بالا رفتن آمپر ماشین

علت بالا رفتن آمپر ماشین و راه حل داغ کردن ماشین چیست؟

کد مطلب : 9822تعداد نظرات : 295 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
بالا رفتن آمپر و داغ کردن موتور ماشین می تواند ریشه در مسدود بودن خروجی اگزوز و یا کثیف بودن بیش از حد بدنه موتور داشته باشد برای جلوگیری از آن معاینه فنی خودرو را به طور مرتب انجام دهید.

هنگام داغ کردن موتور یا بالا رفتن آمپر چه کنیم؟

داغ کردن موتور یا بالا رفتن آمپر آب اتفاقی است که هر سال با شروع فصل گرما رانندگان بسیاری را آزار داده و باعث نگرانی آنها میشود. علت داغ کردن موتور میتواند دلیلی بسیار ساده و یا دلایلی متعدد و دور از انتظار داشته باشد که در این بخش از نمناک به مهمترین دلایل آن و اقدامات موثر برای پیشگیری از داغ کردن موتور می پردازیم.

مهمترین دلایل داغ کردن موتور و بالا رفتن آمپر ماشین

1. عملکرد نادرست رادیاتور

2 . اشکال در ترموستات

3. عملکرد نادرست واتر پمپ

4. فن رادیاتور

5. کم بودن خلاصی سوپاپها (سفت بودن سوپاپها)

6. مسدود بودن خروجی اگزوز

7. کثیف بودن بیش از حد بدنه موتور

8. پایین بودن سطح و کیفیت روغن موتور

9. تنظیم نبودن موتور

علت بالا رفتن آمپر آب پراید

دمای نرمال کارکرد موتور در چه محدوده ای است؟

اگر موتور داغ کند و سیستم خنک کننده ماشین معیوب باشد گرمای حاصل از احتراق موتور به درستی انتقال نمی یابد واجزای داخلی موتور آسیب می بیند.

برای پی بردن به دمای نرمال کارکرد موتور در حالی که موتور خودرویتان روشن است (کولر خاموش باشد) از خودرو پیاده شوید و از قسمت جلو پنجره فن ها را تحت نظر داشته باشید. به محض اینکه فن ها شروع به چرخیدن کردند داخل کابین برگردید و موقعیت عقربه دمای آب را حفظ کنید. همچنین به محض اینکه فن ها خاموش شدند همین حرکت را تکرار کنید و موقعیت عقربه مذکور را به خاطر بسپارید.

هنگام حرکت در سرپایینی ممکن است آمپر آب مقداری پایینتر از حد معمول باشد یا هنگام حرکت در سربالایی با کولر روشن اندکی بالاتر از نرمال باشد که مشکلی ایجاد نمی کند.

آمپر آب پراید باید کجا باشد

اقدامات لازم برای پیشگیری از جوش آوردن موتور

هنگام رانندگی به آمپر دمای موتور دقت کنید و هنگامی که دما اندکی از حد نرمال بالاتر رفت اقدامات لازم برای پیشگیری از جوش آوردن را اجرا کنید. 

حال اگر آمپر آب بالاتر از مقدار مشخص هنگام روشن شدن فن رفت و به جای قبلی خود بر نگشت باید چه اقدامی کنیم ؟

گام اول :

ابتدا ماشین را متوقف کنید و کاپوت را بالا دهید تا گرمای آن خارج گردد . هیچ گاه در رادیاتور و مخزن را باز نکنید زیرا فشار سیستم بالاست و ممکن است در اثر پاشیدن آب بسوزید.

گام دوم :

فن ها را بررسی کنید و از عملکرد درست آن ها اطلاع یابید و اگر فن ها خاموش بودند کولر را روشن نمایید تا دور تند فن ها وارد مدار شوند. اگر هنوز فن ها درست عمل نکردند روی پره های رادیاتورآب بریزید و وقتی دما نرمال شد موتو را خاموش و در پی مشکل عدم کار کرد فن ها بگردید.

نکته :توجه داشته باشید هیچ گاه روی موتور به صورت مستقیم آب نریزید زیرا دما بالاست و سر سیلندر و قطعات دیگر آن آسیب می بینند.

در خودروهایی که فن آنها مکانیکی و توسط موتور به گردش در می آید برای اینکه دمای موتور کاهش یابد در حالت درجا گاز دهید و دور موتوررا به 2000 برسانید .( به خصوص هنگام ترافیک )

از دیگر دلایل مهم عدم کارکرد فن های الکتریکی خرابی سنسور دمای آب یا رله فنها است.

علت بالا رفتن آمپر آب پژو 405

گام سوم :

اگر عملکرد فن ها درست بود ولی همچنان دمای موتور بالا بود احتمال کم بودن آب در سیستم وجود دارد. برای خنک کردن موتور در این صورت موتور را خاموش کنید و هر چند ثانیه یکبار یک استارت کوچک (تک استارت) بزنید طوری که ماشین روشن نشود و پیستون ها بالا و پایین شود. این کار سبب می شود که رینگ پیستون به دیواره سیلندرنچسبد . بعد از اینکه دمای موتور کاهش یافت در رادیاتور را باز کنید و در آن آب بریزید . گاهی داغ شدن موتور به علت نشتی در سیستم خنک کننده و کم شدن آب است که باید آن را بررسی و رفع کنید.

گام چهارم:

اگر فن ها سالم بود و سیستم کمبود آب نداشت و دما با ریختن آب در رادیاتور نیز پایین نیامد 5 حالت پیش می آید:

1.وجود هوا در سیستم:

اگر در سیستم خنک کننده هوا باشد جلوی گردش آب را می گیرد و دما بالا می رود . موتور را خاموش کنید و برای جلوگیری از چسبیدن رینگ پیستون ها هر چند ثانیه یکبار یک استارت کوچک (تک استارت) بزنید طوری که ماشین روشن نشود و پیستون ها بالا و پایین شود. این کار سبب می شود که رینگ پیستون به دیواره سیلندرنچسبد . پس از خنک شدن موتورباید عمل هواگیری توسط مکانیک ماهر انجام شود تا مشکل رفع گردد.

علت بالا رفتن آمپر آب 206

2. قفل کردن ترموستات:

برای تشخیص قفل شدن ترموستات دست خود را به رادیاتور نزدیک کنید و اگر حس کردید دما بالا نیست دستتان را روی رادیاتور بگذارید. اگر رادیاتور سرد بود اما دمای دمای آمپر آب موتوربالا بود ترموستات قفل شده است.

برای رفع این مشکل موتور را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود سپس ترموستات را عوض کنید . از علت های قفل شدن ترموستات دیر عوض کردن مایع سیستم خنک کننده و جرم گرفتن داخل سیستم است.

دمای نرمال موتور پراید

3.مسدود شدن مجاری عبور آب در رادیاتور یا کثیفی پره های رادیاتور:

اگر می خواهید اطمینان یابید که داخل رادیاتور شما جرم ندارد یا مسدود نشده است به رادیاتور ساز مراجعه نمایید تا سیستم را بررسی کند. اگر رادیاتور مسدود شود آب نمی تواند راحت گردش کند و خنک شدن موتور مختل می شود. این مشکل در مواقع که موتور در فشار است مانند حرکت در سربالایی و روشن بودن کولر و... خود را نشان می دهد.

اگر در میان پره های رادیاتور برگ و گل و لای و حشرات گیر کند از بازدهی آن به شدت می کاهد.

علت دیر روشن شدن فن پراید

4.از کار افتادن واتر پمپ:

اگر با عوض کردن ترموستات مشکل همچنان باقی ماند واتر پمپ خراب است که در این صورت باید آن را تعویض نمود.

5. مشکل سرسیلندر و واشر:

اگر سیستم خنک کننده خودرو خود را زمان زیادی می باشد که تعویض نکرده اید و یا در رادیاتور به جای ترکیب آب مقطر و ضد یخ،آب معمولی و یا ضد یخ خالی می ریزید واشر سرسیلندر و یا خود سر سیلندر آسیب می بیند و دی اکسید کربن یا روغن وارد رادیاتور می شود دما بالا می رود و در برخی مواقع شیلنگهای رادیاتور می ترکند.

تشخیص اینکه واشر سر سیلندرمشکل پیدا کرده کار ساده ای نیست و این تشخیص باید توسط افراد متخصص باشد . سفت شدن بیش از حد شیلنگهای رادیاتور هنگام گرم بودن موتور، کم کردن مداوم آب رادیاتور، بد کار کردن موتور هنگام استارت اول صبح و شنیدن صدایی مانند باز کردن در نوشابه هنگام باز کردن در رادیاتورعلائم مشکل سر سیلندر و نشان از وجود کمپرس موتور در داخل سیستم خنک کننده دارد.

علت بالا رفتن آمپر آب سمند 

اقدامات لازم برای جلوگیری از بالارفتن دمای آب موتور

از مهمترین اقداماتی که از بالارفتن دمای آب موتور پیشگیری می کند رسیدگی مرتب به رادیاتور و بررسی کامل اجزای آن و اطمینان از عدم هر گونه نشتی در سیستم، تعویض به موقع مایع سیستم خنک کننده (طبق دفترچه راهنمای خودرو – معمولا هر 2 سال یکبار)، چک کردن میزان آب موجود در سیستم به صورت هفتگی، چک کردن وضعیت فن ها، اطمینان از پر بودن گاز کولر هنگام استفاده از آن (در صورت کمبود گاز در مدار کولر، فرمان روشن شدن فن ها در حالت تند صادر نمی شود)، بررسی وضعیت در رادیاتور و تعویض آن در صورت نیاز، هواگیری صحیح و اصولی و تمیز کردن پره های رادیاتور سالی یکبار است.

علت بالا رفتن آمپر ماشین و راه حل داغ کردن ماشین چیست؟

4.72371
این مطلب مفید بود ؟2209162
منبع : بخش سرگرمی نمناک/ن /آ
295 نظر به ثبت رسیده است
حسین الوندی1399-05-01
اول شیلنگهای مربوط به رادیاتوررا چک کنیدواز رادیاتور شیلنگ اب را با فشار زیادوارد کنید درقسمت شمع ل شیلنک کوچگی به لوله برنجی وصل است ان را باز کرده وچک کنید راه اب از سمت موتور بسته نباشد اگه بسته بودبا سیم مفتول داخل سوراخ کرده وراه را باز کنید بعد شیلنگ اب را با فشار زیادداخل رادیاتور کرده تا هر چی اشغال بیرون بریزد این کار رابکنید دیگه ماشین نه جوش میاره نه امپر بالا میره من همه چی ماشین پراید رو عوض کردم باز امپر بالا میرفت تا اینکه این کار را کردم الان ماشین عین ساعت کار می کنه وهمه چی مرتب کار میکنه
13741
احسان سهیلی1402-09-05
خب اگ آمپر میره بالا چرا فن نمیزنه بعد چرا حرکت میکنم میاد پایین
246
یحیی مظفری1399-01-04
سلام از مشکل گرم کردن پژو می توان به کیپ شدن رادیاتور بخاری اشاره کرد که خیلی ها نمی دانند
8419
حسین پور1398-11-14
سلام دوستان ماشین من پراید 111هستش مدل ۹۷ یه مدته همش جوش میاره موتور فن رو عوض کردم رله فن رو هم تعویض کردم و جدیدن فشنگی رو هم عوض کردم ولی امشب دیدم چراغای ماشینمم سو پایینش فیشش ذوب شده و بعد از نیم ساعت رانندگی بازم جوش آورد کولررو ک روشن کردم آمپر اومد رو سه تا خونه و نرمال شد اگه راه حلی هست بهم بگید لطفا
15226
روح الله1401-12-06
سلام خودروی شما اول باید درب رادیاتور و واتر پمپ چک بشه نشتی نداشته بشه بعد ماشین واشر زده
712
رامین1398-07-29
سلام وقت دوستان بخیر من پژو اردی دارم از وقتی ترموستات انداختم چن بار لوله اب بخاری ترکیده یااینکه دمای موتور بین ۸۵/۹۰میرسه واقعا خسته ام کردخ فن ها درسته رادیاتور ابش مشکل نداره کم نمیکنه اگه کسی میدونه دراین خصوص راهنمایی کنه واقعا کلافه ام کرده دیگه
11123
چیچک1401-09-02
سلام احتمالا ترموستات قفل کرده .ترموستات ۴ فصل برای اردی خوبه.
56
رضا جهازی1401-12-15
دایی رادیاتور دقت کن شستی بعد رادیاتور بخاریتم بشور چون آب در این محدوده چرخش داره بعد شلنگهای مسیر آب رو عوض کن
130
صادق1398-05-28
سلام من 206 مدل 84دارم .وقتی دمای موتور میره بالا از قرمزی رد میشه بعد دور تند فن کار میکنه .من یه سر سیلندر عوض کردم .همین مشکل باعث شد که سر سیلندر و واشر بسوزه.مشکل کجاست .رله فنها رو چک کردم .مشکل نداشتن .ترموستات عوض کردم .همچنین رادیات تو.
7411
hamid ameriyan1400-09-01
سلام مشکل ازفشنگی آبه.یدونه اصلی بخرحل میشه.والبته ازرادیاتوربخاری هم ممکنه باشه
214
فراهانی1402-01-06
سلام احتمالا دورکند فن کارنمیکنه.برای ماشین من پیش اومده بود خیلی کارا کردیم درآخر یه متخصص کامپیوتر ماشین فهمید سیم فرمان از کامپیوتر به دور کند قطع شده ،یه سیم فرعی کشید درست شد
31
محمد1401-04-14
فشنگی فن رو تعویض کن روی سر سیلندر بسته میشه
138
کوروش1398-05-10
سلام میخواستم بدونم چرا وقتی کولر ماشینمو روشن میکنم امپر میره بالا تر و رو خط وسط وایمیسه طبیعیه یا نه ماشین مدل پژو ۴۰۵ جی ال ایکس
12421
ناصر 91402-02-20
سلام ماشین من405وقتی ماشین خاموش میکنم بعد5دقیقه دوباره روشن میکنم امپرمیره نزدیک وسط
474
ایمان1398-04-29
ماشین من شورلت نوا هستش امپر آبش روی ۱۰۰ همیشه تا یکمم می یاد پایین کولر که می زنم دوباره می ره بالا و باد کولر داغ می شه اول که یه فون جلوی رادیات کولرش بود بعد درش اوردم خود خود رادیات ماشین را بزرگتر کردم ولی جواب نده باز بازگ امپرش بالاست با ید چه کارش کنم که توی گرمای خوزستان که خواست بره داغ نکنه دیگه
227
محمد1401-04-14
می تونید فولی سر واتر پمپ رو کوچیکتر بیندازید با اینکار گردش آب ۲ برابر میشه سرعت گردش پروانه هم بیشتر میشه
133
دانش کریمی1398-04-28
سلام ماشین سمند مدل 83دارم .تازه واشهر سرسیلندر عوض کردم اما باز ماشین جوش می اورد در حین جوش اوردن فن ها خاموش است با توجه به اینکه هوا گیری هم میکنم حتی رادیاتور هم سیخ زدم ولی باز هوا میگیره واقعا خسته شدم هر جا نشون میدم کسی سر در نمیاره لطفا راهنمایی کنید اجرتون با پروردگار
609
امیر1400-11-10
وقتی ماشینت جوش میاره برو جنت پایین ماشین دست بزار اگر سرد بود حتما ترموستاتته اگرم داغ بود
ماشینت حتما فنش مشکل داره برو به یه مکانیکی متخصص برات عوض کنه
185
امیر کامخواه1400-11-10
یا ترموستات هست یا فنت مشکل داره حتما نشون بده به یه مکانیک متخصص
112
چیچک1401-09-02
دوست گرامی از شلنگها هست که ممکنه از ترک ریز اب بریزه و هوا بکشه.یه دلیل دیگه راهداخل شلنگ بخاری گرفته باز کن حل میشه
04
نظری1402-06-30
داداش سمند ۸۳یونیت فن میخوره که همه یونیت فنا تقلبی شدن برو اگه ایسیو ماشینت ساژم بگو فن رو بندازن رو ایسیو واست
10
ali1398-02-04
سلام اقا من یه سمند دارم به ۱۰تا مکانیکم نشون دادم نه واشر سوخته نه واتر پمپ وامپرم سالمه رادیاتم سالمع ولی باز اب کم میکنه وسخن گوش میگه دمای اب زیاد است
3713
امید علی رمای1400-10-12
سلام ب نظرم اگر همه چی سالمه وآب کم میکنه مغزن ذخیر آب رادیاتور مشکل داره اونو کامل چک کن حتما چون اگه او نشتی داشته باشه آب میره اونجا ولی بر نمی کرده از همون جا میریزه بیرون
77
محمود1398-02-02
سلام ،من 206تیپ 5مدل95دارم دماش هنگام رانندگی نرمال هست بالا نمیره ،فقط زمانی که بعد از چند ساعت رانندگی یه جا توقف میکنم و ماشین خاموش میکنم بعد از چند دقیقه که میخام روشن کنم میبینم دماش رفته رو قرمز ، سریع فن تند دما رو میاره وسط..حالا میخام بدونم مشکلی بهم نمیزنه؟ چرا اینجوری میشه؟
5711
وحید1401-03-11
برادر هیچ مشکلی نداره با خیال راحت رانندگی کن...بالا رفتن دما به علت عدم چرخش آب در زمان خاموش بودن موتور هست...برای 206 عادیه
71
بختیارh1401-03-14
سلام گرمای داخل محفظه موتور بالا میره و فشاری که وارد می کنه ممکنه قمقمه بغل رادیات یا لبه های رادیات دچار ترکیدگی بشه، شما دو دقیقه بعد از خاموش کردن دوباره استارت کنید و درجه اب رو روی اب گرم بذارید و کولر رو روشن کنید فن دور تند شروع به کار میکند تا موتور خنک بشه و بعد خاموش شدن فن ،کولر رو خاموش کنید و ماشین رو هم خاموش. اینجوری واشر و رادیات یه عمر بهت وار میدن
35
مصطفی 1398-01-23
سلام پژو 405 بعد از چند بار آمپر بکشه موردی نداره
179
صیاد1398-01-14
سلام.ماشین من پژو 405 ندل 86 دوگانه کارخانه است تازه واشر سرسیلندرو گذاشتم. فن ماشین در 86 درجه کار میکنه و مشکلی نداره ولی موقعی که با دنده یک مدتی حرکت میکنم دنا با وجود کار کردن فن ها در همون نزدیک 90 درجه میمونه و پایین نمی آید. لطفا راهنماییم کنید.
478
علی اوغر1401-09-13
سلام دیاگ بزن دمای ماشینو بیار پایین
50
احمد1398-01-01
سوناتا ٢٠١٠ دارم موتورشو شستم با كارواش روشن ميكنم امپر بالا ميره وفن كار نميكنه وقتي كولرو ميزنم فن كار ميكنه ولي باز امپر بالا ميره به نظر شما چشه
104
parvaz1397-11-14
سلام، این موارد رو بررسی کن : 1/ واترپمپ 2/ترموستات 3/ رله فن 4/ فشنگی
174
وحید خان1397-09-15
سلام من ماشینم پراید .تو اسنپ کار میکنم .ماشینم خیلی را میره ..فن ماشین خیلی تند تند کار میکنه...مشکلی هست ک رفعش کنم....
6211
حمیدرضا1398-01-25
یک تجربه ارزشمند دیگر دارم . وقتی هوا مرطوب هست یا تغییر دما زیاد میشه ، مثل روزهای بارانی یا وقتی تو ظهر تابستون یه دفعه میری جاده کوهستانی ، ماشینت قاط میزنه .!!!!رله های برقی که در بی اس آی ماشین هست یک اتصال کوتاه بسیار ناچیز میده ولی چون با فرکانس بالا اجزای الکتریکی کار میکنن همین قضیه باعث میشه مثلا یکدفعه نور بالا با پایین قاطی کنه ، یا توی خونه خوابیدی بوق یکدفعه بزنه در صورتی که دسته راهنما اصلا هیچ مشکلی نداره ، یا com 2000 ات سالمه . قضیه اینه که 90 درصد اشکالات الکترونیکی هست و با توجه به اینکه توی ایران هیچوقت یک مهندس الکترونیک در نمایندگیهای ایران خودرو حضور نداره . همه فکر میکنن مثل قدیمه . دقیقا توی این 5 سال اخیر با سیستم مولتی پلکس کلیه خودروها و نیز کامپیوتری شدن اجزای کنترل ماشین نیاز تعمیرکار مهندس الکترونیک و نیز دستگاه اسیلوسکوپ که بسیار گرانه در نمایندگیها و تعمیرگاههای تخصصی حس میشه. در آخر توصیه من به دوستان اینه که اگر ماشین مدل قدیم دارید کارواش برای موتور شویی نروید . رله های برف پاک کن نشتی میدن . از همه بدتر ماشین جوش میاره ، چون کارواش اب را روی موتور ریخته و با یک هزارم درصد انحنای سر سیلندر نشتی اب به درون محفظه احتراق باعث کسری اب از رادیاتور میشه . حتی ماشین 0 کیلومتر هم به فاک میره . یا علی مدد . التماس دعا
182
حمیدرضا1398-01-25
علت مشکل بسیاری از کاربران محترم عدم هماهنگی سخت افزار با نرم افزار میباشد . یعنی شما رفتی چراغ عقب رو از حالت عادی ال ای دی کردی . یا به عبارت بهتر جریان رو بیش از حد تعریفی نرم افزار پروگرام شده ای سی یو از آی سی های ای سی یو کشیدی . اشکال دوم و متداول، انداختن باند اضافی و جریان اضافی صوتی که حتی باعث میشه ، فن دور تند مرتب کار کنه و اون هم به مرور خراب بشه . و مورد سوم و متداول این هست که در صورت بروز مجدد اتفاق برقی ، در ای سی یو در حقیقت چندین ترانزیستور هست که اجتماع چندین ترانزیستور با معماری خاص تشکیل یک ای سی رو میدهد . مثل مادربرد کامپیوتر یا لب تاپ ، با این تفاسیر که تعمیر مادربرد لبتاپ خیلی راحتتره چون با تست ولتاژ ترانزیستور معیوب پیدا میشه و اشکال قطعی مدار مرتفع میشه ، اما در کامپیوتر ماشین یا خودرو با مرور زمان از طول عمر مفید قطعه مکانیکی کاسته شده و طول عمر قطعه الکترونیکی تابعی از تابع نمایی یا اکسپوننشیال هست . یعنی کار میکنه ولی نیمسوزه !!!داری راه میری یه دفعه ماشین جوش میاره !!!!در حقیقت ماشین جوش نمیاره درجه آب روی 80 هست ولی خطای سیستمی ذهن شما رو درگیر میکنه . شما باید ماشینو خاموش کنی . ریست کامپیوتر کنی . البته با قطع باطری و نصب مجدد ان بعد از 3 دقیقه . تا آی سی پروگرامر کاملا دشارژ بشه . حالا میبینی که ماشینت درست شده !!!!ولی بازم درست نشده. شما اشکال الکتریکی داری . اصلا به مکانیکی کاری نداره ، هرچند که با مرور زمان قطعه مکانیکی نیز زود مستهلک میشه . تنها راه حل پیشنهادی بنده اینه که تست ای سی یو که با فرد متخصص و با اسیلوسکوپ انجام میشه . قدم اول هست . متاسفانه تعمیرکاران ما سواد کافی و وافی رو ندارن . عرض کردم تست کامپیوتر ماشین از تست مادربرد لبتاپ هم مشکلتره . هر دو باید با کمک اسیلوسکوپ انجام بشه و فرد متخصص. یا یک راه راحتتر تعویض کوتاه مدت یا اجاره ای ای سی یو از دوستان که مدل مشابه ماشین رو دارن . مثلا s20003e یا 3 f ماشین 206 ای که امپر زیاد درجه حرارتو نشون میده با همون مدل اس 2000 و قس علی هذا. که این دومی کم هزینه تره . راه حل سوم اینه که طول عمر متوسط قطعه الکترونیکی بعد از 7 سال الفاتحه . تعویض نو با کهنه . برای بچه پولدارا . کهنه رو تو دیوار میفروشی . نو رو میخری میندازی .تازه نیاز به بدبختی و دردسر هم نداری .اما از همه مهمتر عدم تعویض سخت افزار غیر همگون با نرم افزار باعث نیمه خرابی ای سی یو میشه و شما اثرش رو روی کویل میبینی ولی اشکال از ای سی یوست
81
حمیدرضا1398-01-25
با سلام . نمیخواهم خدای نکرده کلیه نظر دوستان را در بالا رد کنم . ولی بالا رفتن آمپر همیشه به علت اشکال مکانیکی نیست ، بلکه بالعکس کاملا برقی هست . در تمامی ماشینهای مولتی پلکس که با رله و فشنگی و سنسور کار میکنن دقیقا کار کنتاکت و ترموستات الکتریکی رو انجام میدن . به عبارت علمی وقتی جریان از حد مجاز بیشتر شد رله یا کنتاکت با دستور ای سی یو و ارتباط با واحدهای دیگر اینکار انجام میشه .اما همیشه جریان اضافه که باعث فرمان ای سی یو میشه به علت خرابی سنسور مربوطه نیست . اگر در ماشینی یکی از اجزای الکتریکی کلا قطع باشد مثل . چراغها یا یکی از رله های درب خراب باشد ، تغییر جریان قطعا روی کامپیوتر اثر خودشو میزاره . و بالعکس اگر از ظبط صوت ماشین بدون آمپلی فایر مناسب و باطری جریان بالا ، جریان زیادی لود کنی یا خودمونی ولوم بدی در حد لالیگا اونوقت جریان خروجی اضافه از کامپیوتر مکانیزم کلیه قطعات مکانیکی رو بهم میزنه . شاید باورتون نشه ولی واقعیت اینه که ماشین ریپ میزنه ، یعنی روی انژکتور اثر میزاره . ولی انژکتور خراب نیست ، ولی به مرور انژکتور خراب میشه . در علم کنترل کیفیت میگویند اگر یک اتفاق پشت سر هم افتاد نشانه خطای سیستمی هست ، یعنی دو بار پشت سر هم سنسور اکسیژن یا انژکتورها در فاصله کم ، ویا قطعات دیگر خراب میشن . گاهی ما به علت عدم تخصص ممکنه سالها متوجه موضوع نشویم . ولی تجربه شخصی حکایت از یک اصل مهم داره
222
امیرحسین فتحی افشار1397-07-10
دوستان اگه میشه راهنماییم کنید ماشین من یه مشکل عجیب داره تیبا دارم،وقتی چراغای اصلی و مه شکن همزمان روشن میکنم دما میره بالا،وقتی خاموش میکنم درست میشه،توروخدا راهنمایی کنید
1910
سعید1401-03-29
سلام من ی پراید داشتم اینجور دینامو سرویس کردم حل شد
44
parvaz1397-11-14
سلام،اگه آب داغ وارد رادیات نمیشه مشکل میتونه فقط از ترموستات باشه، واگر از ترموستات مطمئن هستی سیستم خنک کننده شما هوا داره . من خودم ترموستات نو شرکتی برا سمند خریدم و بستم از همون اول قفل بود حتی یکبار هم عمل نکرد،که دوباره با ترموستات نو عوض کردم درست شد.
96
نادر1397-07-09
سلام دوستان ماشین من پرشیا 88تازه واشرعوض کردم آمپر میزنه بالا رادیاتور هم خنکه رادیاتور ،ترموستات هم عوض کردم
239
فولاد1397-05-24
سلام دوستان ماشین من تیبا ۲ امپر خیلی بالا میره فن کار نمیکنه رله ها وفشنگی هم عوض کردم ولی درست نشد لطفا راهنمایی کنید
223
سجاد1397-05-22
با سلام آقا من ی پراید دارم آمپر اب خود ب خود میره بالا به خصوص شبها تا قرمز هم میرسه عقربه دیگه خسته شدم کلی هزینه کردم درست نشد میشه راهنمایی کنید منو
443
رضا1399-08-24
بخاطر اینکه سیمهای فن برعکس بسته شده و بجای اینکه باد رو از بیرون به سمت داخل بکشه که خنک بشه باد رو از موتور به سمت بیرون میکشه و باعث بالاتر رفتن آمپر میشه
246
حسن 1397-05-22
مدل 86 پراید بعد از 7یا8 کیلومتر راه رفتن داغ میکنه چراغ چک روشن ميشه موقعه ای که فن روشن است دما بالا میره بعد از خاموش شدن فن دما پایین میآد این عمل بصورت خودکار چندین بار تکرار میشه تا میخاد دما پایین بیاید فن روشن میشه بعد از خاموش شدن فن دما پایین میاد تا میاد پایین فن روشن میشه
182
جکی جان1401-10-03
با سلام ابندی اش کنی حل میشه
10
کاوه1397-05-15
سلام من پراید ۸۷ دارم سیستم ساژم،رادیات رو دادم تمیز کردن،ترموستات عوض کردم،ماشینم خیلی زود گرم میشه باتوجه به گرمی هوا و فن هاش خیلی دیر سرد میکنه،آمپر هم همیشه تو حالت عادی از نصف بالا تر فن روشن میشه و به ندرت از نصف پایین میاد که واسه پراید زیاده،صب ها کمی دیر روشن میشه،روشن میشه خاموش میشه طی دو یا سه مرحله استارت روشن میمونه،آب از ده روز یا دو هفته یه استکان کوچیک یا کمتر کم میکنه،همش موتور گرمه،علت و راه کار بدین خسته شدم دیگه
607
علیرضا1401-05-25
سلام واشر زده
64
سید1397-05-12
سلام: پراید 89 دارم مدتی است آب داخل قمقمش تا روی خط فول پر کردم ولی با رادیاتور تبادل اب نداره بردم مکانیکی گفت درب رادیاتور عوض کن خوب میشه ، ولی درست نشد خود رادیاتور و قمقمه را عوض کردم بازم خوب نشد و گاهی که به اب رادیاتور نگاه میکنم میبینم اب رادیاتور کم شده و از قمقمه آب نمیگیره مجبورم اب سر رادیاتور بریزم بعضی وقتا پس از طی کردن یه مسافت وقتی توقف میکنم و ماشین روشنه فن دور کم کار میکنه و امپر میره بالا 2 تا سه تا گاز میدم امپر میاد وسط خلاصه دلیلش را نمیدونم خودم فکر میکنم مشکل از سنسور دمای اب باشه کسی تجربه ای داره ممنون میشم...
204
آرش1401-04-05
داداش اگر رادیات آب کم میکنه و قمقمه پر آب میشه ولی بعد خنک شدن نمیتونه آب را از قمقمق به رادیات برگرداند درب قمقمه را عوض کن به احتمال خیلی زیاد ترک ریز دارد
00
اکبر1397-05-09
باسلام ی پراید دارم مدل۸۷ که چند روز پیش لوله بخاری ولوله ای که میره برای واتر پمپ عوض کردم حالا اب کم میکنه سر قمقمه هم عوض کردم ..ماشین وقتی سرد هم باشه در رادیاتور باز میکنم میبینم که اب کم کرده لطفا راهنمایی بفرمایید
110
محمد سعادت1397-04-31
سلام ماشینم ۴۰۵ من هر کاری که فکر کنین کردم فشنگی اب و دما اب و ترموستات و رادیاتور و فشنگی کنتر دما اب درست کردم ولی همین که کولر روشن میکنم دور موتور بالا میره.امپر ماشین میاد تا وسط چراغ اسپت روشن میشه و کولر دیگه عمل نمیکنه تا اینکه خاموش کنم چراغش خاموش شه.....
402
مجتبی1397-04-18
سلام دوستان،من یه ۲۰۶ مدل ۸۰ دارم از همون فرانسوی ها،ولی متاسفانه الان چند روزه آمپر آب یه دفعه میچسبه به آخرین حد و چراغ stop هم روشن میشه،به هیچ عنوان آب کم نمیکنه،فقط تو تعطیلات عید رفتم مکانیک گفت ترموستات قفل شده و عوضش کرد،یکی میگه واشر سوزوندم یکی میگه فشنگی خرابه،خلاصه لطفا کمکم کنید دانشجو هستم و اصلا خبر اینکه واشر سوزوندم برام خبر خوبی نیست لطفا راهنماییم کنید مرسی
340
B- M1402-11-06
سلام، منم ۲۰۶ دارم و دقیقا همین مشکل رو دارم، فشنگی و ترموستات عوض کردم ، درست نشد، در نهایت دیاگ زدم و میگن مشکل از ای سی یو هستش
00
Amir1397-04-15
باسلام من یک ۴۰۵ مدل ۹۵ داشتم بعد امسال فروختم یکی مدل ۹۷ صفر خریدم این مدل ۹۷ خیلی داغ میکنه اما مدل ۹۵ اینجوری نبود میشه یک راحل بدید ممنون میشم
262
عباس1397-04-13
سلام من سمند کلاس ۱۶ دارم تو حرکت حرارت به نصف میرسه ولی وقتی ماشین خاموش میکنم بعد از پنج دقیقه میخوام روشن کنم حرارت ماشین تا آخر رسیده و وقتی فن روشن بشه میاد پایین .ماشینم صفر
153
فردین1397-05-17
شمع کولرت رو عوض کن یه جنس خوب هم براش بگیر
80
ابوالفضل 1397-04-06
سلام یک ٢٠٦ تیپ دو دارم وقتی درجا کار میکنه چه کولر چه بدون کولر امپر خوبه یا ٩٠یا زیر ٩٠ وقتی کولر میگیرم دور تند دیر عمل میکنه و عملم که میکنه زود قطع میشه و در حالت حرکت با کولر امپر تا نزدیک ١٠٥ میاد مشکل چیه فشنگی عوض کردم. رادیات ولی جواب ندا
175
مجتبی1397-03-27
سلام من ماشینم پارس تیو فایو مدل ۹۶ هست امروز آب رادیات ماشین رو چک کردم ولی درب رادیات رو یادم رفت بزنم و کاپوت رو بستم بعد از اینکه یه مسافت کوتاهی رفتم متوجه شدم و وایسادم د بلافاصله آب به رادیات اضافه کردم.خواستم بپرسم ممکنه بر اثر این اتفاق مشکلی برا ماشین پیش بیاد و هزینه زیادی برام داشته باشه؟
244
شکوری1397-03-24
سلام اردی دارم توجاده واشر سوخت تمیرکار واشر عوض کرد وولی تراشکاری نکرد وبست الان ترمسات نداره ودمای میره 100استوپ روشن میشه رادیات عوض کردم فشنگی اب وفشنگی رادیات عوض شده بازم در درجا کار میکنه اب جوش میاره ولی رادیات سرده فن کار میکنه مدل 79اردی
218
رسول تانیایی1397-03-17
سلام من یه پارس دوگانه فابریک صفر دارم که هزار تا کار کرده.الان چند وقته که ماشین تو شهرم میرم میبینم دمای موتور بالا میره.فنها رو نگاه مردم کار نمیکردن.حتی کولر هم میگیرم باز فنها کار نمیکنه.البته بعضی وقت فنها کار میکنه که دمای موتور بالا نمیره ولی بعد نیم ساعت که ماشین حرکت میکنه یهو فنها کار نمیکنن که دمای موتور بالا میره و به آخر میچسبه.بردم مکانیک رله هارو با هم جابجا کرد چندتا خطا داشت پاک کرد ولی باز همین مشکل رو دارم لطفا کمکم کنید میترسم واشر بسوزنم
174
یاشار1397-03-17
سلام ماشین من 206 هست گاهی وقت که خیلی گرم میشه امپر اب میره بالامیچسبه به قرمز بعد30 ثانیه میاد پایین فشنگی ورله فن ترمستات رو عوض کردم رادیات هم فنر دادم زدن بازم درست نشد. اب کم نمیکنه واشر نزده
ممنون میشم کمکم کنید مشکلش از چیه
4215
yashar1397-03-17
سلام من یک پراید مدل 84 دارم آمپر آب وسط وایمیسه و دیگه خیلی طول میکشه تا پایین بیاد شاید ربع ساعت باید کار کنه تا دماش بیاد پایین و فن خاموش شه در ضمن اب تو قمقمه هم زیاد کم میکنه ولی اب رادیات کم نمیشه ممنون میشم کمکم کنید بهم بگین مشکلش چیه
868
احمد 1397-03-12
سلام دوستان من یک پژو ۸۳ دارم که تازه چهارشنبه از تعمیر اساسی اومد بیرون . پنجشنبه رفتم بنزین بزنم بعد از ربع اومدم خونه ماشین جوش اورده بود . ماشین خاموش کردم و در کاپوت باز کردم و دره رادیات ابش خالی شد و تو رادیات اب ریختم .. میخاستم بدونم مشکل کجا بوده ودر ضمن ماشین روغنم کم داشته با اینکه من روغن نو داده بودم به تعمیر کارم برای اب بندی بوش پیستون .. ممنون میشم جواب منو بدید . ودر اخر وقتی خواستم استارت بزنم قبله در کاپوت باز کنم نخورد استارت . با تشکر
82
تایماز1397-02-28
سلام خدمت دوستان.من یه رانا دارم امروز ۴ مرتبه ماشیمو استارت زدم و رفتم دنبال کارام ولی از ظهر و بعداظهر و حتی آخر شب هم رفتم بیرون هر ۵ دقیقه فن دور تند و آمپر بالا می رفت من فکر کردم بخاطر گرمای زیاد بعد که شب رفتم هوا بسیار خنک بود ولی باز هم هر ۵ دقیقه آمپر بالا و فن دور تند روشن میشد نمیدونم دلیلش چیه .لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون
143
جواد1397-02-28
سلام . سورن 96 ای اف سون . آمپر آب من توی جاده به صفر میرسه بعضی وقتا میاد به حالت عادی که معمولا وسطه و یهویی موتور برا خودش گاز میخوره میخواستم بدونم مشکلش چیه
173
سامان1397-02-20
سلام ماشینم پراید صفرهست وقتی ماشین رو روشن میکنم امپر بعد چند دقیقه که گرم میشه روی چهار وامیسه بعد نه جوش نیاره نه اب کم میکنه و موتور بو میکنه مشکل از چیه ممنون میشم
4216
حسین1397-02-13
با سلام و خسته نباشید،بنده 206 مدل نود دارم امپر ماشین در سرعت صد و سی تا حتی در مدت پنج دقیقه هم میچسبه به اخر و مجبور میشم یا سرعت رو پایین بیارم یا وایسم درسربالاییذها در جاده و هنگام کولر گرفتن هم همین اتفاق میفته ترموستات هم عوض کردم اب رو هم کنترل میکنم بنظرتون چیه مشکل
339
رضا1397-02-11
سلام ماشین من سمندال ایکس مدل86است . درسطح شهرآمپرتاحدودنصف بالامیادفن های دورکندهم کارمیکنندولی دورتندکمی کارمیکنند وهنوزآمپرخیلی پایین نیامده دورتندخاموش میشود.باروشن شدن کولرهم فن دورتندروشن میشود.علت اینکه فن دورتندبدون روشن شدن کولرکمی کارمیکنندوبعدهنوزآمپرخیلی پایین نیامده خاموش میشوندچیست؟لطفاراهنمایی فرمایید.
254
در راذیات عوض کن 1397-04-20
در دادیاتور را عوض کن
62
مریم 1397-02-08
سلام خدمت اهل فن . ببخشید دوستان من یک پراید 132 مدل 91 دارم که در حدود 3 ماه میشه که آب کم میکنه هر روز . هر دفعه 1 لیتر کم میکنه . باید چکار کنم ؟ چطوری بفهمم که عیبش چیه ؟ میترسم برم مکانیکی سرم کلاه بره . ترو خدا کمک کنید . دمای موتور همش میره بالا و کم نمیشه . چکار کنم ؟ یه نفر دلداری بده خواهشا ....
252
H.sh1401-03-13
حتما شلنگ های رادیاتور و بخاری و شلنگ اب منیفولد هوا و واترپمپ و درب مخزن انبساط و درب رادیاتور چک کنید
ضمنا همه مکانیکها کلاه بردار نیستند میتونید وایسی و اشکال ماشین پیدا کرد و درست کرد اونوقت حساب کتاب کنید. هر قطعه و هر کاری قیمت خودش داره و منطقی برخورد بشه کسی نمیتونه کلاه سرتون بزاره
11
سید1401-05-21
به احتمال زیاد واشر ترسونده برس تا آب روغن قاطی نکرده
13
پارسا1401-05-25
احتمالا واشر زدی
01
مهدی فصولی1397-01-31
با سلام و خسته نباشید.لطف بفرمایید اگه میشه منو راهنمایی کنید.ماشین من پژو پارس مدل ۸۸ هست.قبلا حدود ۲ ماه پیش تعمیر موتور کردم بعد ۲ ماه تو جاده چالوس امپر ماشینم بالا میرفت یعنی فن قطع میشد و تا میخواست امپر از وسط بالاتر بره سریع کولر میگرفتم که بالا تر نره با بدبختی امدم تا کرج فرداش ماشینمو بردم تعمیرگاه سنسور دمای اب .رادیات .ترموستات.عوض کردم و حتی واترپمپ هم چک کردم درست بود.الان اب کم نمیکنه ولی امپر از یک خط بالاتر نمیاد و بعضی موقع ها فن دور کند یک سره کار میکنه دستمو میزارم رو رادیات یک طرف رادیات خنک میشه و شلنگ رادیات که میخوره سر ترموستات سفت میشه.نمیدونم چیکار کنم ایا واشرسرسیلند ایراد داره؟یا جای دیگس؟حتی رادیات بخاری هم شستشو دادم.نه اب روغن قاطی کرده نه ته در روغن موتور شیری شده.الان مشکل فقط اینه که چرا امپر از یک خط بالا تر نمیاد در صورتی که موتور داغه و اینکه چرا رادیات یک طرف سرد میشه و فن یک سره کار میکنه.خواهشا اگه کسی مطمئن هست از عیب منو راهنمایی که .با تشکر.
71
ساناز1397-01-14
وقتی هم جوش میاره مجبرم وایستم تا امپرکمی بیاد پایین .چندبار رو قرمز هم رسیده ولی خاموش نکردم وایستادمن تا بیاد پایین بعد حرکت کردم زیاد توسربالایی جوش میاره رو قرمز میره
188
ساناز1397-01-14
سلام خسته نباشید ..ببخشید ماشین من 206 جوش میاره اکثریت توسربالایی امپرمیچسبونه بالا .ولی که سر پایینی خلاص میکنم امپر کمی میاد پایین وقتی هم جوش میاره اب پس میده از قوم قومه پلاستیکی .و.فن دوره پایین هم رو دوتا خط مونده ب قرمز میزنه ..دوره تندم رو 95 میزنه .ممنون میشم بهم راهنمایی کنید ..
112
fateme1397-01-09
من همون بالایی ام ک پیام دادم.در ضمن صبح همسرم آب رادیات رو چک کرد .قبل از عید هم واشر سرسیلندر سوزونده بود کلی هزینه کردیم.تورو خدا کسی تجربه داره بگه مشکلش چیه؟
73
fateme1397-01-09
سلام امروز داشتم رانندگی میکردم دیدم از ماشین بو میاد،یهو چشمم ب آمپر خورد ک بالاس سریع زدم بغل هرکاری کردم در کاپوت باز نشد و خراب بود از جلوی ماشین دود میومد .بعدش ماشین خودش خاموش شد از ی نفر کمک خاستم در کاپوت باز کرد و روشو آب ریخت.دیگ ماشین دست نزدم تا ب تعمیرکار نشون بدم.بنظرتون چیشد؟
35
حمید1396-11-17
با سلام خودروی من در گرمای شدید تابستان امپرش تا نصف میرسدولی این باعث کاهش عملکرد موتور میشود ایا با گذاشتن یک فن اضافه مشکلش حل میشود
71
بابک1396-10-21
سلام،، من تیبا مدل 95 دارم یبارم فنشو عوض کردم چند ماه پیش الان صدای فنش خیلی بالاس موتورم خیلی داغ میکنه کسی میدونه علتش چیه؟؟؟
62
رامین1396-06-28
خیلی سپاسگزارم از اطلاعات مفید ارائه شده
00
شاهین1396-09-15
ترموستات را تعویض و ضد یخ را چک کنید
03
سینا1396-06-21
سلام دوستان.ماشین من سمند مدل 85 هست و امپر اب از وسط به بالاتر میره و باز دوباره فن ها شروع به کار کردن میکنن و باز میاد وسط و باز هم دوباره وقتی با سرعت که میرم باز آمپرم میاد بالاتر از خط بعد وسط ولی خودش هم برمیگرده همون جای اولش ها. خواستم ببینم مشکل از کجاست و بعضی ها میگن ممکنه از اتصال بدنه باشه...اگه میشه راهنمایی کنین.
145
زهرا1396-05-04
سلام . پراید ۸۹ دارم .امروز بردم کولرشو درست کنن . چون خنک نمیکرد . تا کولر رو روشن کرد امپراب رسید ب H . هیچ جورهم کم نمیشه. چکارکنم؟؟؟
73
محمد1396-04-21
سلام پرايد 86 انژكتوري دارم. آمپر آب در سربالايي به بالاترين نشانگر سفيد قبل از قرمز ميرسه. آب كم نميكنه. درب رادياتور سالمه ولي چون فن بيشتر از حد روشن ميشه به ترموستات مشكوك شدم. وسيله چك كردن ندارم و از تعميركاران مطمئن نيستم چون نظرات بيهوده ميدن مثلا يك به يك فشنگيهارو ميخوان عوض كنن و يا رادياتور و كل سيستم خنك كننده را تعويض ميكنن تا عيب برطرف بشه و اهل چك حرارت ماشين و عيب يلبي نيستن و بيشتر تعويض ميكنن تا دست مزد بيشتري بگيرن. لطفا راهنمايي كنيد. با تشكر
305
رضا1396-04-18
ماشین من پژو پارس است آب داخل رادیاتور کم می شود و ترموستات را درآورده ام و آب داخل رادیاتو رباز هم کم می کند مشکل چیست
02
امیر1396-04-17
احتمالا سنسور آب یا فشنگی آبش مشکل داره
94
محمد1396-04-15
سلام ماشینم سمنده امپراب باللنیست ولی کامپیوتر اعلام جوش بودن اب رامیکند وچراغ استوپ روشن میشود همزمان فن به کارمیافتد وچراغ استوپ خاموش وباز همینطور درحالی که امپربالانیست واب هم داغ نیست اگرکامپیوتراشتباه میکنه چرا فن روشن میشه ممنون
30
ارمان1396-04-03
ماشين من سمند اي اف سون پايه گاز سوز و مدتي امپر اب وقتي كولر روشن است بالا مياد و گاهي تا خط سفيد اخري مياد بعد دور تند فن ها كار ميفته چند بار رفتم نمايندگي فشنگي اب عوض شد ترموسات عوض شد اما در حالت كولر دور تند دير روشن ميشه ماشين در اين حالت تا حالا جوش نياورده اب كم نميكنه در حالت عادي فن ها دور تند و كند كمي قبل و بعد خط وسط روشن ميشه يعني در حالت عادي مشكلي نيست حتي در حالت ايستادن و كولر گرفتن امپر بالا نميرود فقط وقتي تو جاده در حال حركت هستم بعد از طي حدودا نيم ساعت امپر بالا و تا خط سفيد اخري ميرود بعد دور تند روشن ميشود لطفا راهنماي بفرماييد ممكنه مربوط به گاز كولر باشه چون يه 5 سالي هست كه تقريبا دست به گاز كولر نزدم نا گفته نماند كه حتي راياتور نو شده و در راديا ت نو هست با تشكر از مطالب مفيدي كه ارائه نموديد
123
امیر 1397-04-22
سلام دوستان عزیز ..من یه پراید 132مدل 88دارم وقتی که سرعت بالا میرم آمپر آب خیلی بالا میره...خیلی خیلی بالا میره علت چیست ممنون میشم اگه راهنمایی کنید..باتشکر
71
محمد حسین1396-03-29
دوست عزیز ماشین شما بدون شک آب و روغن قاطی کرده اما برا اینکه مطمئن بشید،در روغن ماشین رو باز کنید اگه کف سفید روی در بود مطمئن بشید که واشر سوزونده
20
علیرضا 1396-03-29
سلام من سمند دارم آمپرش رفت بالا آب ریختم روی رادیات اثر نداشت درب رادیات رو باز کردم آب با فشار زد بالا آب ریختم سر رادیات تا دما پایین اومد بعد که اب رادیات رو عوض کردم و هوا گیری کردم مقدار روغن توی رادیات بود الانم درب رادیات رو باز میکنم چند قطره ای روغن روی آب است اما لوله های رادیات هوا نگرفتن و ماشین روشن میشه و خوب کار میکنه و دود سفید نمیده و رادیات هم هوا نمیگیره . حالا سوال اینه وقتی مقداری روغن توی آب هست میشه واشر نزده باشه یا واشر نترسانده پس روغن ها از کجا وارد آب شدند . الان تکلیف چیه واشر زده یا نه
154
احسان1396-03-24
سلام. من تیبا 2 دارم..ماشین صفر گرفتم مدل 96. کلا 500 تا کار کرده. چند وقت پیش که کولر روشن بود یهو متوجه شدم امپر از وسط رد شده و همینجوری میره بالا کولر خاموش کردم دیدم فن ها کار نمیکنه . ماشین خاموش کردم خنک شه. فرداش که روشن کردم . یکم رانندگی کردم دیدم درست شده دوباره فن کار میکنه و امپر طبیعیه . مشکلش چی بوده؟ ممکنه به قطعات یا موتور اسیبی رسونده باشه وقتی امپر بالا رفته بود روز قبلش>؟ تقریبا یه خونه مونده به اخر رسید ک متوجه شدم.. ولی الان مثل ساعت درست کار میکنه فن
120
ايمان1396-03-12
سلام من يه پارس مدل ٩٠ دارم امپراطور ابش از يه خط به وسط مونده در صورتي كه فنشم روشن ميشه اصن پايين نميره فقط اگه تو ترافيك باشم مياد پايين ولي تو سرعت نمياد پايين دليلش چي ميتونه باشه
191
وحیز1396-03-11
باسلام من یه پراید 85دارم که چه موتور سرد باشه چه گرم وقتی استارت میزنی دور موتور تا دو بالا میره میاد پایین دو بار هم استپر موتور عوض کردمدرست نشد به نظر شما این عادیه یا مشکل داره ممنون میشم منو راهنمایی کنید
61
LOVE21400-03-21
احتمالن ازپمپ بنزین باشه منم اینجوری بودمغزی پمپ عوض کردم خوب شد
114
احمد1396-03-07
سلام من یک زانتیا 1800 دارم امپر اب از وسط رد میکند البته با کولر
73
استاد 1396-02-24
سلام آب روغن قاطی کرده
34
جهان1396-02-24
سلام من پراید 87 دارم درب رادیاتورو که باز میکنی روی سطح اب دونه های ریز سیاه جمع میشه تمیز میکنم باز فردا میبینم که اینطوریه میشه کمکم کنید؟
52
سارا1396-02-21
سلام من یک ۲۰۶ مدل ۸۹ دارم. مدتیه چراغ استپش موقع حرکت روشن میشه و آمپر میره بالا. بعد فن شروع میکنه به کار کردن آمپر میاد پایین. بیشتر از شیش بار تو این ده روز مکانیکی رفتم یه بار هواگیری کردن یه بار مقاومت فنشو عوض کردن یه بار رله فنشو امروزم کلا ترموستاتشو اما بازم اوکی نشده میشه راهنماییم کنید
135
حسین1396-02-20
سلام من یک سمند مدل87 دارم امپر بالا می ره فنش سالم است و خوب کار میکنه ممنون میشوم اگه راهنمایی بکنید
60
افشین1396-02-20
سلام. سال گذشته واشر سرسیلندر عوض کردم و از اون موقع وقتی ماشین درجا کار میکنه پشت چراغ یا وقتی سرگاز راه میرم دمای موتور میره بالا . وقتی دما میره بالا فن دور تند کار میکنه و گاهی دما میاد پایین ولی گاهی هم نمیاد. البته متوجه شدم و طی این یکسال هر وقت دما میره بالا دوتا پر گاز میدم ، به سرعت دما میاد پایین . توضیح اینکه سنسور فن ، ترموستات ، لوله مخزن رادیات و غیره رو عوض کردم ولی از وقتی فهمیدم با گاز دادن درست میشه بیخیالش شدم. کسی میدونه دردش چیه ؟ ممنون
394
افشین1396-02-09
با سلام دوست عزیز شما اول سیستم رو هواگیری کنید بعد فشنگی آب رو باز کنید با برس تمیز کنید و ببندید، معمولا میگن تعویض کنید، ولی اگر پوسیدگی و خوردگی نداشته باشه اغلب نیاز به تعویض نداره بعد بذارید موتور درجا کار کنه اگر بالاتر از خط وسط فن کار نیفتاد اجازه ندید بیشتر کار کنه، یک رله در مسیر برق هست اگر خودتون اطلاعات لازم را دارید تعویضش کنید اگر نه ببرید برقکار عوض کنه مشکل برطرف میشه.
11
رامین عقیلی1396-02-08
سلام من یه آردی مدل ۸۳انژکتوری دارم و مشکلش اینه که وقتی ماشین روشنه دما به شدت بالا میره و ماشین جوش میاره وقتی ماشینو خاموش می‌کنم تازه فن روشن میشه به نظرتون مشکلش چیه
82
علی1396-02-06
من یک پراید مدل 84دارم که صبح موقعه استارت که میزنم دود کمی ازاگزوز بیرون میاد بعد تو ترافیک امپر که بالا بیاد باز دود میکنه به نظرتون چکار کنم
60
مجتبی نوروزی1402-05-02
فشنگی آب عوض کن درست میشه منم همین مشکل رو داشتم
00
‌علی1396-02-06
مشکل از واتر پمپه جانم.آب در مسیر بخوبی جریان نمیاندازه.
35
علی1396-01-17
سلام . ماشین من 206، هست . بعد از ده الی دوازده کیلومتر آ مپر میکشه تا آ خر . قرمز . فن روشن میشه ماشین رو خاموش میکنم . ده دقیقه فن کار میکنه بعد آ مپر میاد پایین . رفتم ترموستات را در آ وردم . بشکه آ ب رو عوض کردم باز مشکل حل نشد . چکار کنم ؟ متشکرم .
23
B- M1402-11-06
سلام، مشکل از ای سی یو ماشینه
00
بهزاد1395-11-27
بهترین راه اینه که خودت مکانیک خودرو خودت باشی
32
منوچهر حسن نژاد1395-11-22
سلام چطور بفهمیم یک مکانیک کار حرفه ای هست.اکثرن تعویض کارن.کاشکی مشکل حل بشه .هم پول میتراشن هم ماشین درست نمیشه.در شهر مشهد هستم راهنمایی کنید ممنون
80
افشین1396-02-24
سلام . ممکنه فشنگی مشکل داشته باشه و دما رو درست نشون نده
22
علیرضا1395-11-13
سلام خسته نباشید من ماشینم ۲۰۶ اتوماتیک مدل ۹۰ فن ماشین وقتی ایستاده منظم کار میکنه ولی توی حرکت مخصوصا توی ترافیک با اینکه دمای اب پایینه ولی فن دور تند روشن میشه لطفا راهنمایی کنین ممنون
61
نادیا1395-11-06
✔nhm✔:
سلام پراید ۸۴ دارم چند تا سوال داشتم اب رادیاتشو عوض کردن اون قسمتی که شلنگ به موتور وصل میشه از اونجا بعضی وقتا ضد یخ چکه میکنه احتمالا از خود لوله آهنی باشه فک کنم پوسیده شما چی فکر میکنین آب قمقمه یخورده کم میشه ولی در رادیاتشو بر میدارم آبو توش میبینم از چیه؟؟ سوال بعدی ماشینو وقتی روشن میکنم مخصوصا صبحا یه صدای عجیب غریب میده نمیتونم بگم صداش چه شکلیه تقریبا خر خر میکنه از چیه؟؟ سوال بعدی وقتی بخاریو روشن میکنم و دکمه a/c رو میزنم فن یکسره کار میکنه بعد بغل موتور هم یه صدای خس خس میده از چیه؟ لطفا بگید
31
سجاد1395-10-19
سلام، من پراید مدل نود دارم، دو روزه ک آمپرش اصلا بالا نمیاد، حتی یه خط، مشکلش چی میتونه باشه؟ با تشکر از راهنماییتون
60
ابوالفضل1396-01-09
دوتا احتمال وجود داره : 1) ترموستاتت خراب باشه 2) هوا داشته باشه و هواگیری نکرده باشی
20
ادیسه1396-01-02
احتمالا ترموستا گیر کرده پیچ زرد رنگ هواگیری رو بازکن ببین اب ازش میاد یا هوا
30
فریاد1395-10-10
سلام من یه پژو روا دارم امروز آمپرش به وسط رسید هرکاری هم کردم پایین نیومد مجبور شدم خاموش کنم فن همه یه سره کار میکرد اما پایین نیومد دلیلش چیه؟ممنون اگه پاسخ بدید
85
شاهزخ1395-12-18
اقا سلام من مدتیه فن ماشینم یه سرست پراید مدل 79یه ماهی میشه فشنگیشو عوص کردم دیروزم هم رله فنشو عوص کردم ولی خاموش نمیشه لطفا راهنمایی کنید مرسب
22
هادی1395-10-09
سلام من تازه سرسیلند عوض کردم ماشینم سمند lx هست چند روز پیش رفتم مسافرت و حدود 250کیلومتر رانندگی کردم و چند مرتبه ماشین خاموش روشن کردم بعد متوجه شدم در رادیانور باز هست هوا گیری هم کردم ولی یکم استرس دارم ممنون یه راهنمایی
00
مهدی1395-10-07
من سمند 86 دارم. تو سرعت آمپر میاد رو صفر! آهسته که میرم آمپر میره رو نرمال
72
حسین 1395-10-01
با سلام. م ماشین پراید مدل 92 دارم که الان چند وقته با سرد شدن هوا متوجه میشم آب رادیاتور همش برگشت داده میشه داخل قمقمه و سر میشه و آب رادیاتور میاد پایین و آمپر میره بالا و هر روز باید چک کنم و آب قمقمه رو برگشت بدم داخل رادیاتور تا پر بشه و بعد استارت کنم.لازم به ذکر است که رادیاتور من هم از نوع پره بزرگ هست.لطفا راهنمایی کنید.متشکر
127
رحیم1395-09-28
با سلام ماشین من پراید هستش دیشب موقع رانندگی یهو فرمان حدود دوسانت تو رفت و وقتی کشیدم بیرون همون دوسانت رو بر گشت سر جاش میشه لطفا یکی منو راهنمایی کنه که علت از کجاشه ممنون میشم
00
Omid1395-09-17
سلام ... یه روز هوا خیلی سرد بود رادیاتم یخ بود کمی اب گرم ریختم تو قمقمه که یخ اب بشه یه کم هم ریختم تو رادیات که یخش اب بشه بعد از یه ربع رانندگی ماشینم جوش اورد بد جور امپرشو چسبید با هزار مصیبت خنکش کردم بردم توش ضد یخ بریزن .. در رادیاتو که باز کردیم دیدم یک قطره اب توش نیس تو قمقمه م خالی بود حالا ازون روز امپر یه خط از نیمه میزنه بالا بعد فن میکنه اونم با لرزش و صدا قبلش دقیق میرسید نیم فن میکرد . ببخشید طولانی شد . ممنون میشم راهنماییم کنید .. پراید 84
71
حميد1395-09-12
احمد اقا من براي سمند ام همين مشكل پيش اومد و چون اطلاعات نداشتم تا الان دو مليون تومن هزينه كردم. شما مواظب باش به مشكل من نخوري. احتمال بسيار زياد واشر سرسيلندر سوزوندي. ضد يخ باعث اسيب به واشر هاي معيوب ميشه و وقتي از بين ميره باعث هوا گرفتن موتور ميشه و اين هوا از رادياتور يا اگزوز ميزنه بيرون و اب كم ميكنه و ماشين جوش مياره. الان با ٣٠٠ يا ٤٠٠ تومن ميتوني تعميرش كني اما اگه مثل من درد رو نشناشي ماشين ات خداي نكرده ياتاقان ميزنه و هزينه ات بالا ميره
00
احمد1395-09-09
با سلام وتشکر از مطلب ارزنده تان.پراید مدل ۸۵.تا وقتی ضد یخ نریخته بودم هیچ مشکلی نداشتم همین که ضد یخ ریختم ماشین بعد ده دقیقه جوش میاره.درب رادیات، فن، ترموستات،هوا گیری رو هم انجام دادم ولی فایده نداره.یک راهنمایی لطفا.سپاس
85
فرشید1395-09-08
سلام من پژو 83 دارم چند سال خواب بوده حالا امپر ابش ازکار افتاده از چیه؟ بعدشم ماشین سریع جوش میاره فن ها هم اصلا کار نمیکنه فقط سوکت از پشت هوزینگ در میارم دور تند یک طرف سمت شاگرد کار میکنه
31
علي ملك دوست 1395-09-07
سلام من پژو پارس ٨٦ دارم كه يه روز صبح كه هوا برفي وخيلي سرد بود پرديس بودم وبخاطر نداشتن تجربه ونداشتن ضد يخ ماشين روشن و بعد از يك ربع كه بخاري خودرو گرم شده بود شروع به رانندكي كردم و از جاجرود به سمت تهران بودم كه احساس تركيدن لوله اب شدم و بعد از پنج كيلو متر متوجه بالا رفتن امپر شدم و كنار جاده ايساده و كاپوت وبالا زده و منتظر خوك شدن و امدد خودرو امد فهميديم شيلنگ بخاري پاره شده چه كنم ماشين واشر سوزنده يانه
40
ادیسه1396-01-02
درسته واشرش سوخته شیلنگ رادیاتور رو چک کن بلین زیر فشاره یانه منظورم سفت شدن شیلنگه
13
احسان1395-09-06
سلام ماشین من سمند است داخل رادیاتور گل تقریبا چسبناک است مکانیک گفته واشر سرسیلندر است خواستم ببینم نظر شما چیه با تشکر
41
رضا1395-09-06
ماشینم پراید 85 هستش. تا چندوقت پیش فقط آب قمقمه کم میشد سه روز یکبار آب میریختم توش اما جدیدا الان امپر پایینه فن میگیره اب رادیاتور و قمقمه خالی میشه زیر رادیتورم ن خیلی ولی کمی خیس میشه .. علت چی میتونه باشه آیا واشر سرسیلندر رد کرده؟
123
ابوالفضل1395-09-04
سلام ماشین من پراید ۸۴ هست.حدود یک سال و نیم پیش ضد یخ ریخته بودم چند شب پیش که هوا سرد شد چک کردم دیزم یخ نزده.امروز صبح راه افتادم بیام سر کار ۵کیلومتر رفتم دیدم آمپر داره به سرعت بالا میره وقتی رو خونه ی سوم رسید خاموش کردم کاپوتو دادم حس کردم رادیت داره جوش میاره.آبتو قمقمه هم نیمه یخ بود.حالا چکار باید بکنم؟
12
مجید 1395-08-21
سلام با تشکر از سایت خوبتون, پژو ۴۰۵ دارم آمپر آبش یک دفعه از کار افتاد, لطفا راهنماییم کنید.
31
داریوش1395-07-23
سلام پرایدمدل 85دارم مدتی امپراب بالامیرفت مهره اب مهره فن ترموسات سررادیاتور همه چی عوض کردم کمی خوب شد دوباره امپربالامیرفت سیم ازباطری به بدنه وصل کردم یه هفته خوب شد دوباره امپرخیلی بالا میره تافن کارکنه البت بنظرم اب خیلی داغ نیست نسبت به امپر لطفاراهنمایی کنید
210
مهناز1397-04-08
این واسه پژو عادیه مشکلی نداره.هزینه الکی نکن
64
ابراهیم1395-08-29
داداش کاملا عادیه نگران نباش....چون ماشین و خاموش میکنی دیگه اب توی مدار گردش نداره پس موتور حرارت رو به ابی که داخل مجاریه خود موتوره میده پس مشخصا امپر اب بعد از باز کردن سوییچ بالا میره...و به محض روشن کردن خودرو اول دور کند کار میکنه بعد اگه دما از وسط بالاتر باشه دور تند میاد توی مدار و دمای ابو میاره پایین پس مشکلی نیست دل خودتو چرک نکن.....اگه بازم خیلی حساسی میتونی به باطری ساز مراجعه کنی که اگه دمای ابت رفت رو وسط با اینکه ماشین خاموش باشه دور کند فن کار کنه دمای اب و بیاره پایین
52
مهر1395-08-09
سلام درجا پژو رو خاموش نکنین اجازه بدین فن بزنه اما درست کار کرده چون فن زده و پایین آورره فقط دیاگ بزن ببین چند درجه فن میزنه و آمپر رو چند میاد که باس ۹۰ باشه
44
فرناز1395-07-23
سلام به همگی اگه ممکنه جواب مشکل منم بگید. 10 روزه پارس سال خریدم در شرایط عادی و تو شهر آمپر تا قبل وسط میاد و مشکلی نداره اما دیشب یه خورده تو شهر گاز دادم و سرعت رفتم بعد اومدم یه جا وایسادم و خاموش کردم خرید کردم اومدم سوییچ رو که چرخوندم آمپر اومد بالا یه ذره از وسط هم رد شد و فن ها هم کار میکردن روشن کردم حرکت که کردم کم کم آمپر اومد پایین. مشکلش چیه ؟ چکار کنم چیو عوض کنم که اینجوری نباشه ؟ ممنون.
107
میثم1395-07-16
سلام دوستان..من یه پراید 87 دارم مدتیه که تقریبا 10 بعد از روشن شدن ماشین و حرکت کردن آمپر یه خرده از وسط میره بالاتر و فن روشن میشه و دیگه مثل قبل آمپر پایین نمیاد و توی خط وسط ثابت میمونه در ضمن آمپر آب رو چک کردم درسته..مکانیکی بردم گفت واشر سرسیلندر سالمه . باطری سازی بردم فشنگی آب و اتصال بدنه رو تعمیر کرد. در رادیاتور هم رو تعویض کردم. ولی هنوز مشکل قبل رو دارم .. خواهش میکنم اگه اطلاعاتی در این زمینه دارین کمک کنین..
3614
محمد1397-05-12
اصلا خاموش نکن کاپوت بزن بالا و بخاری رو روشن کن
17
ياسمن1395-06-28
سلام يه سوااال مهم!!!! خواهش ميكنم پاااسخ بديد اگر در جاده ماشينمون جوش اورد و هيچ مايعي هم نداشتيم بايد چه كاااار كنيم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
135
میثم1395-07-17
به احتمال خیلی زیاد گردش آب مشکل داره....واتر پمپ رو چک کن
32
محمدرضا1395-06-26
با سلام و خسته نباشید چند مدتیه که پراید 132 اینجانب مشکل پر کردن قمقه آب رو داره درپوش رادیات رو عوض کردم. رادیات رو سیخ زدم. ترموستات رو عوض کردم. در داخل شهر مشکل نداره ولی خارج از شهر آب رادیات به قمقمه میره ولی برگشتی نداره. چکه یا .... هم نداره.
00
حسن1395-06-22
سلام دوستان ماشین من روآ ساله وقتی ماشین درحال حرکته آمپرش بالا میره ولی درجا کارمیکنه آمپرش میاد پایین لطفا راهنمایی کنید
84
میثم1395-07-17
سلام.. این مشکلی که شما گفتین دو حالت بیشتر نداره..یا ترموستاتت ضعیف شده و دیر عمل میکنه و یا به احتمال خیلی کم هم اتصال بدنه ضعیف شده
23
سیما1395-06-11
سلام دوستان من به پراید ۸۹دارم بعضی وقتا دماش در حد نرماله بعضی وقتا از خط وسط بالاتر میره تا نزدیک خط بعدی بعد میاد پایین علتش چی میتونه باشه
130
علیرضا1395-06-04
سلام دوست عزیز ماشین من بیست روز پیش دو دقیقه بعد روشن شدن جوش آورد و آب اضافی از در رادیات تخلیه شد من ترموستات رو کلا در آوردم و هواگیری کردم و درست شد، امروز صبح دوباره بعد روشن کردن سریع آمپر بالا رفت و نگهداشتم و یک هواگیری کردم و درست شد، نمیدونم چرا هوا میگیره، وقتی هواگیری میکنم درست میشه، به نظرتون مشکل چی میتونه باشه؟ ممنون
1613
ممد1395-05-29
با سلام من یه سمند مدل 85 تک سوز دارم که به تازگی سرسیلندرش عوض کردم یعنی نو انداختم ام متاسفانه چند بار که اب رادیاتورشو چک کردم اب کم میکنه نشتی نداره درب رادیاتورش هم نو انداختم............. خواهشها راهنمایی کنید خستم کرده
102
حسین 1395-05-25
سلام دوستان ماشین 206 مدل 83 تازه تعمیر کردم ولی یه مشکل پیدا کرده که آمپرش خیلی میاد بالا ، آبم یه کم کم میکنه ترموستات رو هم عوض کردم بازم مشکل حل نشد ممنون میشم راهنمایی کنید ، فنشم سالمه
1312
امین1395-05-19
اونایی که آردی دارن و دوگانه بیرون ،حتما سنسور اکسیژن رو دربیارن و بعد بدن تست خطاهارو پاک کنه و سوار شن... ۸۰ درصد ایراداتون حل میشه. اگه باز ریپ زد ، سنسور دریچه گاز و سنسور مپ رو تست کنن. درضمن اپه سنسور دریچه گاز ایراد نشون داد هی و زاویه بالا یا صفر نشون داد ، حتما یه سیم از یکی از ۳تا سیم متصل به سوکت سنسور دریچه گاز به بدنه اتصال بدین. با تشکر ،تجربه ۱ماه خرج گذاشتن رو ماشین و حدود دو میلیون خرج گذاشتن رو تو یه پست در اختیارتون گذاشتم. من که ضرر کردم ولی عوضش حل شد،
23
امین1395-05-16
دوستان تو رو خدا کمکم کنید.یه آردی ۸۴ دارم دوگانه بیرون.همه چیزش عالیه و در حد صفره.ولی وقتی ماشین رو پس از طی مسافتی خاموش میکنم. چو پس از ۱۵دقیقه روشن میکنم دمای آب خیلی بالا میره و دور تند فن روشن میشه. و یکی هم هرچقد گاز میدی بهش ،اصلا کشش نداره و پدال گاز رو فشار میدی خفه میکنه... تو رو خدا کمکم کنید... پدرم دراومده. دلم نمیاد اینو عوض کنم. فقط مشکل کشش و خفه کردن رو دارم.
73
مهرسانا1395-05-13
من ی پراید دارم مدل 90.بعد از 5 دقیقه رانندگی امپر اب تا وسط میاد بالا و گاهی وقتا ی خونه از وسط رد میشه و تو هر شرایطی که باشم(هوای خیلی گرم وحوای خنک یا سراشیبی)امپر تغییر نمیکنه به هیچ عنوان از وسط پایینتر نمیاد.مشکلش چیه؟
6125
شهرام1395-07-18
برای من 206 مدل 89 البته ی کم ریپ هم میزد و تو سرعت 110 تا یهو چراغ چک روشن میشد و فن دور تند میومد تو سرویس . تو دیاگ خطای برقی بود شمعها رو عوض کردم برای همیشه مشکل حل شد.
52
افشبن1395-05-30
سلام ماشین منم این طوری بود.رله و مقاومت عوض کردم فایده نداشت.باید موتور فن و عوض کنی .60 -70 تومنه
20
اشکان1395-05-12
ماشین من مدل 91 زیمنس یه هفتس چراغ چک روشن شده و فن دور تند کار میکنه مقاومت فن و سنسور آب رو عوض کردم سیم هایه فن رو هم تمیز کردم دیاگ هم زدم خطا رو پاک کرد ولی حین دیاگ زدن فن روشن شد و دوباره خطا افتاد دو سه بار پاک کرد و تو دیاگ اسمه خطاش فن موتور بود،یه نفر کمک کنه خواهشا
22
شهرام1395-09-11
.باسلام من یه پراید ۸۵دارم الان یه مدتیه آمپر آب میره بالا تا قرمز فن روشن نمیشه رله عوض کردم فشنگی رو یکماه پیش عوض کردملطفأ راهنمایی کنید
112
ابی 1395-05-11
با سلام من یک ماه پیش یک وانت پیکان مدل 91 خریدم که از روز اول جوش میاورد تمام کارهایی که لازم بود انجام دادم ولی جواب نگرفتم در صورت امکان دوستان راهنمایی نمایند چکار باید بکنم کارهایی که انجام شده به شرح زیر است تعویض رادیاتور تعویض واتر پمپ تعویض واشر سر سیلندر خنده داره ولی تعویض خود سیلندر و فشنگی و ترموستات و ....... تورو خدا کمکم کنید پنج میلیون هم هزینه کردم
162
وحید1397-06-03
ظاهرا دوستان با وصل سیم از منفی باطری به بدنه مشکل رو حل کردن
51
مهدی1397-04-25
سلام ماشین منم پرایدمدل90هستش کولرکه میزنم آمپرمیکشه بالابرقکاربردم دستگاه زدگفت هیچ مشکلی نداره چندتابرقکاردیگه وچندتامکانیکم بردم گفتن هیچ مشکلی نداره ناگفته نمونه ترموستات واترپمپ رادیاتورفشنگی کله سیاه همه ایناروعوض کردم گفتن سرسیلندربایدبازبشه بازکردن خوردگی داشت کمی بهرحال سرسیلندرنوهم واسش خریدم ولی هنوزم امپر میکشه بالا چراغ حرارتم روشن میشه عصبیم کرده دومیلیون بیشترخرجش کردم باقرض گرفتن اگه میشه کمکم کنید چه خاکی به سرخودموماشین بریزم ممنون میشم
134
امین1395-05-09
سلام من یه پراید دارم وقتی کولر براش میگیرم امپرش از حالت معمولی میره بالاتر ولی تو حالت بی کولر خوبه ترموستاد فشنگی ها اب رادیاتور رادیاتور همه رو عوض کردم انداختم زیر دستگاه هم میگه فن ها و رله مقامت هیچ مشکلی ندارن کاملا عادی کار میکنن
245
مجید1395-05-03
سلام می خواستم ببینم روا سال فن آن چند دور منظورم اینه که وقتی عقربه آمپر از نشانه اول کمی بالا رفت یکی از فنها روی دور کند روشن میشود بعد یه مقدار بالاتر رفت فن دیگر روی همان دور کند روشن میشه اگر کمی بالا تر رفت فنها روی دور تند روشن میشود؟
47
سعید1395-05-03
سلام با گاز دادن دور کولر کم و زیاد میشود
11
حمزه1395-05-03
سلام من یک پراید مدل 86 دارم قبلا گاز ال پی جی روش بوده و الان من درش اوردم, الان ماشینو ک روشن میکنم نمیدونم چرا موتور لرزش داره ، و سلو ماشین بالاس و درحین دنده عوض کردن دور موتور ثابت میمونه و گاز میخوره (استپر موتور3 بار عوض کردم سنسور دریچه گاز هم عوض کردم) اما درست نشده, نمیدونم علتش چیه اگر شما میدونید بگید لطفا
30
حسن1395-04-31
با سلام من ماشینم پراید ۱۱۱ مدل ۸۹ هست نمیدونم چرا آموزش میره بالا رادیاتورشو شستشو دادم واتر پمپ عوض کردم آب هم کم نمی کنه ترموستات دما پایین هم انداختم وختی ماشین رو موقعی که مسافتی رو طی میکنم خاموش میکنم بعد ۲ دقیقه میخام کهروشن میکنم دماش بالا هست و فن دور تند کار میکنه به سختی ماشین خنک میشه در ضمن وختی هم دیاگ بردم زدم بهم میگن مشکل از سیستم خنک کننده هست نمیدونم چکار کنم
155
میثم1395-04-28
سلام دوستان زمانیکه امپر شما بالا رفت یا کیلومتر ماشینتون به صد هزار رسید حتمان این کارها رو انجام بدید یک عدد واتر پمپ دو عدد رله فن یک عدد ترموستات برای تابستان یک عدد مقاومت فن یک عدد ضد یخ یک عدد اب رادیاتور یک یک عدد تسمه پروانه تمام اینا کمتر از صد هزار تومان میشه البته اگه از خیابون ملت بخریدو ماشینتون پراید باشه بعد پیش یه میکانیک خوب برید و تمام اینارو عوض کنید تا یه وقت ماشین تو جاده نزاردتون در کنا اینا اگه واشر سیلندرتونم عوض کنید بد نیست البته به ندرت خراب میشه
56
اشكان1395-04-28
سلام من يه هاچ بك ٨٤ نيمه انژكتور دارم شبها فن دير تو سيستم مياد و اونجور كه بايد آمپر پايين نمياد فشنگي فن رو تازه عوض كردم حل نشد فقط هم شبها زماني كه برق بيشتري از باطري ميكشم اينطور ميشه راهنمايي لدفن .
66
حمید1395-04-26
سلام من یه پژوپارس دارم درحال سرعت امپرش بالامیره stopمیزنه ازدرب رادیاتورهم صدای فس فس هوامیاد ممنونم بگین مشکل ازکجاشه
202
Farshad1395-04-25
با سلام. من پرايد مدل ٨٥ دارم. وقتي رسيدم خونه ديدم پشت سر ماشين مثل اينكه قطره هاي اب ريخته. زيره ماشين كه چك كردم ديدم از واتر پمپ داره اب ميريزه.اب داخل قمقمه كه كشيد دما به نرمال رسيد و فن خاموش شد.ايا به موتور اسيب رسيده؟ اب كه تو راديات ميريزم از واتر پمپ خالي ميشه. چه نكاتيو مد نظر بگيرم كه تو راه تعمير گاه موتور اسيب نبينه يا اصلا چطوري برم تعمير گاه؟. با تشكر فراوان
65
وحید1397-06-03
درب رادیاتور و درب قمقمه رو بررسی کن . باید کاملا کیپ باشن
14
Tangoy1396-07-16
احتمال داره در رادیات خراب باشه که مکش نداره.
11
واشر سرسیلندر توعوض 1395-08-13
واشرسوزوندی
24
حمید رضا1395-04-25
سلام دوستان من یک پراید 85 دارم ماشینم داغ میکنه اب رادیاتور مرتب کم میشه در حالی که قمقمه اب تا سر پر اب میشه فن ها هم کار میکنه منظورم اینه که وقتی ماشین گرم میشه اب اضافه وارد قمقه میشه ولی دوباره به موتور برنمیگرده کسی میدونه علتش چی میتونه باشه.متشکرم
163
عادل 1397-01-12
درجه ترمستارت زانتیا ب طور معمول ۹۰میباشد خوردو شما مشکلی ندارد اگر در مناطق گرم بسر میبرید ترمستارت نمره پائینتر ببندین
31
مسعود 1396-08-25
واشر ترسونده یا درب رادیات خرابه یا واترپمپ اب خراب شده
22
مسن1396-04-18
واشر سریلند ماشینت ضعیف شده اگه وقتی درب رادیاتور در زمانی که خودرو چند ساعتی پارک شده باشه رات باز کنی صدای باد بده واشر خراب شده و در مورد خودروی زانتا یعنی 1.5 میلیون پول
31
ناصر1395-04-25
سلام دوستان عزیز خداقوت.من ماشینم زانتیاست دمای آب تا 90 درجه میره بعدفن روشن میشه ولی متاسفانه رادیاتور به شدت آب کم میکنه کسی میدونه علتش چیه؟ماشینو نگاه کردم فک کنم نشتی هم نداره شیلنگاش.
30
حسن 1396-04-18
با سلام به دلیل کم بودن آمپر باتریو نرساندن برق کافی در زمان استفاده از کولر این اتفاق می افته بهتره باتری 55 بخری
22
حسین1395-04-24
من یک پراید دارم که در حالت عادی دما را خوب نشان می داد ولی در هنگام شب با روشن شدن چراغ ها آمپر دما تا نقطه بین قرمز و سفید بالا می رفت تا اینکه یک سیم اضافه به اتصال بدنه سر سیلند اضافه کردم الان دیگه یه ذره از نرمال بالا میره دوباره به نرمال بر میگرده
33
roya1395-04-23
سلام'در مورد پژو باید بگم به علت گرم کار بودن موتور بعد از توقف سعی کنید کمی ماشین سلو کار کند تا فنها خاموش شود به علت حبس آب و خاموش بودن واتر پمپ پس از خاموش شدن موتور آمپر بالا میرود
52
roya1395-04-23
گرفتگی رادیات داره
414
عرفان1395-04-19
من یه 405مدل 83دارم چندروز پیش آمپرآب بالا میرفت وماشن جوش می آورد چک کردم دیدم فن ها ازکارافتاده درستش کردم دوروزخوب بود دیم بازهم آمپر تاآخر بالارفت چک کردم دیدم بدون اینکه چوش بیاورد آمپرجسبانده فن ها هم هردوکارمی کنند ولی یه ایستگاه که راه میری دوباره آمپر می چسبونه یه بارهم اهمیت ندادم بااینکه آمپرتاته چسبیده بود حرکت کردم ولی دیدم آمپراومد تانزدیکی وسط نمید انم علت چیست؟
116
مسعود1396-08-25
برق به فن نمیره یافن سوخته فیوز هاتهم چک کن
21
مسعود1396-08-25
باید شیم گیری بشه سوپاپاش سفته
32
اریا1395-04-14
با سلام من اردی مدل 81 دارم ماشین گرم کرد رینگ چسپوند به روغن سوزی افتاد بردم سیلندر تراش ،سرسلندر چدنی نو و پستان و رینگ و یاتاقان و میل سوپاپو و اویل پمپ و.... همه نو عوض حالا بازامپرش تا 90 میره و فن دور تندش کارنمیکنه(فشنگی رله فن یونت همه و همه تعویض شد باز بی فایده) لطفا ر اهنمایی
62
مهرداد1395-11-27
سلام ماشین من هم تیر 94 هست دقیقا همین مشکل رو داره سربالایی ها تابستون تا نزدیک خط آخر هم میره داره دیونم میکنه نمیدونم باید چیکار کنم هیچکس سر در نمیاره
1811
عرفان1395-09-28
ماشین منم سمند مولتی پلکسه آمپرش نرمال نیست.
73
مححد 1395-06-22
سلام. منم یه سمند مولتی پلکس گرفتم همینطور هرجا رفتم ميگه عادی!!!
80
محمد1395-05-09
سلام من هم دو هفته پیش سمند ال ایکس مولتی پلکس خریدم دقیقا مشکل شما رو در سربالاییها دارم اگر نتیجه ای برای رفع اشکال گرفتید لطفا بگید
172
مجتبی1395-04-14
سلام بنده سمند مولتی پلکس صفر کیلومتر خریده ام در حالت عادی دمای اب خوب است اما در سربالایی آمپر آب از وسط هم رد میشود به نمایندگی و افراد متخصص مراجعه کردم اما نتیجه نگرفتم.لطفا راهنمایی کنید.
247
رسول1395-08-24
دوست عزیز من هم دقیقآ مشکل شما رو داشتم؛ فشنگی فن ماشینم به رنگ مشکی بود و اون رو با نوع سبز عوض کردم و حالا آمپر ماشین از وسط بالاتر نمیره
70
roya1395-04-23
آمپر که بالا رفت سیم فشنگی آمپر و در بیار و بزن جا ببین همون دما را نشون میده'اگهه درست بود یهبار هم ماشین وسریع خا موش روشن کن ببین همون دمارو نشون میده'اگه درست بود و فنهات روشن بود رادیات گرفتگی داره'قبل از جوش ماشین دری رو باز کن ببین آب تو چه وضعی باید با کمی گاز اب بره پایین در حالت سلو باید سرریز بشه البته پس از داغ شدن اگه درست بود دریو ببند تا فن روشن بشه جنت بالا را دست بذار باید داغ باشه جنت پایین باید کمی خنک تر باشه فقط کمی'اگه جوش آورد دو جنت هم دما باید باشه'در حالت جوش زیاد دری باید اب برگردونه به قمقمه'اگه نکرد دری خراب'در عین حال بعد که ماشین بخ کرد باید آبو از قمقمه پس از روشن شدن بکشه '
513
مصطفی1395-04-12
سلام دوستان من یه پراید مدم88دارم از دست این آمپرش دیگه کلافه شدم فشنگی آبشو عوض کردم،ترموستاتشو در آوردم،اتصال بدنه اضاف کردم بازم فایده نداره بیست دقسقه که روشن بشه آمپرش میای میچسبه بعدش هم میاد پایین کولر هم اصلا نمیتونم بگیرم در ضمن آمپر همیشه بالای نرمال تطفا راهنماییم کنید.ممنون میشم.
165
رضا1395-04-11
سلام .من ماشينم پژو پارس مدل ٩٢ ساله...خودم رفتم دستي گاز سوزش كردم ال پي چي.يه مدت ماشينم اب كم ميكنه دو روزي نيم ليتر اب كم ميكنه. توي هواي گرم.ولي وقتي هوا خنك تر بود خيلي كمتر كم مي كرد.امپرم از نسب هم بالا تر ميره .لطفا راهنماي كنيد اگر امكانش هست به ايميلم جواب بفرستيد.
359
عادل1397-01-12
دوست عزیز فن بیرونی را روشن شدن کولر شروع بکار میکنه ک حتما هم باید کولر خودرو گاز داشته باشد
12
میلاد1395-04-11
سلام من یه ۴تیبا مدل ۹۴ دارم دوتا فن داره یکی داخل پشت رادیاتور اون یکی بیرون رادیاتور ولی یکیشون روشن میشه آیا مشکلی داره یا طبیعیه؟
94
kh1395-08-04
شاید مثبت و منفی فن رادیاتور شما جابه جا بسته شده.
15
hamid1395-04-10
دوست عزیز خودرو شما سیستم برق رسانی به موتورش شامل کویل ووایر وشمع هاش بایست بررسی بشه
15
tohid1395-04-05
با سلام و خسته نباشید ماشین من پرایده مدل 77هست و ماشین روش گاز نصبه الان ماشین تو جاده های کفی جوش میاره ولی توقف که می کنیم بعد3دقیقه امپر به حالت نرمال میرسه نمی دونم باید چی کار کنم یکی میگه مشکل از فیلر گیره یکی دیگه میگه مشکل رادیاتور هست نمی دونم والا به خدا گیج شدم راهنماییم کنید ممنون میشم
72
جهانبخش1396-01-16
باسلام لطفا ترموستات راتعویض کنید ترموستات خراب شده
47
شهرام1395-09-11
فشنگی آمپر رو که جلو موتور هست عوض کنی مشکلت حل میشه
101
اسد1395-04-10
شک نکن امپر خرابه
25
علی موسوی1395-04-04
سلام به همه دوستان ماشینم آمپرش تا آخر میرسه اما جوش نمیاره سر رادیات و برق چک کردم مشکلی نداره آب هم کم نمیکنه کلافه شدم لطفا زاهنمایی بدین
103
علی1397-04-31
یعنی کابل قطب منفی باطری رو قوی تر کنی یا یه کابل دیگه اضافه کنی. واقعا تاثیر داره
101
یاسین1395-08-24
یعنی یه کابل دیگه از قطب منفی باتری،به بدنه موتور وصل کردم
42
رضا1395-04-13
منظورش اینه یه کابل دیگه از قطب منفی به بدنه موتور وصل کرده
73
بهروز1395-06-12
سلام علتش اینکه منفی برای فشنگی آب لازمه تا بتونه رله فنو بکار بندازه....
35
مهدي1395-04-12
سلام دوست عزيز ميشه توضيح بيشتري در مورد اتصال بدنه مضاعف بدي؟
84
یاسین1395-04-01
یه پراید مدل 88 دارم که بعد از ده دقیقه آمپر آب تا نزدیکی خط چهارم میرفت و فن هم دیر به کار می افتاد، ترموستات،مقاومت فن، فشنگی آمپر آب و درب رادیاتور رو عوض کردم مشکلش حل نشد تا اینکه یکی از دوستان که مکانیک هم نبود یک اتصال بدنه منفی مضاعف برام به شاسی ماشین وصل کرد و مشکل کاملا بر طرف شد. و حیفم اومد که این تجربه رو در اختیار دوستان نزارم.
293
محمد1395-04-10
اگه جوش میاره دیگه کاری به امپر نداره اما برای تشخیص سالم یا خراب بودن امپر میتونین ببرین تعمیرگاه مجاز دستگاه بهش وصل میکنن چک میکنن
59
علی باقری1395-03-27
سلام خودروی من پژو پارس هست ماشینم جوش میاره و با مراجعه به مکانیکی و باطریسازی های معتبر هرکی یه تشخیصی داد و در چند مرحله رادیاتور و ترموستات و فشنگی آب و واترپمپ و سیم پیچی فشنگی آب رو عوض کردن و همچنین رادیات کولر رو در کارواش تحت فشار آب گرفتم و مسیر شیلنگها و رادیات بخاری رو هم با آب بدون فشار آب گرفتم و واشر سر سیلندر هم تشخیص داده شد که سالمه باز ماشین جوش میاره به نظر شما آیا میشه که آمپر آب خطا نشون بده و اگر خطا بده نحوه تشخیصش چه جوریه ؟ و یا دلیل دیگه اش چیه ؟ لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستید. از لطف شما ممنونم میشم
2216
ایلیا1397-04-02
اگه میبینی اب سرازیر میشه واشر سوخته
32
سیامک1395-05-14
سلام،پژو پارس دارم،بعضی اوقات وقتی ماشین را روشن میکنم،امپر بالا میره تا حد قرمز،ولی کولر را روشن میکنم امپر پایین میاد ،خواستم ببینم واشر سر سیلندر نسوخته ممنونم
2310
روح الله1395-03-25
باسلام خسته نباشید بنده ال نود دارم .درجه آمپر سریع به نصف میرسد .در ترافیکهای سنگین حتی تا آخرین درجه هم میرسد. مشکل چیست ممنون
3414
مهدی1395-03-23
سلام قربان ریو که اصلا مشکل آمپر آب نداره از ریو داران بپرسید دمش گرم سازندش
74
ehsan1395-04-12
نگران نباش.دقیقا مال منم همینطوریه......!!!!!!!!! فقط توی هوای گرم اگه پس از طی مسافت به محل پارک رسیدی حتما اجازه بده فن خاموش شه ...حتی از کولر کمک بگیر تاموتورو خنک خاموش کنی.....پژو بعد ازاینکه موتورو خاموش میکنی دمای آب میره بال واین واسه موتور ضرر داره............!!!!!!!!
157
موسی عبدی1395-03-13
با سلام یه ماشین پژو 405 دارم مدل 88 در حالی فن روشنه و ماشین روخاموش میکنم دوباره که ماشین رو بعد از چند دقیقه روشن میکنم آمپر میره بالا به وسط میرسه و چراخ آمپر و چراغ stop روشن میشه چند لحظه که میگذره نهایتش یک دقیقه آمپر پایین میاد و چراغا خاموش میشه چند جا بردم چک کردن میگن مشکلی نداره وقتی هواخیلی گرمه بیشتر اتفاق میفته لطف اگه نظری دارین بفرمایین ممنون میشم.
105
علي قبادی1395-02-12
احتمال نيم سوز شدن فن نيز وجود دارد اما اشكال كا در اين است كه فيوز فن در چنين مواقعی سوخته و به شدت مشكل مي افزايد
115
امیر1398-07-03
مشکل از سیم کشی فن میتونه باشه
11
پيمان 1397-08-28
ترموستات ٣حالت داره دور كم متوسط و تند احتمالا دور كم خرابه
03
فرشید1395-02-05
سلام من ی پراید مدل 87 دارم چندوقتیه آمپر آبش از وسط بالاتر میره فن میگیره فشنگی سبزشو تعویض کردم چندتا باز درست نشد سرمشکی انداختم باز نشد تک فیش آمپر هم انجام دادم باز نشد همچنین ترموستات و رله حراتی ک پائین رادیاتور هست مکانیکی بردم گفت سرسیلند مشگلی نداره فیلرش درسته حتی رله هاشم تعویض کردم وقتی فن میگیره حداقل 15 دقیقه کار میکنه لطفا راهنمائ کنین با تشکر
2311
علی1395-04-10
واشر سرسیلندر سوخته و ماشین کمپرس میکنه
44
آرش 1395-01-23
سلام من یک پیکان مدل 80 دارم به محض اینکه ماشین رو روشن میکنم آب رادیاتور با فشار خارج میشه کسی میدونه علتش چیه ممنون
54
امیر1395-04-18
هیچی فقط باک اب رو پر کن و یه تسط از رادیاط و فن هات بگیر و مطمعین باش که به ترموستات اسیب نرسیده باشه
56
امیر مصطفی1395-01-02
سلام. ممنون از سایت فوق العاده و آموزندتون. من یادم رفاه درب باک رو ببندم. حدود هشتاد کیلومتری توی یک روز و ساعتهای مختللگف رانندگی کردم. یهو دیدم آمپر آب چسبیده به سقف. زدم کنار دیدم در باک بازه و هبچ آبی تو رادیاتور نیست. چه مشکلاتی ممکنه برای ماشین پیش بیاد.. از پاسخگویبتون بسیار سپاسگزارم.
126
امیر1398-07-03
چرا آب رادیاتور در هنگام ایستادن خالی میشه از کجا آب میریزه احتمالا از واتر پمپ هست
54
محمد1395-04-10
احتمالا فشنگی اب خراب باشه یا رله های فن
62
عالی1394-11-29
سلام ماشین اردی هست مدل هشتادویک الان مدتیه جوش میاره حتی تو مسافت کم شایدیک کیلومتر ماشین جوش میاره البته قبلا درحال حرکت جوش نمی اوردبه محض وایستادن اب رادیات خالی میشد وجوش میاوردمیشه منو راهنمایی کنید بایدچیکارکنم
2013
وحید1397-06-03
علائم سوختن واشر سر سیلندر رو نشون میده. لابد از اگزوز هم دود سفید یا آبی بیرون میاد
113
مصطفی1395-03-10
با سلام،مشکل از سنسور مشکی فنه،عوض کنی مشکل حل میشه(البته مشکل روشن شدن اول صبح ک تک میزنه)
135
محمدحسین1394-12-09
به احتمال زیاد پولک های بغل موتور سوراخ بوده که با اضافه کردن ضد یخ مسیرش بازباز شده و نشتی پیدا کرده
53
مرتضی1394-10-27
سلام ، من ماشینم روزی نیم لیتر اب کم می کنه ولی علایم کمپرس تو رادیاتو نداره فقط 2هفته قبل 2لیتر ضد یخ اضافه کردم از اون روز به بعد صبح ها زمانی که روشنش می کنم به مت 5 ثانیه تک کار می کنه مدلش 90 ممنون میشم بدونم مشکلش چیه. با تشکر
258
جانلو1399-03-16
سلام، ماشین منم همینطور شده بود که به یه ماه نکشید واشر سر سیلندر زد.اگه زیاد فشار نمیاری برات تا دو، سه ماه کار میکنه، ولی اگه فشار میاری تا یه ماه برا چار میکنه
42
محمد1395-04-10
به احتمال فراوان واشر سرسیلندر سوخته و هوا وارد رادیاتور میشه به اصطلاح کمپرس میکنه تا خرج های بزرگتر نیاورده زود واشرو عوض کن
610
پیمان1395-03-22
سلام. ماشین منم همینجوری شده بود. علتش اینه که واشر سرسیلندرش سوخته و باید عوضشه
1511
رضا1394-10-08
سلام. من در رادیاتور رو باز می کنم و بعد استارت می زنم . بعدش می بینم بلافاصله از در رادیانور همین طور آب سر ریز می کنه . دلیلش چیه ؟
5212
امیر1394-07-09
ماشینم صفره مدتی است از قمقمه اب کم میکنه کولر میگیرم بعد خاموش میکنم فن کلا خاموش میشه حتی دور کندش مشکل از چیست ترموستات وفشنگی اب دا عوض کردم
397
mahan1399-09-09
سلام فکرکنم ازواترپمپ باشه
41
محمد1396-03-31
به احتمال زیاد از پشت آمپرت باشه مطمئنی الکی نشون نمی دهچ
47
ابراهیم1395-12-06
سلام.احتمال داره دورتند فن کارنکنه.برای آزمایش وقتی ماشین گرم کرد کولر روروشن کنید اگه صدای فن زیاد شد.دورتندفن کار نمی کنه.
64
امیر 1395-09-13
ماشین من هم همین طور بود یعنی خیلی زود آمپر ماشین بالا می رفت همه کار کردم تا آخر یک نفر از دوستان یک سیم از سر منفی باطری به بدنه وصل کرد یعنی اتصال بدنه را قوی کرد مشکلم کلا حل شد
2310
علی اکبر1396-04-14
سلام.من چند تا مغازه لوازم یدکی رفتم اصلا میگن فشنگی فن درجه نداره.همش یکیه.نمیدونم چطوری یه فشنگی فن درجه پایین پیدا کنم.
114
محمد علی1395-04-21
خانوم میترا شما باید فشنگی فن رو عوض کنی اینم بگم کمتر مکانیکی پیدا میشه که بدونه فشنگی فن هر مدل از ماشینا فرق داره شما فشنگی دما پایین باید بندازی تازه باید ببینی ماشین هم مدل شما چی انداخته که مشکل نداره عین اون رو بندازی رو ماشین
2010
امیر1396-04-26
کاملا درسته. امروز من یک فشنگی(البته شمع حرارتی هم میگن) نو گذاشتم جواب نداد. تعمیرکار گفت فشنگی دور قرمز بذار. گذاشتم درست شد. ماشینم ۱۳۲ مدل ۹۱
104
محمد علی1395-04-21
عزیز دلم شما فشنگی فن شما چند مدل داره حتما دما بالا انداختی .چند مدل داره بستگی به مدلماشیگی داره کمتر کسی ام میفهمن چشه ماشین
88
علی اکبر1394-12-17
عیب از خود ماشینه...
2315
میترا1394-06-25
با سلام خدمت شما .آمپر پرایدم خیلی بالا میره تمام کارها و قطعات از جمله فشنگی درجه آب. رله ها ترموستات .درب رادیاتور .تمیز بودن رادیاتور. فن و..دیاگ .. انجام دادم ولی باز آمپر خیلی بالا میره ومجبورم مرتب یه گوشه تو خیابون نگه دارم تا ماشین خنک بشه .نمی دونم چیکار کنم انگار تعمیر کارها ومکانیک هام نمیدونن این ماشین چشه .لطفا منو راهنمایی کنید با تشکر فراوان از شما
7929
محمد1396-04-08
دوست عزیزبه احتمال99درصدازترموستات هستش مال منم همین طوربودبردم تعمیرگاه ترموستات عوض کرددرست شد
58
عارف1394-05-30
سلام دوستان.. ماشین من پراید مدل 87 هستش.. از دست امپر اب دیگه خسته شدم.. اب رادیاتو تعویض کردم ضد یخ ریختم بازم 10 تا 20 دیقه که رانندگی میکنم سریع امپر اب میره بالا و کوتور هم صدای بدی از خودش در میاره
5517
علی1394-05-21
درودبه شما ماشین من هم پرایده آمپرش بیش از حد بالا میومد ولی من میفهمیدم که ماشینم اونقدری که آمپر نشون میده گرم نیست بالاخره بعد از کلی تعمیرگاه رفتن یه دینام پیچ اومد و سیم اتصال سرسیلندر به بدنه رو واسم تعویض کرد ماشین خوب خوب شد
3511
امیررضا پورزاهدی1399-03-21
باید آمپر ماشین و تقویت کنید ، از منفی باتری به شاسی ، و از شاسی به گیربکس
411
علی1397-04-23
درست نشدن درجه آب از فشنگی ،الان تو بازار فشنگی سالم کم پیدا میشه شما اگر اقدام به خرید فشنگی کردید سعی کنید فشنگی بخرید که آرم شرکت روی خود فشنگی باشه اگر نبود مطمعا باشید که جواب کار شما را نمی دهد
95
حسین1396-04-23
رادیاتم عوض کنید اگه عمرش بالای ۳ ۴ ساله و مدل تیبایی که میشه همون گرمسیری استوای بندازید با فن جدید و لذت ببرد
89
محمد هادی احمدی1394-05-25
به نظر من مشکل ماشین شما خرابی موتور امپر اب شماست که دما را بیش از دمای واقعی نشان می دهد برای ثابت شدن موضوع باید تنظیم موتر مراجه کنی کامپیوتر وصل کند وبزاری ماشین کار کند بعد مقایسه کنید امپر اب ودمایی که کامپیوتر نشان می دهد
3713
علیرضا1394-05-05
با سلام ، من پراید مدل 85 دارم مدتی است در هنگامی که کولر را روشن می کنم آمپر ماشین تقریباً تا خانه سوم بالا میرورد (یکی مانده به آخر) کارهای زیادی نیر انجام دادم مثل : تعویض فشنگی آمپر ، تمیز کردن رادیاتور، تعویض ترموستات، شستشوی موتور و نیز تعویض درب رادیاتور و آب رادیاتور ؛ولی مشکل حل نشد لطفاً در صورت امکان برای حل مشکل راهنمایی بفرمایید. با تشکر
10826
مهدی شهدادی1399-05-04
دو احتمال برای کم کردن آب رادیاتور هست یکی اینکه


واشر سرسیلندر نیم سوزه یا نشری آب از پولک متوره علت اینکه کولر میگیری جوش نمیاره احتمالا مقاومت فن عوض کنی خوب میشه
42
امیررضا پورزاهدی1399-03-21
سلام درب رادیاتور را تعویض کنید
64
توصیفیان1398-11-24
لوله قمقمه ورودی خروجیش جابه جاست برعکسی کن. کم کردن آب رادیاتورم احتمال زیاد مشکل در رادیات .اینارو درست کنی فن اوکی میشه چون هوا میگیره رادیاتور فن کارنمیکنه
811
اکبری1397-10-08
درب رادیاتور را تعویض کنید
96
مسعود1397-04-30
اگه آب از قمقمه کم نشه در رادیات خرابه
108
مهدی1396-04-23
دوست عزیز از موتور فن هم غافل نشو.زغال های موتور فن مصرفیست و پس از مدتی تمام میشود و در اوایل هر چند وقت یکبار اتصال میکند و زمانی هم قطع میکند که نشانی اتمام زغال است
188
تارخ 1396-04-20
مرسی دوست عزیز... توضیحات شما کامل بود عیب سیستم خنک کننده ماشین بنده رله فن ها بود که بعد از تعویض درست شد ...ماشین من پژو پارس بود که امپر ماشین بالا می اومد فن ها کار میکردن ولی دور تند رو اونجوری که باید نداشتن و همین ایراد باعث میشد در حین حرکت یا وقتی که از ماشین کولر گرفته میشد آمپر ماشین بالا می رفت
2614
اکبر شمس1396-04-18
سلام دوست عزیز مشکل شما در کابل اصلی برق خودرو هست زیر برف پاکن ها دقیقان زیر آب پاش هایی که روی کاپوت هست سمت راننده یه کابلی هست که برق ماشین رو تقسیم میکنه و سوکت داره و چون شما هم همه این کارا رو انجام دادین ایراد از این سوکت هستش این سوکت به مرور زمان صولفاته میکنه ترجیح میدم که این سوکت با ز شود وبا سماده تمیز وبعد اسپره مخصوص بزنید تا نتیجه بگیرید
219
پیمان 1396-01-26
سلام دوست عزیز، باز نکردن فن میتونه بعلت شل شدن سوکت فن باشه، ولی اینکه میفرمایین آب از رادیاتور کم میکنه اگه چندین بار جوش آورده ب احتمال زیاد از واشر سر سیلندر خواهد بود، بعد از کنترل نشتی آب در صورتی که بهنگام باز کردن درب رادیاتور بعد از حدود نیم ساعت خاموش شدن موتور صدای خروج هوای تحت فشار بیاد شک نکن برو واشر تعویض کن
1612
زمانی1395-08-22
یهماشین پراید87 داشتم اب رادیات میدادمخزنذخیره و خالی می شد و داغ میکرد متوجهشدمواشر سر سیلند سوزونده
218
داود1397-04-11
دررادیات روبازکردم روشن کردم وگازدادم که ببینم اب می چرخه ولی چرخید اب
318
داود1397-04-11
سلام.من ترموستات. فشنگی رو عوض.کردم ولی آمپر.درست نشد.
457
وحید1395-03-31
باسلام شما بایدترموستات ماشینتون تعویض کنیداگه باتعویض ترموستات همین مشکل روداشیدبایدسیمفکشی قسمت فن چک شود،وبهتره که ی دستگاه هم به ماشین بزنید.
2122
علی1395-03-07
شیلنگ بین رادیات و قمقمه سوراخ شده و هوا میکشه
2319
امیر ج1394-06-21
دوست عزیز اب بایستی به رله فن فرمان بده که فن تو سرویس بیاد نتیجه چرخش اب در سیستم انجام نمی گیره شلنگ های ورودی وخروجی رادیاتور بخاری را جدا کرده احتمال میدم مسیر اب درون رادیاتور بخاری مسدود باشد
2822
سعید1398-05-13
اب از قمقه پراید می ریزد
2711
حیدر 1397-04-26
سلام احمد جان داداش قمقمه ابی که خریدی احتمالا هوامیده زمانی که درب قمقه را بستی از لوله که اب خارج میشه فوت کن اگر هوادادمشکل داره نباید هوابده اینکارو کن درسا میشه
2514
احمد 1397-03-18
ماشینم پراید هست مشکلش آب رادیات میره تو قمقمه میریزه بیرون ولی برنمیگزده تو رادیات درب رادیات عوض کردم قمقمه رو هم عوض کردم ولی باز میریزه بیرون میشه رانمایی کنید
9221
Fkh1397-04-20
سلام ماشینت واشر ترسونده
7230
قاسم1396-08-24
با سلام ، اتومبیل بنده پژه مدل 84 می باشد ، یک هفته است صبحها پس از مدتی بعد روشن نمودن ماشین آمپر از وسط رد میشه ومجبور می شوم برا خنک کردن از کولر استفاده کنم ولی پس از مصافتی فن کند را ه می افتد حالت نرمال میشود ودیگر نیازی به کولر نیست عموما" فقط در مواقع سرد بودن ماشین مثلا " صبح یا اواسط روز وقتی مدت زیادی اتومبیل متوقف شده باشد رخ می دهد واین نوسان گاهی هر48 تا 72 ساعت بعد با این مشکل روبرو می باشم البته همه لوازم مربوط به این موضوع تعویض گردید (فشنگی هردو-پروانه هردو -ترموستاد - کالکسه ای- درب رادیاتور
10625
محسن1394-05-17
اگه قمقمه آبش خالی نمیشه شلنگش رو بررسی کن شاید مسدود شده باشه مال من مسدود بود تعویض کردم درست شد
3422
عزیزم اگه اب داخل قمقمه کم نمیشه واب داخ1394-05-25
اگر اب قمقمه کم میشه واب رادیاتور کم نمی شه عیب ار درب رادیاتور است وباید عوض بشه
5446
parsi92@vatanmail.ir1394-04-23
سلام نگران نباش. چیزی نیست. احتمال خراب شدن سنسور فن هست. که قیمتی هم نداره 10 یا 12 هزار تومن هست.
4831
محمد1394-04-15
سلام . ماشین من پراید دوگانه شرکتی مدل 87 است. چند وقتی هست فن اش گاهی گیر میکنه و اگر کولر نگیرم جوش میاره. به تازگی اتصال بدنه باطری را درست کرد فشنگی جلو و عقب را عوض کرد ولی فن کار نمیکنه. رله فن هم نو هست. در ضمن قبلا از قمقمه آب کم می آورد الان از وقتی که کارهای بالا انجام شد از رادیاتور کم میکنه ولی داخل قمقمه آب پر هست. لطفا راهنمایی کنید دیگه خسته شدم.
22849
مهدی جوانبخت1401-01-05
سلام من ساینا دارم اکثرا امپر رو fمیباشد مشکلی نداره؟
10
مهرداد عباسی1401-01-14
سلام آمپر آب ماشین من همیشه وسط بعضی مواقع هم به بالا ترهم میره دلیل اش چی میتونه باشه
53
امین رحیمی1401-02-17
سلام ماشینم پژو۴۰۵ندل۹۲هست تازه سرسیلندر کامل باواشر عوض کردم رادیاتورش هم نوهست ترموستاتش روهم بیرون اوردم فن هاهم سالمن دستگاه زدم میگن مشکلی نداره ولی وقتی ۱۰دیقه توشهر میچرخم امپر ازوسط هم ردمیشه ولی با کولر نمیره بالا ممنون میشم راهنماییم کنین
00
عقیل جمشیدی1401-03-17
سلام من سمند ای آف سون دارم مدل ۹۰واشر سر سیلندر عوض کردم و کاسه شیم و غیره الان که ماشین و خاموش میکنم و بعد از چند دقیقه روشن میکنم آمپر آب بالاست یه خط بالای وسط دلیلش چیست
10
حمید1401-04-20
سلام، دوستان پژو سوار، مثل ماشینهای قدیمی روی ترمستات یه سوراخ کوچیک بزنن برای اطمینان که اب رد میشع بعد ببینن وعیت دمای اب بهتر نمیشه
00
محمد رضا کودرزی1401-06-19
دوستان من یه ال 90مدل96 دارم وقتی توترافیک کولر میگرم آمپر بالا میره ورله فن وایه رو مسوزونه حدود 10با اینا رو عوض کردم درست نشد باطری گفت فن خرابه هنوزهم تو ترافیک وگرما وقتی کولر می گیرم آمپر بالا می ره آیا کسی می دونه مشکل چیه تشکر
20
محمد گل فروش1401-06-31
سلام روزتون به شادی سیم اتصال بدنه ماشین را تقویت کنید
12
تقی سلطانی1401-10-17
سلام من سمند مولتی پلکس ۹۱ دارم از دیروز آمپر ماشین از وسط نمیاد پایین شیلنگهای ماشین سرده رادیاتور هم دست میزنم سرده ولی آمپر پایین نمیاد فن هم درست کار میکنه
00
علی ستوده1401-10-23
سلام ، من به پراید ۹۷ دارم آمپر آب سریع میره رو چهار فن هم کار میکنه ولی اصلا پایین نمیاد بعضی وقت ها هم یدونه ام اضافه میشه ، ترموستات ، فشنگی آب ، واتر پمپ، فن ،عوض کردم ، موتور هم تازه تعمیر کردم رادیات هم سرویس کردم ، مشکلش حل نمیشه دما ماشین همیشه بالاست جوش میاره ، لطفا راهنمایی کنید
70
هاشم1402-05-08
کاتالیزت گرفته هست کاتلیز رو وردار
00
هاشم1402-05-08
سلام من ماشین پراید دارم تو حرکت تو جاده داغ میکنه ولی در حالت درجا نرمال هست و وقتی فن برای خنک کاری روشن میشه دیر خاموش و عمل خنک کاری خیلی طول میکشه رادیات سیخ زدم ترموستات عوض کردم فشنگی اب هم ز پشت سیلندر انتقال دادم جلو ولی مشکل حل نشده
00
صادق قاسمی1402-05-10
درود، من تمام اجزای مربوط به بالا رفتن آمپر آب رو عوض کردم ولی همچنان آمپر بالا می‌ره مخصوصاً زمانی که چراغ های ماشین رو روشن میکنم ، درمانده و عصبی هستم ، چه کنم ؟؟ باتری هم تازه خریدم
کمک...
01
اکبر نوری1402-05-27
سلام دویتان منون میشم بگین ماشینم چشه صبح ها امپرم سر وقت باز میکنه اما شب که میشه وقتی چراغ بزرگهم رو روشن میکنم یا کولر روشن میکنم امپر تا اخرین خط بالا میره یعنی یه خط میمونه برا قرمز شدن وقتی خاموش میکنم میاد پایین ماشین پراید ۸۷ هست مرسی راهنماییم کنین
00
رامین ابراهیمی1402-06-17
سلام و وقت بخیر
من 206 مدل 96 تیپ ۲ دارم
من امپرم توی شهر به وسط تقریبا نمی‌رسه یا برسه دیگه بالاتر نمیره
اما تو جاده حتی بدون کولر همش امپرم وسط هست و حتی سرعتم به 130 که میرسه آمپر وسط هم رد میکنه و شروع به بالا رفتن می‌کنه
من نگران این موضوع میشم سرعت کم میکنم میاد تا وسط ایست می‌کنه
خلاصه که همش من آمپر بالایی دارم و هیچ کس نمی‌فهمه دردش چیه
ممنون میشم کمک کنید
00
احسان سهیلی1402-09-05
سلام دوستان من ی پژو ۴۰۵ دارم موتور فن عوض کردم رله فن عوض کردم ترموستات عوض کردم بعضی موقع درجا کار میکنم آمپر میاد بالا فن کار نمیکنه ولی به محض حرکت کردم سریع آمپر میاد پایین نرمال میشه
20
محمدعلی ت1402-10-12
سلام دوستان ماشینم ال90هست دوسه روزی هست صبحها ده دقیقه اول آمپر میره بالا و فن دور تند میزنه داخل شهر سرد سیر هم هستم آیا کسی میتونه کمک کنه از ترموستات یا از فشنگی هست؟یا موردی دیگه
00
حسین گلی1402-11-14
سلام وقت بخیر
ماشین من پژو پارس هست بعد از اینکه واشر سرسیلندر سوخت و تعویضش کردم امپرم سریع بالا میره و تو ترافیک مخصوصا میره تا وسط و تند تند فن روشن میشه
ممکنه راهنمایی کنین چیکار کنم چون قبل از واشر زدن اینطوری نبود
00
علی رضا عطایی1402-12-27
منم ۴۰۵دارم ۵ماه خریدم سه دفعه واشر عوض کردم این دفعه سر سیلندر عوض کردم باز رادیاتور کپک زده. فن هام سالمن از وسط سرسلند سیلندر اب روغن می‌ریزه . همه کارو کردم. ماشینم خیلی داغ می‌کنه شلنگ عوض کردم. بعداً ترمسارت .هرچی دلت بخواد ولی این بار از وسط واشر اب روغن زده بیرون کسی هست کمک کن توروخدا
10
وبگردی