سریال های محرم

سریال های محرم 93 + تصاویر

تاریخ انتشار : 29 مهر 1393کد مطلب : 9052زمان مطالعه : 3 دقیقه
در آستانه آغاز ماه محرم الحرام مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از پخش سریال های پرده نشین و رخنه ویژه ایام محرم خبر داد. در ادامه نگاهی به سریال های محرم 1393 خواهیم داشت.

در نشست خبری دبیر شورای سیاستگذاری برنامه های محرم سیما سریال های پرده نشین و رخنه در دهه اول محرم به ترتیب از شبکه های یک و 2 سیما پخش خواهد شد. در ادامه سریال های محرم 93 را ملاحظه می فرمائید.
نشست خبری معرفی ویژه برنامه های دهه اول محرم شبکه های سیما صبح امروز با حضور حسن گروسی مدیر شبکه قرآن معارف سیما برگزار شد.

پشت صحنه پرده نشین

وی در این مراسم گفتمان اصلی سیما در سال 93 را فرهنگ حسینی و بصیرت دینی معرفی کرد و گفت:رسانه ملی در این ایام 6 راهبرد اصلی احیای دین، استقلا ل طلبی، بازخوانی و تبیین رفتار سیاسی امام حسین (ع) در حکومت دینی، بیان زمینه ها و عوامل موثر در قیام اباعبدالله (ع)، جلوه هایی از هویت و نسل عاشورایی، تبیین ویژگی های شخصیتی اباعبدالله و چگونگی الگوگیری از حرکت اهل بیت و نیز بیداری اسلامی در شرایط کنونی کشورهای همسایه را پیگیری خواهد کرد.
گروسی با بیان اینکه برای هر شبکه رویکردهای اصلی قرار داده ایم گفت:رویکرد شبکه یک سیما، تبیین مولفه های مهم نهضت اباعبدالله (ع) از قبیل عدالت خواهی و استقلال طلبی، شبکه دو تبیین نقش امام حسین در اعتلای خانواده و و چگونگی الگوگیری کودکان و نوجوانان، شبکه سه ارتقاء سطح اخلاق و بصیرت جوانان، شبکه چهار، تاثیر فرهنگ عاشورا در بازنگری تمدن اسلامی عنوان کرد.
وی یادآور شد:برای محرم امسال هر شبکه مرکزیتی را با امام زاده و مرکز استانی قرار داده است که شبکه یک برنامه های خود را از حرم امام رضا (ع) و استان یزد پخش می کند.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود:شبکه 2 از حرم مطهر شاه چراغ و حسینیه اعظم زنجان، شبکه 3 از امامزاده حلال ابن علی در آران بیدگل و استان کرمان، شبکه 4 حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و استان تهران و همچنین شبکه تهران برنامه های خود را از 3 مکان حرم مطهر امامزاده صالح، حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) و مهدیه تهران و نیز ویژه برنامه های بازار تهران و مراسم عزاداری سنتی به پخش می رساند.
گروسی در خصوص برنامه های مستند و نمایشی شبکه های سیما در ایام محرم نیز خاطر نشان کرد:2 سریال پرده نشین به کارگردانی بهروز شعیبی از شبکه یک سیما و سریال رخنه از شبکه 2 سیما در دهه اول محرم پخش می شود.

ویشکا آسایش در سریال پرده نشین

وی افزود:برنامه های دیگری از قبیل مستند صبحی دیگر، روایت های عاشورایی، وقتی ابرها پایین می آیند، طوطیا، مثل باران، گفت وگوی تنهایی، مجله تئاتر، کتاب شناسی عاشورایی، ادبیات آیینی، آیه های سرخ، مرثیه خورشید، شکوه نی، درهای بهشت، تک چراغ شب تار، معراج عشق، انیمیشن های سینمایی، انیمیشن عاشورائیان، خورشید نینوا و علمدار کربلا، نور هدایت، زائرسرای مهران، از دیگر برنامه هایی است که از شبکه های مختلف سیما در ایام دهه اول روی آنتن می رود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت:مستندهای روایت های عاشورایی، صبحی دیگر، قصه های ناخوانده، چاووش، پنجره، من اینجا هنوز دلتنگم، از شبکه های سیما به پخش می رسد.
گروسی گفت:برای اولین بار سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری با کیفیت HD از شبکه جدید نسل دوم HD در ایام ماه محرم از این شبکه به پخش می رسد.

سریال های محرم 93 + تصاویر

2.52
این مطلب مفید بود ؟11
برگرفته از نسیم - / ک
وبگردی