روجریو سنی گلزن ترین دروازه بان
گلزن ترین دوازه بان جهان لقب دروازه بان با سابقه تیم سائوپائولو برزیل روجریو سنی است که یکی از کاشته زن های قهار در لیگ برزیل به شمار می رود.

 روجریو سنی سنگربان 41 ساله برزیلی که یکی از کهنه کار ترین گلرهای جهان محسوب می شود در دقیقه 40 دیدار بامداد امروز تیم سائوپائولو برابر باهیا در هفته 29 لیگ برزیل از روی ضربه آزاد گلزنی کرد تا تیمش 2 - 1 به برتری برسد.

 روجریو سنی

او کاشته زن قهاری است که خیلی خوب هم پنالتی می زند و یک پنالتی گیر خوبی هم به شمار میرود. او همچنان به تیم سن پائولو وفادار است و با وجود 41 سال سن هنوز از دروازه این تیم دفاع می کند.
بدین ترتیب رکورد گلزنی های سنی به 122 گل رسید - برخی آمار این تعداد را یک گل بیشتر اعلام کرده است. از این تعداد 57 گل از ضربات کاشته به دست آمده است.سنی در انتهای فصل جاری لیگ برزیل در پایان سال 2014 بازنشسته خواهد شد.
 
 روجریو سنی
 
وی همچنین تا کنون 65 گل از نقطه پنالتی به ثمر رسانده است که این نیز رکورد جدیدی در تاریخ فوتبال محسوب می شود.سنی تمام گل های خود را در دیدارهای باشگاهی به ثمر رسانده است.
روجریو سنی در طول دوران درخشان بازیهای خود، دو عنوان قهرمانی جام لیبرتادورس، سه قهرمانی لیگ برزیل و یک  عنوان قهرمانی جام باشگاهای جهان (2005) را تصاحب کرده است.
  
رده بندی گلزن ترین دروازه بانان جهان به شرح است:
1- روجریو سنی از برزیل                 122 گل (65 گل از نقطه پنالتی)
2- خوسه لوئیس چیلاورت از پاراگوئه  62 گل (45 گل پنالتی)
3- رنه هی گیتا از کلمبیا                  41 گل (37 گل از نقطه پنالتی)
4- خورخه کامپوس از مکزیک           40 گل (9 گل از نقطه پنالتی)
4- دیمیتار ایوانکوف از بلغارستان       40 گل (40 گل از نقطه پنالتی)

گلزن ترین دروازه بان جهان + تصاویر

4.3333
این مطلب مفید بود ؟28449
برگرفته از نماینده-/ف
وبگردی