طلاق

آیا طلاق ژنتیکی است؟

کد مطلب : 9216زمان مطالعه : 2 دقیقه
طلاق و ریشه آن دامنه ی وسیعی دارد اما سوالی که وجود دارد این است که آیا طلاق ژنتیکی است؟ آیا ژنی وجود دارد که سبب این اتفاق شود؟ این ژن در زنان بیشتر است یا مردان؟ پاسخ را در ادامه می خوانید.

طلاق و بررسی عوامل ژنتیکی

طلاق در میان زوجین دلایل بسیاری دارد که ژنتیک هم به تازگی به این دلایل اضافه شده است اما آیا طلاق و جدا شدن ژنتیکی است؟ آیا ژنی وجود دارد که سبب این اتفاق شود؟  DNA افراد چطور می تواند منجر به طلاق و مجادلات زناشویی شود؟

اگر رابطه ای پر از تنش شود و زندگی مشترک رو به تباهی برود حتما باید به دنبال دلیل و راه چاره بود. دلایل بسیاری برای طلاق و جداشدن در میان زوجین وجود دارد که در این میان دانشمندان به نحوی برخی از جدایی ها و طلاق ها را ریشه در ژن زنان می دانند.
 
جدایی
 

عوامل ژنتیکی طلاق

 
در تحقیقات قبلی برای اولین بار مخققان موفق به شناسایی ژن طلاق در زنان و مردان شده اند و به این ترتیب با تشخیص ژن مزبور می توان پیش بینی کرد که کدام فرد ممکن است ازدواج ناموفق و پرکشمکشی داشته باشند اما بعد از سالها متوجه شدند که وجود ژنی در زنان عاملی برای نداشتن علاقه به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک است و به همین دلیل آنها زیاد راغب به ازدواج نیستند و حتی اگر ازدواج کنند تمایلی به داشتن زندگی مشترک ندارند.
دانشمندان می گویند زنان با تولید هورمون اکسیتونیک  که دلیلی برای تولید احساس علاقه و داشتن رابطه ی محبت آمیز می باشد در جریان زندگی مشترک عمل می کنند. زنان به طور طبیعی این هورمون را تولید می کنند اما در زمان بعد از به دنیا آوردن کودک و دوران شیردهی این هورمورن زنان دچار اختلال شده و عمدتا در این مواقع در ایجاد رابطه زناشویی و حتی رابطه ی دوستانه ضعیف عمل می کنند.

آیا طلاق ژنتیکی است؟

4.441
این مطلب مفید بود ؟365
منبع : نمناک /ن
برچسب : ژنتیک طلاق
وبگردی