طرز تهیه پای

طرز تهیه پای ترد و خوشمزه

کد مطلب : 9140زمان مطالعه : 4 دقیقه
طرز تهیه پای با تزیینات متفاوت را به صورت مرحله به مرحله توسط آشپز و قناد معروف به نام آلن کارتر برای شما آماده کرده ایم که در این بخش از آشپزخانه نمناک مشاهده می کنید.

 طرز تهیه پای ترد و خوشمزه توسط آشپز و قناد معروف آلن کارتر را در این بخش می خوانید. البته طرز تهیه صحیح خمیر پای را هم در این مطلب گنجانده ایم که می خوانید.

 طرز تهیه خمیر پای به سبک و روش آلن کارتر

 تعداد:3 نفر

 زمان کافی برای تهیه:20 دقیقه

 زمان سرد شدن:2 ساعت

 مواد لازم

 3 ¾ پیمانه آرد کامل

 یک قاشق غذاخوری شکر

 نصف قاشق غذاخوری نمک

نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1 ¾ پیمانه کره سرد خرد شده

2/3 پیمانه آب یخ

 دو قاشق غذاخوری خامه ترش

 یک قاشق چایخوری سرکه

 آلن کارتر

طرز تهیه

ابتدا در یک کاسه بزرگ، آرد، شکر، نمک و بیکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کنید. کره را به قطعات کوچک برش دهید.

به اندازه دو پیمانه آب، خامه ترش و سرکه را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس آن را به طور یکجا درون مخلوط آرد بریزید و سریعا هم بزنید. دست از هم زدن بکشید.

 خمیر در این مرحله باید خمیر مانند خرده های نان بشود. سپس در دست ورز دهید تا یکدست شود. خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. آنها را جداگانه درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

خمیر پای

 مقدار مواد لازم را زیاد و کم نکنید زیرا موجب خراب شدن خمیر می شود.

 خمیر را ورز دهید و سپس با صورت دیسک پهن کنید.

 این خمیر را می توانید به مدت یک  ماه در فریزر یا چند روز در یخچال نگهداری کنید.

 نکاتی برای بهتر شدن خمیر

پیش از اینکه خمیر را رول کنید، آن را روی سطح آرد پاشی شده با دست های آردی به شکل دیسک فرم دهید. روی آن هم آرد کمی بپاشید.  

    خمیر را با وردنه از مرکز به بیرون باز کنید. وردنه را در همه جهات بچرخانید تا خمیر به صورت دایره یک اندازه باز شود. اگر خمیر حالت چسبندگی داشت، کمی آرد روی سطح آن بپاشید و با دست پخش کنید.

  خمیر پای نباید خیلی نازک باشد. اگر می خواهید اندازه خمیر بزرگ شود، مقدار آن را زیاد کنید اما از ضخامت خمیر کم نکنید. خمیر پای باید دست کم 6 میلی‌متر ضخامت داشته باشد. اگر خمیر هنگام باز کردن زیادی نرم بود، آن را دوباره به مدت 5 تا 10 دقیقه در فریزر یا یخچال قرار دهید تا سفت شود.

زمانی که خمیر به اندازه قالب مورد نظر شما باز شد، آن را از وسط تا کنید تا راحت تر در قالب پای قرار بگیرد.  

 باید خیلی با احتیاط خمیر را درون قالب قرار دهید. خمیر پای بسیار ترد است و باید با لطافت و نرمی با آن رفتار کرد.

 با دست های آردی، تا خمیر را درون قالب باز کنید و بگذارید اضافه های آن از لبه های قالب بیرون بزنند. البته اندازه اضافی ها از همه طرف باید یک اندازه باشد.

 طرز تهیه خمیر پای

 سپس آنها را داخل قالب جمع کنید. لبه های قالب را با دست صاف و یکدست کنید. سپس با انگشت های هر دو دست به حالت دالبری آنها را حالت دهید.

 پس از اینکه همه لبه های خمیر را فرم دادید، خمیر آماده پر کردن است.

 آن را با موادی که دوست دارید پر کنید. پای انواع و اقسام متنوعی دارد. از انواع میوه ای گرفته که بیشتر به عنوان دسر سرو می شود تا انواعی که با گوشت و مرغ تهیه می شوند و برای وعده های اصلی هستند.

خمیر پای 

 

 پای را چگونه تزئین کنیم؟

 در این بخش چند  روش زیبا برای تزیین خمیر پای را به شما آموزش می دهیم. همانطور که می‌دانید، تزیین خوراکی ها یکی از دلایل مهم تحریک اشتهای افراد است و رستوران ها این موضوع را به خوبی درک کرده اند. در این تصویر انواع تزیینات پای را مشاهده می کنید و در ادامه با روش تهیه هر یک آشنا می شوید. 

 

تزیین پای

 

لبه دالبری

 برای دالبر کردن لبه های پای، خمیر آن را داخل قالب قرار دهید. حدود 2.5 سانتی‌متر از لبه آن از قالب بیرون باشد. با کمک انگشت های شست و اشاره (همچون عکس) لبه پای را چین دار یا دالبری طرح دهید. 

 افت حاشیه

 برای تهیه بافت، باید نوارهایی به طول 30.5 سانتی‌متر و عرض 6 میلی‌متر از خمیر پای برش دهید. آنها را همچون مو ببافید. خمیر پای را داخل قالب قرار دهید. لبه های آن را با آب خیس کنید. بافت ها را به طور منظم در لبه خمیر بچسبانید. 

 گل های قالبی

 این طرح بسیار زیبا را باید با قالب شیرینی تهیه کنید. خمیر را روی سطح صاف باز کنید. با قالب گل و برگ، چندین عدد گل تهیه کنید. خمیر پای را کف قالب بچینید، گل ها و برگ ها را به وسیله آب به سلیقه خود در حاشیه های خمیر بچسبانید و در جای خود محکم کنید. 

تزیین پای

 طرح مشبک

برای تهیه این طرح، خمیر را به شکل یک مربع 30.5 سانتی متری برش دهید. با کمک کاتر دالبر دار شیرینی پزی، نوارهای یک سانتی‌متر در 6 میلیمتری تهیه کنید. خمیر گرد را کف قالب قرار دهید. مواد داخل پای را بریزید. سپس، نوارهای دالبردار را زیر و رو به صورت شبکه روی مواد قرار دهید. لبه های آنها را نیز با آب به خمیر زیری محکم کنید. 

 

نکات تکمیلی در مورد طرز تهیه پای

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت میباشد .
طرز تهیه پای را می توانید در وعده نهار - میان وعده - پیش غذا - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

طرز تهیه پای ترد و خوشمزه

4.459
این مطلب مفید بود ؟527
برگرفته از برترینها /ن
برچسب : پای و گراتن
وبگردی