هرمز شجاعی مهر

زندگی خصوصی هرمز شجاعی مهر + تصاویر

تاریخ انتشار : 2 آبان 1393کد مطلب : 9109تعداد نظرات : 1 نظر
هرمز شجاعی مهر مجری نام آشنای تلویزیون به همراه فرزندانش گفتگویی انجام داده که در آن به جایگاه عشق در خانواده اش اشاره کرده است.

هرمز شجاعی مهر ، بیش از سه دهه در قاب جادویی تلویزیون مهمان مردم ایران است. در ابتدای تاسیس تلویزیون بسیاری از خانواده های ایرانی با دیدن تصویر مجری در تلویزیون، آن را غریبه تلقی می کردند و حتی گفته شده است که خیلی از بانوان و دختران در آن سال ها با حجاب مقابل تلویزیون می نشستند، اما شجاعی مهر در این حضور سی ساله، طوری با مردم خودمانی شده است که خیلی از مردم او را دیگر عضوی از خانواده خودمان می دانند.
این مجری باسابقه، با لیسانس تعاون و تامین اجتماعی در سال 1361 کار در صداوسیما را با گویندگی در رادیو آغاز کرد و بجز سیمای خانواده ، اجرای برنامه هایی چون سلام صبح بخیر ، تهران ساعت 21 ، ساعت خوش و… را در کارنامه دارد.
او آذر ماهی است و اگر مجری نمی شد، دوست داشت خلبان شود. همکاری اش با مرحوم منوچهر نوذری، تاثیر فراوانی در کارش داشت.
یک نکته ی جالب درباره او، حضورش به عنوان صاحب امتیاز نشریه خانواده سبز است که از سال 79 به صورت 15 روز یک بار منتشر می شود.

هرمز شجاعی مهر

خانواده خاستگاه مهر و عشق است
این جمله آغازین شجاعی مهر بود و به این گفته باور دارد. او خانواده را واحد بسیار کوچک اجتماعی می داند که بسیاری از مهارت های زندگی و شخصیت و هویتی افراد را شکل می دهد و با الگو قراردادن پدر و مادر بر اساس اصل عشق ورزیدن می توانند فرزندان را تربیت کنند.
شجاعی مهر با گفتن ساده زندگی می کند، به صحبت هایش اینگونه ادامه داد که جلسات خانوادگی با همدیگر برگزار می کنند تا بتوانند با هم فکری و تبادل نظر مسایل خانوادگی را پیش ببرند.
هرمز شجاعی مهر به موضوع تحکیم بنیان های خانواده با توجه به الگوی حسنه اهل بیت (ع) تکیه دارد و گفت:یکی از موثرترین راهکارهای شکل گیری خانواده بر پایه های صحیح توجه به اصل رایزنی مشورت است.
وی ادامه داد:زمانی که در خانواده مسائل به طور مشترک مطرح می شود و افراد و اعضای خانواده نظرات خود را بیان می کنند به طور حتم پذیرش مسائل راحت تر است.
شجاعی مهر با اشاره به آموخته هایش در این چند سال گفت:من در برنامه خانواده با بسیاری از کارشناسان و اساتید مسائل خانوادگی و اجتماعی گفتگو می کنم و آنها بهترین شیوه ها را برای داشتن یک زندگی سالم و بی دغدغه ارائه می کنند، طبیعی است که من هم از این اطلاعات در زندگی ام استفاده می کنم، به همین جهت توانسته ام در زندگی خانوادگی موفق باشم و خانواده خوب و سالم و نازنینی دارم که همه عشق من در دنیا است، فکر می کنم همه آنچه در برنامه گفته می شود قابل اجرا است و من به عنوان کسی که مطالب را گوش داده و آنها را بررسی می کنم، می توانم از قابلیت اجرایی آنها بهره ببرم.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت همراهی خانواده ها با فرزندانشان نیز گفت:آرزو می کنم اطلاعات و دانش خانواده های ما زیاد شود، چون خانواده تنها پایگاهی است که ما بسیاری از مهارت ها و آداب زندگی را در آن یاد می گیریم و شخصیت و هویت آنجا شکل می گیرد.
شجاعی مهر با اشاره به ازدواج خود گفت:علاقمند بودم با خانواده ساده وصلت کنم و به برکت پدر و مادر همسرم زندگی ساده و خوب و موفقی دارم. از طرفی داماد خوبی نصیبم شده و به خاطر این موضوع خدا را سپاس می کنم.

شجاعی مهر

هرمزشجاعی مهر درباره توجه به تفاوت ها در ازدواج نیز گفت:در زندگی مشترک زندگی با عشق شروع می شود بعد جذابه های زندگی کمرنگ می شود. در ابتدا همه چیز زیباست و دنبال اصلاح نیستیم ولی بعد از مدتی می خواهیم همدیگر را اصلاح کنیم نباید به دنبال تغییر باشیم باید در کنار آمیزه های شخصیت های هم با آرامش و عشق زندگی کنیم و جاذبه ها ادامه خواهد داشت. نباید شبیه یکدیگر شویم باید با همه تفاوت ها مکمل بود و زندگی کرد.
شجاعی مهر در ادامه به فاصله نسل ها اشاره کرد و گفت:پدیده های نو و انفجار اطلاعات باعث شد فاصله ها بیشتر شود. رسانه ها فرزندان را تربیت می کنند اما والدین آگاه به علم روز مدیریت امور را باید در دست بگیرند و با این آشنایی تربیت را انجام دهند. در چالش موجود در خانواده شاید همان بحث تجربه و گذشت خیلی مهم باشد؛ گذشت یک معنی عام دارد که همان چشم پوشی است ولی معتقدم در خانواده گذشت باید با متنبه شدن همراه باشد؛ به طور مثال اگر فرزندان بدانند از چیزی ناراحتیم ولی همراه آنها شویم تا آنها بدانند با اینکه نخواستیم ولی با آنها همراه شدیم باعث تربیت صحیح می شود.
وی گفت:بخش عمده را مدیون همسرم هستم که در تربیت فرزندان تلاش کرد در بسیاری از موارد با فرزندان همراه می شویم تا خود آنها به نتیجه برسند که تصمیمات اشتباهی گرفته اند و در بازه زمانی اجازه می دهیم تا با اصول منطقی در تصمیم ها و علایق خود تجدید نظر کنند.

هرمز شجاعی مهر و خترش

هیچ وقت از بیان حرف هایمان به او نترسیده ایم
در ادامه این برنامه ندا شجاعی مهر، دختر این مجری تلویزیونی درباره رابطه خودش و برادرش با پدر بیان کرد:ما همیشه درباره مشکلات و مسائلی که در زندگی با آنها مواجه هستیم، با پدرمان مشورت و درد دل می کنیم و رابطه ای دوستانه با او داریم.
وی ادامه داد:هیچ وقت از بیان حرف هایمان به او نترسیده ایم و شاید همیشه اولین نفری بوده که من و برادرم صحبت هایمان را با او در میان می گذاشتیم، زیرا همیشه راه درستی به ما نشان داده اند که دیگر به مشورت با دیگران نیازی نبود. ایشان همیشه راه درست را به ما نشان می داده و در کنارمان بوده است.
ندا شجاعی مهر در خصوص تصمیم گیری های زندگی خود گفت: در زندگی شخصی خود بحث مشورت بسیار موثر بوده و در بحث و گفتگو به مسائل پرداخته و جایی هم به توافق نمی رسیدیم تلاش می کردیم یکدیگر را قانع کنیم.

شجاعی مهر و دخترش ندا

دختر هرمز شجاعی مهر افزود:چون والدینم بزرگترین راهنمایان زندگی من هستند پس ترجیح دادم همیشه همه مباحث را با والدین خود مطرح کنم و این حس شاید به دلیل نوع رفتار و عکس العملی است که والدینم داشتند چون در اشتباهات همیشه همراه ما و حامی بودند.
ندا به اهمیت حمایت و گاهی گوشزد موارد از سوی والدین به فرزندان اشاره کرد و گفت::همسن و سالهایم در مسائل ازدواج باید دقت کنند و چرا که در زندگی مشترک باید صبوری کرد دوست داشتن باعث گذشت می شود همه زندگی ها مشکلاتی دارند ولی باید چشم پوشی کرد و با گذشت به حفظ زندگی توجه کرد و خانواده ها هم باید فرزندان را برای حفظ زندگی مشترک حمایت کنند و با کمک فکری سعی کنند تا فرزندان صحیح ترین تصمیمات را بگیرند حتی گاهی والدین با سلب حمایت باید جلوی تصمیم های اشتباه را بگیرند.
پدرم بهترین دوست من است
امین شجاعی مهر، پسر این مجری برنامه های خانواده گفت: در اشتباهات، انسان به دنبال درددل کردن است وقتی خیال راحت داریم که والدینمان برخورد خوبی دارند ما نیز مسائل را در خانواده مطرح می کنیم.
وی ادامه داد:احترام نقش مهمی در خانواده است بین تجرد و تاهل مرزی وجود دارد که در خانواده ها باید رعایت شود چون مسئولیت ها تفاوت دارد و احترام می تواند در این بخش رفارهای افراد را شکل دهد و از طرفی احترام به اطرافیان موجب احترام به خود است وگرنه هرکس کار خود را کند اختلاف ایجاد می شد و انتظاراتی که پیش می آید توقع و ... باعث اختلاف می شود.
امین شجاعی مهر افزود:در هر خانه قوانینی وجود دارد و اعضای خانواده بر اساس این احترام برای حفظ خانواده به نظر جمع احترام می گذارند.
والدین برای شکل گیری زندگی بهتر باید به فرزندان نزدیک شوند.

زندگی خصوصی هرمز شجاعی مهر + تصاویر

4.290
این مطلب مفید بود ؟7614
برگرفته از ایسنا - / ک
1 نظر به ثبت رسیده است
علی1395-06-18
یادش بخیر اون موقع که تازه شبکه 3 تاسیس شده بود وتو منطقه ما تلویزیون سیاه وسفید وبا برفک شبکه 3 رو نشون می دادوآقای شجاعی مهر مجری برنامه ساعت خوش بودند .
10
وبگردی