تومورهای بدون درد
تومورهای بدون درد که گاها ندید گرفته می شوند و توجه خواصی به آنها نمی شود می توانند به عنوان یک مشکل جدی برای سلامت بدن محسوب شوند. در ادامه بیشتر می خوانید.

تومورهای بدون درد را جدی بگیرید!!!

 

تومورهای بدون درد متاسفانه علامتی برای جلوگیری از یک بیماری جدی هستند که زیاد مورد توجه و درمان قرار نمی گیرند.

طبق گفته ی پزشکان غدد بزاقی به دو دسته کوچک و بزرگ تقسیم بندی می شود. غدد بزاقی بزرگ در حالت کلی سه جفت دارند که دو تا از آنها پاراکید، دو تا زیرزبانی و دو تا هم تحت فکی است.

در واقع  تومورها معمولا به صورت بزرگی و همراه با تورم در ناحیه گردن خود را نشان می دهند. نکته مهم هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد نحوه برخورد با مشاهده یک تومور در قسمت های مختلف بدن است چرا که تومورها در مراحل اولیه بدون درد و علامت هستند و به تدریج فرد را دچار مشکل می کنند، بنابراین باید آنها را جدی گرفت.

 تومورهای بدون درد

علائم تومور های بدن

باید بدانید که هر تومور معمولا سه علامت دارد. اول زخمی که بهبود نمی یابد، دوم وجود توده و سوم تغییرات صدا است. در مورد تومورهای غدد بزاقی باید گفت که وجود توده، درد، اختلالات در ترشح بزاق و گاهی بزرگ شدن تا جایی که موجب فلج عصب صورت می شود از علائم آن است.

اگر پزشک تشخیص تومور را داد باید آن تومور برداشته شود و بسته به نوع نسج تومور رادیوتراپی هم انجام می شود.

تومورهای بدون درد چقدر خطرناک هستند

3.914
این مطلب مفید بود ؟113
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از آفتاب /ن
وبگردی