حلقه ازدواج
دانستن نکات مهم در خرید حلقه ازدواج به شما کمک می کند تا با دیدی باز تر حلقه خود را انتخاب و خریداری کنید و از نتیجه انتخاب خود هرگز پشیمان نشوید.

در خرید حلقه ازدواج دقت کنید و این نکات را رعایت

خرید حلقه ازدواج یکی از مرسومات قبل از مراسم عقد است. عروس و داماد در هنگام بسته شدن پیمان عقد حلقه ازدواج را به نشانه تعهد و مهر به یکدیگر هدیه می کنند به همین خاطر این حلقه، مهمترین زیور اصلی زناشویی به حساب می‌آید.

گر چه انتخاب حلقه ازدواج برای خرید ساده به نظر می رسد اما عدم رعایت نکاتی در خرید حلقه سبب می شود که شما از انتخاب خود پشیمان شوید. این مطلب از نمناک به شما کمک خواهد کرد تا در انتخاب و خرید حلقه ازدواج راحت تر و بهتر عمل کنید.

بودجه خود را نیز در نظر بگیرید

قبل خرید حلقه بهتر است ابتدا ایده کلی آن را در ذهن خود شکل دهید و پیش از اینکه همراه همسرتان به خرید حلقه بروید سری به اینترنت بزنید و انواع مدل های حلقه ها را نگاه کنید و بودجه خود را برای خرید در نظر بگیرید.

بودجه خرید

زمان کافی برای خرید حلقه اختصاص دهید

اگر شما وقت کافی برای خرید حلقه در نظر نگیرید و با ورود به اولین طلافروشی حلقه ای را انتخاب کنید، ممکن است پشیمان شوید پس زمان کافی برای انتخاب حلقه خود اختصاص دهید و اگر ایده ذهنی شما در طلافروشی‌ها موجود نیست، سفارش ساخت آن را بدهید. مهم است جواهرساز شما در این کار متبحر باشد و حلقه شما را دقیقا با همان ظرافت مورد نظرتان بسازد.

در انتخاب حلقه به سبک زندگیتان توجه کنید

در انتخاب حلقه ازدواجتان سبک زندگی خود را در نظر بگیرید و نوع فلز حلقه‌تان، اندازه و طرح آن را بر اساس استفاده مستمر از حلقه و میزان استفاده ازشوینده ها و... انتخاب نمایید.

عیار و جنس حلقه ازدواج را در نظر بگیرید

طلای 18 عیار به دلیل استفاد روزانه و مستمر از حلقه ازدواج پیشنهاد مناسبی برای حلقه ازدواج است زیرا طلای 14 و 18 عیار به نسبت طلای 22 عیار از ترکیب با فلزهای مقاوم‌تری ساخته شده‌اند. حلقه ازدواج از جنس پلاتین یا پلاتینیوم به نسبت طلای زرد و سفید مقاومت بالاتری دارد و ماندگارتر است اما در عین حال کمیاب‌تر و گران‌تر نیز می‌باشد. طلای سفید نیز اگر خط یا خشی روی آن بیفتید قابل تعمیر است.

حلقه ازدواج

به نگین حلقه دقت کنید

هنگام خرید حلقه به نگین آن توجه نمایید. اگر نگین حلقه شما با چسب تعبیه شده باشد، با ضربه از حلقه جدا می‌شود اما اگر هر نگین در یک قاب از جنس طلا محکم شده باشد، احتمال افتادن نگین کم است.

به سایز حلقه توجه کنید

حلقه ای را انتخاب کنید که نه برایتان آنقدر گشاد باشد که از انگشت شما خیلی راحت در آید و نه آنقدر تنگ باشد که خارج کردن آن مشکل باشد. حلقه ازدواج تنگ به مرور زمان تاثیر بدی بر فرم انگشتان شما می‌گذارد.

برای انتخاب سایز مناسب حلقه خود 2 یا 3 بار سایز انگشتان خود را محاسبه کنید. اگر سایزهای میانی را بدست آوردید، سایز بزرگتر را سفارش دهید زیرا اگر حلقه شما اندکی گشاد باشد می توانید آن را تنگ کنید ولی به دست کردن حلقه تنگ خیلی دشوار است.

حلقه های تخت و گرد را انتخاب کنید

در خرید حلقه توصیه می شود نوع تخت و گرد را انتخاب کنید، بعضی از حلقه ها، در طراحی شان زایده های تیزی دارند که در هنگام کار روزمره به این سو و آن سو می گیرند و شما را اذیت کرده و احتمال کنده شدن نگین ها را بالا می برند.

انتخاب حلقه ازدواج

بعد از ظهر به خرید حلقه بروید

بعد از ظهر زمان مناسبی برای انتخاب حلقه است پس بعد از ظهر و زمانی که دستتان گرم است، به خرید حلقه بروید زیرا زمانی که دست‌ها سرد است سایز انگشتان کوچکتر است.

به رنگ پوست خود توجه کنید

برای انتخاب حلقه ازدواج به رنگ پوست خود توجه نمایید و اگر رنگ پوست شما سفید است، از طلای سفید و اگر رنگ پوست تیره ای دارید، حلقه ازدواج زرد را انتخاب نمایید.

مدل انگشتان خود را در نظر بگیرید

اگر انگشتان باریک و کشیده‌ ای دارید، از مدل‌های پرنگین و درشت استفاده نکنید زیرا این مدل از حلقه‌ها جلوه خوبی بر انگشتان شما نخواهد داشت.

اندازه رکاب حلقه را مد نظر قرار دهید

در انتخاب حلقه به اندازه رکاب حلقه (بخش گرد حلقه) توجه نمایید. رکاب حلقه نباید تمام بند انگشت شما را بپوشاند بلکه حلقه‌ای را انتخاب کنید، که مفصل انگشت در آن آزاد بوده و به راحتی بتواند حرکت کند.

خرید حلقه نامزدی

سلیقه تان را در نظر بگیرید

به جز مواردی که در بالا ذکر نموده ایم، به جز بودجه، جنس حلقه و سبکی که می‌پسندید، سلیقه خود را در نظر بگیرید و به آن توجه کنید.

نگهداری از حلقه

  1. حلقه ازدواجتان را در برابر ضربه، نور، گرما و مواد شیمیایی محافظت کنید.
  2. برای جلوگیری از کدر شدن و آسیب حلقه از تماس مواد شوینده با حلقه خودداری کنید.
  3. برای شستشوی حلقه خود از صابون استفاده نکنید.
  4. در صورت استفاده مستمر از حلقه، سالی یک بار آن را آبکاری کنید.
  5. از کرم‌های مختلف دست زمانی که حلقه دارید استفاده نکنید.
  6. قبل از رفتن به دستشویی حلقه را از دست تان خارج کنید.
  7. قبل از رفتن به استخر حلقه ازدواج خود را از دستتان خارج کنید.

نکاتی طلایی برای خرید حلقه ازدواج

4.7130
این مطلب مفید بود ؟1228
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
وبگردی