لاغری سریع
در این گزارش با برخی از رژیم های لاغری در سالهای دور که بعضا عوارض جبران ناپذیری داشتند بیشتر آشنا می شوید.

لاغری سریع و بسیار کاربردی

رژیم “لاغری سریع” و موثر همیشه مثل یک برنامه غذایی که از طرف یک متخصص تغذیه دریافت می کنید نیست چرا که در ادامه این بخش از تناسب اندام در نمناک با رژیم هایی باورنکردنی و البته موثر آشنا می شوید که در نوع خود بی نظیر هستند.

یکی از مشهورترین سایت های خبری دنیا شگفت انگیزترین رژیم ها برای کاهش وزن را مورد بررسی قرار داده است. جست و جویی که مشخص نموده انسان برای کاهش وزن و لاغر شدن کارهای بسیاری انجام داده است.

رژیم غذایی سرکه در گذشته

از جمله معمول ترین رژیم ها در دهه 1820 رژیم سرکه بوده است . رژیم سرکه شامل سرکه و آب و تخم مرغ نپخته در چای انداخته مصرف میشود.

امروزه نیز از رژیم سرکه استفاده می شود اما ساختار و ترکیبی متفاوت دارد و از تخم مرغ خام همراه چای استفاده نمی شود زیرا برای بدن مضر می باشد و طبق گفته ها در سایت بازفید شاعر مشهور انگلیسی لرد بایرن به دلیل مصرف رژیم غذایی سرکه جان خود را باخته است.

رژیم سرکه

استفاده از رژیم سرکه در دوران گذشته

نحوه جویدن غذا در رژیم های گذشته

از جمله رژیم های غذایی انزجار آور در سال 1903 رژیم غذایی بود که باید هر لقمه از غذا را 32 مرتبه جویده سپس باقی مانده ی آنچه در دهان دارید در ظرف برگردانید، اما اجرای رژیم غذایی ذکر شده در یک میهمانی رسمی و یا حتی دوستانه و غیر رسمی صورتی ناخوش دارد.

طبق گفته محققین 1 غذای نرم را 10 مرتبه باید بجویم و غذای سفت سی مرتبه جویده شود، حتی اگر چنین رژیم غذایی را هم بگیریم در مورد خالی کردن غذای جویده شده به داخل ظرف باید مذاکره نمود. یک رژیم غذایی عالی 17 سال بعد وارد غذای لاغری شد.

در آن زمان ادعا میشد بین اشتها و ماده ای به نام نیکوتین که در داخل سیگار وجود دارد رابطه مستقیم وجود دارد، این رژیم بدین شرح است هرگاه تمایل به خوردن غذا داشتید یک نخ سیگار دود کنید اما امروزه استفاده از چنین رژیمی مورد تردید کامل قرار دارد.

جویدن غذا

چگونگی جویدن غذا در رژیم های گذشته

اقدامات مردم در گذشته برای کاهش وزن

با گذشت سالها مردم برای کاهش وزن کار های دیوانه وار و عجیب تری انجام می دادند. طوری که در دهه 1950 به مردم برای اصلاح اوضاع توصیه می شد یک بچه کرم بخورند تا از مواد غذایی که می خورند تغذیه کرده و رشد کند و از چاقی جلوگیری کند.

از جمله رژیم های به ظاهر منطقی و علمی در سال 1950 بدین گونه بود که یک نان یک سبزی و یک میوه و یک تکه گوشت گوشت خورده و سپس هورمون HCG را به بدن خود تزریق کنید ولی استفاده از این رژیم مشکل دارد چرا که نباید برای لاغری از داروی خارجی استفاده کنیم که امروزه در مورد قرص های لاغری نیز نکته گوشزد می شود.

رژیم های لاغری معمول در دهه 1990 رژیم غذایی نوزاد که بسیار کم حجم و پرکالری به مردم توصیه می شد این رژیم غذایی علاوه بر کاهش وزن باعث یادآوری خاطرات کودکی شده و نوستالژیک نیز میباشد.

رژیم های باورنکردنی

در گذشته رژیم های غذایی چگونه بود؟

از جمله رژیم های عجیب دیگری که در سال 2000 وارد فضای لاغری شد استفاده روزانه بیشتر از 5 گلوله پنبه حاوی آب لیمو بود. چنین رژیمی باعث پر شدن معده و کاهش وزن می شود اما این رژیم مانند سایر رژیم های دیگر عوارض مخصوص به خود را دارد و باعث انسداد روده میشود.

رژیم غذایی در سال 2010 در آمریکا استفاده از نوعی کیک به نام تونیکی بود که بیشتر جنبه ی تبلیغ برای شرکت تولید کننده را دارد.

امروزه نیز به افراد متقاضی کاهش وزن توصیه می شود که برای لاغر شدن تنها یک نوع ماده غذایی بخورند. در نهایت این مشابه بودن مواد غذایی سبب کاهش وزن می شود.

عوارض جبران ناپذیر برخی از رژیم های لاغری سریع در گذشته

اما این نکته را فراموش نکنید که این رژیم های دیوانه وار بیش از اینکه مفید باشند مضر هستند و مواد غذایی که بدن احتیاج دارد را به صورت کامل نمی رسانند.

باید بدانیم برای بشر هیچ چیز مهمتر از سلامتی نیست بنابراین رژیم هایی را بگیرید که آسیبی به سلامتی تان نرساند.

 

گذشتگان چگونه رژیم لاغری سریع می گرفتند؟

33561
این مطلب مفید بود ؟21011460
منبع : بخش ورزش و تناسب اندام نمناک/ح.ب/ن
وبگردی