ترفندهای آفیس 2013
شرکت مایکروسافت نرم افزار 2013 Office Word را در حالی منتشر کرد که قابلیتهای زیادی را به آن اضافه کرده بود، بیشتر کاربران از کاربردهای جدید آفیس 2013 اطلاع دقیقی ندارند.

معرفی آفیس 2013 و کارایی های جدید آن

برنامه های آفیس 2013 شامل اوت لوک ایمیل، اکسل، ورد و یا پاورپوینت، جهت مصرف خانگی ارائه شده است و هدف از طراحی این نسخه جدید، افزایش برتری مایکروسافت در کاربران خانگی و پیروزی در رقابت با برنامه های آنلاین رایگان گوگل است. مایکروسافت، با ارائه این برنامه درصدد هماهنگی برنامه های خود با نسل جدید دستگاه های قابل حمل است.

هرچند نرم افزار محبوب Word از سوی بسیاری کاربران برای کارهای روزمره و عادی مورد استفاده قرار می گیرد، در دل خود ابزار ها و قابلیت های پیدا و پنهان فراوان دارد؛ نکته هایی که البته همه آن ها برای افراد حرفه ای هم نیست و هر کسی می تواند آن ها را در راستای بهبود استفاده خود از این ابزار به کار گیرد. در اینجا مروری بر پنج نمونه از این ابزار ها داریم.

امروز نرم افزار Office Word توانسته است خود را بر ترین، مجهز ترین و توسعه یافته ترین نرم افزار واژه پرداز در میان مخاطبان انبوه خود جا بیندازد. در حالی که بیشتر کاربران از این واژه پرداز در حد معمول و روزمره استفاده می کنند، این نرم افزار قابلیت های فراوانی در خود جای داده است که هر کدام از آن ها می تواند در بهبود و تسهیل استفاده شما از آن سودمند باشد. 
برخی از این قابلیت ها و ابزار ها البته برای کسانی است که حرفه ای از این نرم افزار استفاده می کنند؛ اما برخی دیگر از آن ها، ترفند ها و نکته هایی است ک حتی کاربران معمولی و غیر حرفه ای این ابزار نیز می توانند از آن ها بهره برده و با استفاده از آن ها به توانایی های خود در استفاده از این ابزار بیفزایند.
در اینجا ما سعی می کنیم پنج نکته کاربردی در استفاده از Word را مرور کنیم.
 
1– نصب موازی با نسخه های گذشته
بگذارید نکته نخست را درباره نصب نرم افزار Office 2113 بیان کنیم. برای بسیاری از کاربران، هجرت به نسخه 2113 با توجه به تغییراتی که در واسط کاربری و برخی ابزارهای آن صورت گرفته است، سخت و ناخوشایند است؛ اما بر خلاف نسخه های پیشین این ابزار، نیازی نیست که برای نصب آن، نخست نسخه های قبل پاک شود. با قابلیت Parallel Instal می توانید ضمن نگه داشتن نسخه های 2111 و 2117 این نسخه را نیز روی سیستم خود داشته باشید.
 
office 2013
 
به این ترتیب، می توانید در کنار انجام کارهای اصلی خود با نسخه های پیشین، گاهی نیز سری به نسخه 2113 زده و خود را با محیط آن آشنا سازید تا بتوانید به تدریج از امکانات خوب آن بهره مند شوید. 
 
2 ـ متون را در حالت کپی ویرایش کنید.
در Word 2113 نیازی به ویرایش متن از روی نسخه اصلی نیست. میانبر ویرایش متن در حالت Copy چندان دم دست نیست، ولی ابزاری است که زمان بسیاری را برای شما حفظ می کند. برای دسترسی به این میانبر بر File> Open> Recent Documents کلیک کرده و روی روی فایل مورد نظر خود کلیک راست نموده گزینه Open a Copy را برگزینید.
 
نکات کلیدی در آفیس 2013
 
در این صورت هر تغییری که روی فایل ایجاد کنید، در نسخه کپی آن اعمال می شود و اصل آن بی هیچ تغییری خواهد ماند. 
 
3 ـ استفاده از قابلیت های Read Mode
اگر یک لپ تاپ با صفحه لمسی دارید، Word 2113 قابلیت های بسیاری برای شما فراهم می کند. یکی از این قابلیت ها در نوار روبان ابزار است. وارد بخش View شوید و گزینه Read Mode را انتخاب کنید. این گزینه تجربه متفاوتی با خواندن متن به شما ارائه می کند.
 
آفیس 2013
 
این گزینه فایل مستند شما را به گونه ای تغییر اندازه می دهد که در یک نمای تمام صفحه قرار گرفته و خواندن آن آسان تر شود. در گزینه view با ابزارهای دیگری در این بخش روبه رو می شوید که تغییراتی در این حالت ایجاد می کند؛ برای نمونه، رنگ متن و پس زمینه را می توانید در این حالت تعیین کنید.
 
4 ـ جابجا کردن متون با F2
دیگر برای بریدن یا Cut و چسباندن متون در نقطه دیگر، نیازی به استفاده از گزینه های Ctrl + X و Ctrl + V نیستید. بخشی را که می خواهید آن را جابجا کنید، انتخاب و سپس کلید F2 را فشار دهید. متوجه می شوید که Status Bar در پایین صفحه تغییر می کند و عبارت Move to where روی آن نمایش داده می شود.
 
نکات کلیدی در آفیس 2013
 
نمایشگر ماوس را روی نقطه مورد نظر خود منتقل و کلیک کنید و کلید Enter را فشار دهید. متن مورد نظر به آن نقطه منتقل می شود. البته این نکته در نسخه های دیگر Word نیز کاربرد دارد. 
 
5 ـ به شکل آنلاین به همه فایل هادی خود دسترسی داشته باشید.
این روز ها دیگر نیازی به ذخیره یک فایل Word روی یک فلش USB ندارید، بلکه می توانید با یک حساب کاربری مایکروسافت، به همه فایل هادی خود در هر جایی که باشید، دسترسی پیدا کنید، البته با استفاده از برنامه های تحت وب Office در Office. com.
 
نکات کلیدی در آفیس 2013
 
همچنین می توانید از برنامه های آفیس موبایل نیز در همین راستا و نیز برای ویرایش هادی ضروری و فوری از این Appها استفاده کنید.

آفیس ، ترفندهای آفیس 2013

4.49
این مطلب مفید بود ؟81
برگرفته از تابناک-/ف
وبگردی