تفاوت ثروتمند و فقیر
تفاوت ثروتمند و فقیر در نوع افکار شان است. نگرش و نوع نگاه ثروتمندان و فقرا باعث تفاوت موقعیت اجتماعی این دو قشر شده است.

تفاوت جالب توجه در عادات افراد ثروتمندان و فقیر

یک میلیاردر و یک فقیر هر دو 24 ساعت در روز وقت دارند اما استفاده و مدیریت این ساعات است که شما را ثروتمند کرده و یا باعث می شود شما در زیر خط فقر زندگی کنید. خوب، حتی اگر شما بتوانید ساعات کاری خود را به خوبی اداره کنید.

ذهن ثروتمند

به این معنی نیست که می توانید بیشتر پس انداز کنید و یک روزه ثروتمند شوید بلکه این خواسته درونی و تلاش های شما است که می تواند به موفقیت شما در زندگی کمک کند. در این قسمت از نمناک می توانید مقایسه ای بین برخی از عادات ثروتمندان و فقرا را ببینید و به آن ها نگاهی بیاندازید، آن ها را فرا گیرید و مطمئنا ً در زندگی به موفقیت دست خواهید یافت.

فرق و تفاوت های تاثیر گذار افراد ثروتمند با افراد فقیر

1. ثروتمند بازی می کند تا پیروز شود، فقیر بازی نمی کند تا شکست نخورد

این دو جمله ممکن است در ابتدا برای شما یکسان به نظر برسند اما تفاوت بزرگی دارند. یک فرد ثروتمند همیشه به پیروزی متعهد است در حالی که یک فقیر سعی می کند از شکست دور شود.

همانطور که در قانون جذب می گوید ، هرچه بیشتر به یک موضوع خاص فکر کنید، بیشتر به آن چیز جذب می شوید و آنچه شما روی آن تمرکز می کنید، رشد خواهد کرد و بنابراین برنامه شما باید برای چیزی باشد که از هدف دور نباشد و به همین دلیل است که می بینید یک فرد ثروتمند در جستجوی چیز های جدید از یک فقیر موفق تر عمل می کند زیرا قصد دارد به جای دوری از شکست، پیروز شود.

ایجاد ثروت

2. فقیر برنامه ریزی می کند، ثروتمند اجرا می کند

برنامه ریزی و اجرای هر دو برای تحقق اهداف ضروری هستند. افراد فقیر برنامه های بسیاری را می سازند اما در اجرای آن ها ناکام هستند و برعکس، یک فرد ثروتمند هرگز تسلیم نمی شود تا زمانی که در رسیدن به اهداف خود موفق شود و آن ها همیشه مشغول یافتن راه های جدید برای تبدیل برنامه های خود به موفقیت هستند و اجرایی شان خواهند کرد.

3. ورزش منظم

همانطور که می گویند:"عقل سالم در بدن سالم است".

ثروتمندان عادت دارند تا به طور منظم ورزش کنند که به آن ها در داشتن یک ذهن تازه با تفکرات خلاقانه کمک می کند و ورزش همچنین نگرشی مثبت نسبت به زندگی با بدنی سرشار از شوق و اشتیاق ایجاد می کند.

افراد ثروتمند می دانند که ورزش باعث کاهش سطح استرس آن ها می شود و موجب می شود که در مورد تلاش های خود واضح تر فکر کنند و از طرف دیگر، شخص فقیری که مرتباً ورزش نمی کند، او را تنبل می کند.

ورزش کردن

4. مطالعه برای یادگیری

خواندن یکی از بهترین سرگرمی ها است که می توانید این کار را شروع کنید تا موفق شوید.

ثروتمندان مطالعه می کنند چون همیشه تلاش می کنند تا پیشرفت کنند و برخلاف فقرا، مردم ثروتمند به کتاب های تخیلی علاقه مند نیستند و به جای آن کتاب هایی را می خوانند که به آن ها کمک می کند به عنوان یک فرد رشد کنند.

در یک تحقیق، مشخص شد که 88 درصد از افراد ثروتمند کتاب های غیر داستانی مانند نحوه تبدیل شدن به یک برنامه نویس بهتر یا اینکه چطور یک راهنمای کسب وکار باشند را می خوانند و در حالی که تنها 2 درصد افراد فقیر علاقمند به خواندن مطالب غیر داستانی هستند و این نشان دهنده نگرش ثروتمندان است که تلاش می کنند بهتر و بهتر شوند.

مطالعه کردن

5. افراد سحرخیز

زمانی که صبح زود بیدار می شوید، ساعات بیشتری برای برآورده کردن رویا های خود در اختیار دارید و بر روی اولویت های خود تمرکز می کنید و صبح بهترین زمان برای انجام کار ها با روشی سازنده است.

تقریبا ً همه ثروتمندان متعقد به سحرخیزی هستند و آن ها از این زمان اضافی برای پیشرفت خود استفاده می کنند و افراد فقیر بیشتر دوست دارند بخوابند ، چون هیچ چیزی به آن ها انگیزه نمی دهد که زود بیدار شوند.

6. عادت به یافتن راه حل

این یکی از مهم ترین عاداتی است که اگر می خواهید ثروتمند و موفق باشید، باید آن را پرورش دهید. افراد ثروتمند هرگز برای شیر ریخته شده گریه نمی کنند و این دلیل اصلی است که ما افراد ثروتمند را می بینیم که در تمام مدتی که فرد فقیر یک مهره سخت برای شکست پیدا می کنند، ایده های جدید و راه حل هایی برای مشکلات دارند.

چنانچه بخش موفقیت نمناک توضیح داده است آن ها مسئولیت نتایج زندگی خود را بر عهده می گیرند و بر این ذهنیت عمل می کنند که " کار خواهد کرد زیرا من این کار را انجام خواهم داد ."

آن ها همیشه به دنبال یافتن راه حل هستند، زیرا معتقدند، " اگر من دنبال راه حل نباشم چه کسی دنبال آن باشد؟ ". بر خلاف افراد فقیر که تمایل به بحث در مورد مشکلات دارند، افراد ثروتمند می کوشند تا فرصت هایی برای پیدا کردن راه پیدا کنند.

وقتی فرد فقیری فرصتی می بیند، به دنبال این است که دیگران چگونه این کار را انجام می دهند و آن ها را تقلید می کنند و بیشتر اوقات، آن ها هرگز روش دیگری برای انجام آن در نظر نمی گیرند و در عوض ، آن ها بر این عقیده اند که کارهایی که دیگران انجام می دهند بهترین کاری است که می توانند برای خودشان انجام دهند.

تفاوت ثروتمند و فقیر

7. تعیین اهداف

بسیاری از افراد ثروتمند برای روز بعد مقصد و اهداف خود را می نویسند، بنابراین هنگامی که از خواب بیدار می شوند، اولین چیزی که آن ها می بینند هدفشان برای انجام است. تجسم این امر حتی بیشتر طول می کشد:بسیاری از کارآفرینان موفق، چک های الکی را برای خودشان با مبلغ مورد نظر که می خواهند درآمد کسب کنند، می نویسند و سرانجام آن ها دریافت می کنند.

این نشان می دهد که افراد ثروتمند اهداف مشخصی دارند و آن ها فقط لیست کارهایی که باید انجام دهند را نمی نویسند، بلکه اهداف خود را به گونه ای سازماندهی می کنند که بدانند کدام یک از آن ها اول می آیند، کدام یک را برون سپاری کنند و کدام ها را پاک کنند.

8. مثبت اندیشان در مقابل افراد منفی نگر

طرز تفکر شما تصمیم می گیرد که چالش های بیشتری را پیدا خواهید کرد یا فرصت های بیشتری خواهید داشت.

برای یک فرد مثبت اندیش، فقط فرصت ها وجود دارد و نه چالش و افراد ثروتمند این عادت را دارند که حتی در روز های دشوار هم مثبت فکر کنند و بنابراین آن ها همیشه آماده هستند تا چیزهای جدید را امتحان کنند.

 مثبت اندیش

زیرا در مورد نتایج خوشبین هستند و در نهایت نیز به همین نتیجه می رسند اما فرد فقیر ممکن است هیچ گاه ابتکار عمل برای انجام کار جدید را اتخاذ نکند، زیرا آن ها تمایل دارند منفی فکر کنند و بنابراین، اگر کسی از شما بخواهد از چرخه شریر فقر خارج شوید، ابتدا باید نحوه نگاه کردن به امور را تغییر دهید و همیشه سعی کنید روی قسمت روشن تر تصویر تمرکز کنید.

9. ایجاد ارتباط با افراد

افراد ثروتمند عادت دارند دور افرادی باشند که می توانند بیشتر از آن ها یاد بگیرندمثل افراد با تجربه.

آن ها همچنین عادت برقراری ارتباط با افراد بیشتر و بیشتری را دارند زیرا می دانند که این کار باعث رونق تجارت می شود و برعکس، افراد فقیر نمی خواهند بیش از این کشف کنند و آن ها از بودن در یک گروه خاص که برای شان رضایت بخش است، خوشحال هستند .

اعتماد داشتن

10. تماشای کم تر تلویزیون

مردم ثروتمند با این حقیقت آشنا هستند که زمان سرمایه است و آن ها هرگز وقت را صرف چیزهای غیر ضروری که مثمرثمر نیست، نمی کنند و بنابراین آن ها به ندرت تلویزیون تماشا می کنند و اگر این کار را بکنند، محتوای معنوی را تماشا می کنند و از طرف دیگر افراد فقیر بیشتر وقت خود را صرف نگاه کردن به واقعیت و انجام کارهایی می کنند که آن ها را بهتر یا شاد تر می سازند.

11. افراد فقیر شکاک هستند، افراد ثروتمند اعتماد می کنند

افراد فقیر همیشه دنبال افراد ضعیف می گردند و آنان فکر می کنند که همه به ناحق پول او را می خواهند و همه بیرون هستند تا او را دستگیر کنند و سرشان کلاه بگذارند .

در کمال تعجب ، بسیاری از افراد ثروتمند اتومبیل و در ای خانه شان را باز می گذارند و در مقابل، در مناطق فقرنشین، متوجه خواهید شد که این رفتار بسیار بعید است و افراد ثروتمند تمایل دارند به کسانی که با آن ها ملاقات می کنند اعتماد کنند و به دیگران فرصت دهند که خودشان باشند .

منفی نگری

12. افراد فقیر فرضیات را می سازند، افراد ثروتمند سوال می پرسند

وقتی مساله دانستن حقیقت مطرح می شود، افراد فقیر اغلب فرضیاتی مطرح می کنند و اگر آن ها بخواهند به یک فرد مشهور برسند، ممکن است بگویند :" آن ها احتمالا ً وقت دارند که با من صحبت کنند " به جای این که حقایق را چک کنند و یا سوال بپرسند، آن ها هیچ وقت برای رسیدن به چیزی که می خواهند تلاش واقعی نمی کنند.

بسیاری از مردم ثروتمند این سوال را می پرسند :"چه می شد اگر ؟ " برای مثال ، " اگر من یک ایمیل برای رئیس جمهور بنویسم و او پاسخ دهد ؟ " اگر شما شروع به سوال کردن کنید، خودتان را از دردسر زیاد خلاص خواهید کرد و قدرت در دست کسانی است که سوالات درستی می پرسند و آن ها به سوالات شما پاسخ نمی دهند، پاسخ های شما را زیر سوال می برند.

13. افراد فقیر می گویند آن ها و افراد ثروتمند می گویند ما

در فروشگاه مواد غذایی ، زنی در ثبت آمار گفت:" آن ها صندوقدار کافی ندارند و نمی دانم چه مشکلی برای آنها وجود دارد ." بدیهی است که این زن هیچگونه مالکیت و مسئولیتی در قبال شغل خود به عهده نگرفته است. او مطمئناً خود را از کارهایی که به او می سپارند جدا می کند.

فقر

در یکی از رستوران ها ، خدمتکار گفت:" ما از پختن استیک های خود در آتش واقعی بسیار لذت می بریم. " مطمئناً ، هنگامی که بیشتر سرمایه گذاری کنید به آنچه به آن اعتقاد دارید ثروتمند خواهید شد.

14. افراد فقیر ارزان ترین راه و افراد ثروتمند بهترین راه را می خواهند

افراد ثروتمند برای پیدا کردن مواد با کیفیت ، مسافت بیشتری را طی می کنند و آن ها خود را محدود به قیمت نمی کنند و اغلب در هنگام خرید به دنبال خدمات هستند و ثروتمندان خواهان خدمات سازمان یافته هستند و هرگز به مواردی بی ارزش و غیرقابل استفاده پول نمی دهند.

15. افراد فقیر فکر می کنند پول مهمتر از زمان است، ثروتمندان می دانند که زمان مهم تر از پول است

میلیون ها نفر در سراسر جهان وقت گرانبهای خود را برای پول تجارت می کنند . همیشه می توانید میلیون ها تومان را پس بگیرید اما نمی توانید 50 ساعت دیگر بدست آورید. با این وجود، اکثر مردم وقت را صرف پول می کنند و هرگز پتانسیل واقعی خود را به خاطر آن نمی فهمند.

مهم بودن زمان

ثروتمندان هرگز برای پول تجارت نمی کنند و علاوه بر این، آن ها به دنبال تحقق تجربه هایی هستند که زندگی آن ها را به طرز چشمگیری تغییر می دهد و مشاغل آن ها بیشتر به جای اینکه فقط برای گرفتن یک چک حقوقی ناچیز در تلاش باشند، بیشتر روی انجام آنچه دوست دارند و کمک به دیگران تمرکز می کنند .

16. شکایت افراد فقیر و تمجید افراد ثروتمند

افراد فقیر شکایت می کنند، محکوم می کنند و انتقاد می کنند و افراد ثروتمند از نعمت هایشان تمجید می کنند و از آن ها لذت می برند. بیشتر افراد فقیر از پیشینیان خود آموخته اند که چگونه فقیر باشند و اعضای خانواده آن ها شرط کرده اند که باور کنند همه چیز به جای درست " اشتباه " است.

افراد ثروتمند می دانند که آن ها امتیازات بسیاری دارند و آن را بدیهی تلقی نمی کنند. و به دلیل قدردانی از هدایا، عشق و شرایط ، آن ها قادر به تولید بیشتر هستند و بسیاری اوقات ، آنچه مورد تحسین قرار می گیرد پر رونق تر می شود.

شکر گذاری

نکته نهایی تفاوت افراد فقیر وثروتمند

استفاده از این ویژگی ها تضمین نمی کند که شما یک میلیاردر شوید اما قطعا ً می توانند به شما کمک کنند تا یک زندگی پر از امکانات داشته باشد. رشد ثروت شما با رشد خودتان شروع می شود و گرفتن عادات خوب بهترین راه برای شروع است.

تفاوت ثروتمند و فقیر ، فرق باورنکردنی عادات و افکار این دو

4.562
این مطلب مفید بود ؟566
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ ن/م.ح
وبگردی