صرفه جویی در هزینه ها
برای اینکه بتوانید در هزینه های زندگیتان صرفه جویی کنید و پول بیشتری پس انداز کنید همیشه قبل خرید لیست تهیه کنید و موارد اضافه را حذف کنید.

با این روش ها در هزینه های زندگی صرفه جویی کنید

همیشه در زندگی ما مقدار زیادی از پولمان صرف هزینه های مازاد و خرید وسایل و لوازم بدون کاربرد می شود و از این طریق بخش زیادی از پولمان هدر می رود . کاهش هزینه ها و صرفه جویی در هزینه های زندگی یکی از مهمترین روشهای پس انداز کردن پول است که با بکارگیری آن می توانید با نگرانی کمتر و با اطمینان خاطر بیشتری ماه را به پایان برسانید و در بلند مدت یک زندگی راحت و به دور از مشکل داشته باشید.

شما می توانید با روش هایی که در این بخش از نمناک معرفی می کنیم جلوی هدر رفتن تدریجی پول خود را بگیرید و در هزینه های زندگی صرفه جویی کنید.

صرفه جویی در پول

چگونه در مخارج و هزینه ها صرفه جویی کنیم؟

16 راه و روش موثر برای صرفه جویی در هزینه های زندگی

مشخص کنید که پولتان را کجا خرج می کنید

تمام خرج های خودتان را در طول یک ماه حساب کنید و پولهایی را که خرج موارد مختلف مانند اجاره خانه، خوراک، پوشاک، پول آب، برق، گاز، تلفن منزل، تلفنهای همراه و اینترنت گرفته تا پول خرید تنقلات بچه ها مثل چیپس، شکلات، بستنی و آدامس می کنید با جزئیات زیاد حتی با ته مانده پول خورد جیب هایتان حساب کنید.

برای این کار می توانید یک جدول مخارج روی کاغذ بکشید و تمام مخارج ماهیانه تان را در آن بنویسید.

خرج کردن پول

راهکارهایی برای صرفه جویی بیشتر در هزینه ها

برنامه مناسب صرفه جویی در هزینه ها

خریدهای بدون برنامه را کنار بگذارید

اگر چه خرید از فروشگاه باعث صرفه جویی در وقت می شود چرا که تمام مایحتاج ضروری در آن وجود دارد اما مشکل بزرگ هنگام خرید از فروشگاه این است که شما ناخودآگاه چشمتان به تنقلات و ... می افتد و انواع محصولات غیر ضروری را در یک چشم بهم زدن و بدون فکر خریداری می کنید .

بهتر است برای حل این مشکل لیستی از مایحتاج ضروری خود را در خانه تهیه کنید و بیش از این لیست چیزی نخرید.

خرید از فروشگاه

صرفه جویی در هزینه های خرید از فروشگاه

بهترین ترفندها برای صرفه جویی در هزینه ها

از فروش فوق العادۀ فروشگاهها استفاده کنید

در انتهای هر فصل بسیاری از فروشگاه های بزرگ اقلام خود را زیر قیمت عرضه می کنند . در این هنگام بهتر است به این فروشگاه ها مراجعه نمایید و یک خرید عمده داشته باشید . به این طریق می توانید مقداری قابل توجهی پول پس انداز کنید.

خرید از حراجی

بهترین روش برای صرفه جویی در هزینه ها

چگونه در هزینه ها و مخارج صرفه جویی کنیم؟

بیرون غذا خوردن را هوشیارانه طراحی کنید

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در هفته دو بار به رستوران می روید و عادت دارید بعد از غذا دسر بخورید ، برای صرفه جویی در هزینه تان دسر را حذف کرده و آن را در منزل خودتان صرف کنید.

اگر دوست دارید بلافاصله بعد از غذا دسر صرف کنید بهتر است یک بار در هفته به رستوران بروید زیرا خوردن دسر بعد از غذا هزینه اضافی است و بیشترین سود رستوران داران در فروش انواع دسرهاست. همچنین می توانید در رستوران پرخوری نکنید و ادامه غذایتان را برای تامین غذای وعده بعد به خانه آورید.

غذای رستوران

صرفه جویی در هزینه ها با کمتر رستوران رفتن

نکات صرفه جویی در هزینه های زندگی که باید بدانید

بلافاصله خرج های غیر ضروری را حذف کنید

یکی از روشهای ساده برای پس انداز کردن پول و جلوگیری از خرج های اضافه ، حذف خرید های غیر ضروری مانند خوردن صبحانه در کافی شاپ ، خرید ده ها عنوان مجله در ماه و خرید فیلم و....است .

این خرج های غیر ضروری از روی عادت است و کافی است که قبل از خرید هر چیزی از خود بپرسیم آیا واقعا خریدش ضرورت دارد. با پاسخ به این سوال می توانید به راحتی خرج های غیر ضروری را حذف کنید و پول بیشتری پس انداز کنید.

خرج غیر ضروری

صرفه جویی در هزینه ها با حذف موارد اضافه

نکات کلیدی برای صرفه جویی در هزینه ها

بقیۀ پولتان را بگیرید

بسیاری از ما بقیۀ پولمان را بخصوص اگر ناچیز باشد، طلب نمی کنیم اما اگر دفعۀ بعد که فروشنده بقیۀ پولتان را داد، حتما" آن را بگیرید.

جمع مبلغ خریدتان را قبلا و پیشاپیش تخمین بزنید

قبل از خرید لوازم و وسایل ضروری قیمت آنان را تخمین بزنید مثلا اگر برای خرید لاستیک برای ماشینتان اقدام کردید و هنگام تحویل فروشنده چیزی بیشتر از قیمت تخمینی تان از شما طلب کرد ، از او تخفیف بگیرید و این قیمت اضافی را نپردازید.

چانه زنی

صرفه جویی در هزینه ها با چانه زدن برای خرید

رسیدن به پولی بزرگ با صرفه جویی در هزینه های جزیی

از موقعیت های مختلف برای خرید به درستی استفاده کنید

برخی از فروشندگان تلفن، کابل و سایر خدمات کامپیوتری اغلب برای جلب مشتریان جدید به آنها پیشنهادات ویژه می دهند پس اگر شرکتی که شما مشتری قدیمی اش هستید برای شما تخفیفی قائل نشد و تسهیلاتی در اختیارتان نگذاشت ، سراغ شرکتی دیگر بروید و به عنوان مشتری جدید از تسهیلات آن بهره ببرید، این کار سبب می شود شما مقداری پول پس انداز کنید.

یادداشت هزینه های جاری و روزمرۀ خود را جدی بگیرید

دفترچه ای را تهیه کنید و همۀ هزینه ها را از مبالغ سنگین گرفته تا کوچکترین هزینه های روزانه در آن یادداشت کنید تا بتوانید هزینه ها را کنترل کنید و در مسیر پس انداز پول قدم بردارید.

یادداشت کردن

صرفه جویی و پس انداز پول با یادداشت کردن هزینه ها

نحوه پس انداز کردن پول با صرفه جویی در هزینه ها

برای مخارج خود حد و مرز قائل شوید

برای خرج یک ماه خود پولی کنار بگذارید و در طی ماه طبق برنامه ریزی از آن استفاده کنید و هنگامی که این پول تمام شد ، خرج کردن را متوقف کنید و اگر مقداری از این پول اضافه ماند آن را پس انداز نمایید.

سیستم های گرمایشی و سرمایشی خانه (گاز و برق)

برای صرفه جویی در زندگیتان از سیستم های سرمایشی و گرمایشی مانند گاز و برق درست استفاده کنیم . مثلا هنگام خروج از خانه لامپها را خاموش کنیم و رادیاتور یخچال را مرتب تمیز کنیم و وسایل برقی را هنگام استفاده نکردن از برق بکشیم .

هنگام خرید وسایل برقی حتما به برچسب انرژی که بازده انرژی را نشان می دهد، توجه کنیم. برای گرم کردن نگه داشتن خانه در فصل های سرد به جای افزایش شدت کار بخاری درزهای در و پنجره ها را بگیریم و از لباس گرم بیشتری استفاده کنیم.

از هزینه های تلفن و اینترنت کم کنیم و بسیاری از مکالمات خارج از کشور را از طریق اینترنت و چت تصویری انجام دهیم و یا از پیمک برای تبریک گفتن استفاده کنیم .

برای صرفه جویی در مصرف آب نیز تمامی شیرهای موجود در منزل را که چکه می کنند و سیفون های خراب را تعویض کنیم و هنگام مسواک زدن، شستن ظرفها و حمام کردن شیر آب را همواره باز نگذاریم ، خواهید دید با همین کارهای ساده می توانیم مقدار زیادی از پولمان را صرفه جویی کنیم.

مدیریت خرج خانه

راه صرفه جویی در مخارج و مدیریت هزینه ها

استراتژی های صرفه جویی در هزینه های زندگی

هزینه های سرگرمی و تفریح خود و خانواده را کاهش دهید

لازم نیست برای صرفه جویی در هزینه ها تفریح و سرگرمی خود و خانواده تان را کاهش دهید بلکه باید تفریحات ارزان قیمت تر انتخاب کنید و تعداد دفعات تفریحات گرانقیمت تر را تا جای ممکن کاهش دهید. مثلا فقط به کنسرت خواننده مورد علاقه تان بروید و یا به جای رفتن به رستوران های لوکس و شهر بازی به پارک شهر بروید و ساندویچ و بستنی بخورید.

تمام مواد اعتیادآور را ترک کنید

در گیر شدن به مواد اعتیاد آور علاوه بر اینکه سلامتی را به خطر می اندازد ، هزینه زیادی نیز هر ماه صرف خرید این مواد می شود . پس برای کاهش دادن هزینه ها مواد اعتیاد آور را ترک کنید و اگر هنوز به سراغ این مواد نرفته اید بهتر است فکر نزدیک شدن به آنها را نیز از سر بیرون کنید.

ترک اعتیاد

صرفه جویی در هزینه ها با ترک موارد اضافی

راه هایی ساده برای صرفه جویی در هزینه ها

مدیریت وام ها و اقساط پرداختی

وام نگیرید یا وامهایی با سود کم بگیرید زیرا گرفتن وام سبب می شود پول زیادی از جیب شما برود. پس به جز مواقع ضروری وام نگیریدو فقط وام های که سبب سرمایه گذاری می شوند مانند وام خرید خودرو و خانه یا وامهای راه اندازی کسب و کار جدید بگیرید.

کاهش هزینه های مواد غذایی و خورد و خوراک

پولتان را برای لذتی بزرگتر شاید خرید خانه یا ماشین پس انداز کنید و الکی برای خوردن غذا در رستوران هدر ندهید شما می توانید با قیمت کمتری در خانه غذای رستوران را درست کنید و برای لذت های خود جاگزین های ارزان قیمت تر پیدا کنید مثلا به جای چیپس های گران قیمت و شکلات های خارجی ، نمونه های ایرانی استفاده کنید.

کاهش هزینه

نحوه صرفه جویی در هزینه های خوراک و تغذیه

کنترل مخارج زندگی با صرفه جویی در هزینه ها

کاهش هزینه های پوشاک

شما می توانید به جای خرید لباس های گرانقیمت ، تنها با انتخاب رنگهای مناسب، لباسهایی با برش مناسب که دقیقا اندازه شما باشند با هزینه ای بسیار کمتر، خوش پوشتر و شیکتر از دوستان برند پوش خود باشید. 

 

بهترین راههای صرفه جویی در خرج و هزینه های زندگی

4.4232
این مطلب مفید بود ؟20527
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
وبگردی