حقوق نیروهای مسلح

حقوق نیروهای مسلح افزایش یافت

تاریخ انتشار : 8 آبان 1401کد مطلب : 9211زمان مطالعه : 2 دقیقه
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش 20 درصدی حقوق نیروهای مسلح موافقت کردند.

ایسنا:نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری پیشنهاد احمد امیرآبادی فراهانی در خصوص افزایش 20 درصدی حقوق نیروی انتظامی و نیروهای مسلح را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

احمد امیرآبادی فراهانی در توضیح پیشنهاد خود در بند 1 ماده واحده این لایحه دوفوریتی، بیان کرد:پیشنهاد بنده این است که حقوق و مزایای نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی مطابق با تبصره 3 ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری 20 درصد نسبت به سایر کارکنان لشکری و کشوری افزایش یابد. پیشنهاد بنده این است که در این اصلاحیه تاکید شود که این 20 درصد به صورت واقعی اعمال شود.

وی گفت:امروز حقوق بخشی از این نیروها نسبت به سایرین کم‌تر است. حق این افراد نیست که حقوق کم تری دریافت کنند. آن هایی که در ارتفاعات استان های شمال غربی کردستان و سایر نقاط مرزی و یا در داخل شهرها مشغول به تامین امنیت مردم هستند حقشان است که از این 20 درصد برخوردار شوند.

در نهایت نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.

در این پیشنهاد آمده است که در اجرای این بند در خصوص نیروهای مسلح مطابق با تبصره 3 ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت صورت خواهد گرفت.

در تبصره 3 ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری، آمده است که درصورت موافقت فرماندهی کل قوا برای برخورداری کارکنان نیروهای مسلح از مقررات فصل دهم و سیزدهم این قانون، حداقل و حداکثر دریافتی آنان با رعایت مقررات ماده (136) قانون آجا، امتیازات متعلقه به شغل و شاغل باتوجه به کیفیت خاص خدمتی در نیروهای مسلح با ضریب (2/1) محاسبه و پرداخت می‌گردد.

کارمندان نیروهای انتظامی کماکان از فوق‌العاده سختی کار طبق مقررات استخدامی این نیرو علاوه بر فوق العاده‌های مذکور در فصل دهم این قانون برخوردار می‌باشند.

انتهای پیام/م

حقوق نیروهای مسلح افزایش یافت

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی