دکور ماه عسل

انتقاد از دکور کهکشانی ماه عسل 96

کد مطلب : 50928زمان مطالعه : 4 دقیقه
طراح با سابقه دکور و صحنه محمد یاراحمدی درباره دکور ماه عسل و فضای تاریک آن انتقادهایی مطرح کرد و گفت که دکور این برنامه ذهن را به تاریکی میکشاند.

انتقاد از دکور ماه عسل در فضایی کهکشانی

دکور ماه عسل امسال در فضای متفاوتی جلوی دوربین رفت و بحث های زیادی پیرامون طراحی این دکور صورت گرفت . ماه عسل هر سال دکور متفاوتی را تجربه کرده و امسال نیز جای جدیدی را برای ساخت دکور برگزیده که قابل توجه است. امسال دکور برنامه ماه عسل در یک سالن ورزشی برپا شده است. این سالن ورزشی که حدود هزار متر وسعت دارد از مدت ها پیش در اختیار سازندگان این برنامه قرار گرفته تا آنها از حدود ٧٠٠ متر آن برای استفاده در برنامه استفاده کنند.

پیمان قانع از طراحان صحنه فعال تلویزیون است که طراحی دکور برنامه ای چون «ماه عسل» را هم بر عهده دارد. او تلاش می کند هر سال با دکوری جدید مخاطبان را غافلگیر کند.

انتقاد از دکور ماه عسل در فضایی تاریک

محمد یاراحمدی طراح باسابقه دکور و صحنه درباره دکور «ماه عسل» و ویژگی های آن به گفت:سبک و سیاق دوست طراح ما آقای پیمان قانع به همین شکل است و ما چند سال است که می بینیم بک گراند این برنامه شامل یک پس زمینه سیاه می شود که چند نور یا لکه رنگی در عمق آن وجود دارد و همچنین استیجی که صندلی هایی برای مجری و مهمان دارد.
وی ادامه داد:بخشی از این طراحی به سلیقه تهیه کننده و برنامه ساز و بخشی هم به این بازمی گردد که برنامه به تکرار افتاده است که البته تکرار همیشه بد نیست. من از لانگ شات این دکور چندان بدم نیامد اما از نمای بسته احساس می شود که این کار کمی با عجله اجرایی شده چون ممکن است شما طرح خوبی داشته باشید که در اجرا به درستی درنیاید، بنابراین ممکن است این طراحی هم در اجرا کمتر روی آن وقت گذاشته شده باشد.
ما در بک گراند سیاه «ماه عسل»، حالتی کهکشان گونه می بینیم گویی مجری و مهمان در فضایی معلق صحبت می کنند
یاراحمدی درباره این دکور که قرار بوده تصویری از یک شهر باشد، اظهار کرد:اکنون ما در بک گراند سیاه «ماه عسل»، حالتی کهکشان گونه می بینیم گویی مجری و مهمان در فضایی معلق صحبت می کنند. در نظر بیننده انگار طراح خواسته بگوید صحبت ها در این فضای لایتناهی انجام می شود و این میان حرف ها مهم است.

دکور ماه عسل

دکور برنامه ماه عسل در سال 96

این طراح دکور پیشکسوت برنامه های سیما درباره طراحی رنگ های روی استیج عنوان کرد:این ترکیب که رنگ طلایی در آن به کار رفته است مرا یاد آتش فشان و گدازه های آتش فشان می اندازد و باید دید چقدر با محتوا همخوانی دارد.
وی اضافه کرد:اگر من بودم از این رنگ های گرم به این شکل استفاده نمی کردم بلکه ترکیبی از رنگ های ملایم تر به کار می بردم. این حالت گدازه داشتن با لحظات افطار که دوست دارید حال بهتری داشته باشید، همخوانی ندارد و اتفاقا با محتوا هم همخوانی ندارد.
یاراحمدی درباره طراحی تونل در «ماه عسل» نیز یادآور شد:متاسفانه ما مساله ای را از جایی گرته برداری می کنیم و توجهی نداریم که چقدر با فضای برنامه تناسب دارد. این مسیر و حلقه هایی که ایجاد شده است نیز بیشتر به مخاطب استرس می دهد. برای شما سوال ایجاد می شود که این تونل قرار است چه کارکردی داشته باشد آیا می خواهد به عنوان پل صراط در نظر گرفته شود و یا فردی که در این تونل دیده می شود از کجا می آید و به کجا قرار است او را ببرند. به هرحال اینجا یک نگاه سمبلیک حاکم است که باید درباره آن بحث شود.
این طراحی دکور برخلاف محتوای خود «ماه عسل» که قرار است محتوایش مخاطب را به نور و حال خوب دعوت کند، به تاریکی جلب می کند.
وی درباره نظر خود از این دکور اظهار کرد:این طراحی دکور برخلاف محتوای خود «ماه عسل» که قرار است محتوایش مخاطب را به امید، نور و حال خوب دعوت کند، به تاریکی جلب می کند. البته من می دانم زحمت زیادی برای این برنامه کشیده شده است اما خروجی نهایی دکور با محتوای برنامه زاویه پیدا کرده است.
یاراحمدی درباره هزینه های احتمالی دکور «ماه عسل» نیز عنوان کرد:این دکور پر هزینه ای است چون چنین استودیویی در سازمان نداریم که در اختیار یک برنامه قرار بگیرد و سوله ای است که بیرون از سازمان روی آن کار شده است. این پرهزینه بودن به دلیل متریال نیست اما از لحاظ پروداکشن کار پر هزینه ای است چون خود این فضا و اجرایی کردن یک ایده در آن به راحتی به دست نمی آید.
وی در پایان گفت:این سیاهی ذهن را تیره و تار می کند. تلویزیون با مخاطب عام طرف است و شاید این ترکیب رنگ خیلی هم هنری باشد اما برای چنین برنامه ای با مخاطب گسترده آن خوب نیست.

انتقاد از دکور کهکشانی ماه عسل 96

3.315
این مطلب مفید بود ؟105
برگرفته از خبرگزاری مهر / م.ف
برچسب : ماه عسل
وبگردی