، موهای خود را با سشوار خشک نکنید بلکه برای خشک کردن موهای خود از یک حوله ی نرم استفاده نمایید و موهایتان را با حوله به آرامی خشک کنید.

خشک کردن موها

شانه زدن موها با با شانه ی درشت

برای جلوگیری از وز شدن و کدر شدن موها ، بهتر است موهای خود را در زمانی که خیس است ، با شانه هایی درشت شانه بزنید.

کوتاه کردن مرتب موها

برای داشتن موهای زیباتر ، هر چند وقت یکبار انتهای موهایتان را کوتاه کنید تا از شر ساقه های نازک و زبر انتهای موهایتان خلاص شوید .

بهترین نسخه طب سنتی برای درخشندگی مو

4.2129
این مطلب مفید بود ؟10920
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/م.ح
وبگردی