مقدار آب مورد نیاز بدن
گاهی تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته می شود و آب مورد نیاز بدن تامین نمی شود و هر شخصی با شرایط بدنی خاص مانند ورزشکار بودن نیاز به میزان آب مشخصی دارد

با توجه به وزن و فعالیت بدنی تان، باید روزانه چه مقدار آب بنوشید؟

این یک سؤال است که برای هر شخصی که در حال خواندن این متن است ،ایجاد میشود ؛ سلولهای بدن شما به آب نیاز دارند و بهترین کیفیت آب را می خواهند، اما ذهن مثبت شما تعجب می کند که چقدر باید بنوشید.

بدن شما حس می کند که چه چیزی نیاز دارد و اینکه آیا تمرکز شما بر کاهش وزن و یا ارائه ابزارهای لازم برای سلامتی است یا خیر شما با اطلاعات خود، دانش مورد نیاز را بدست میاورید، تا سطوح مناسب هیدراتاسیون سالم را به بدن خود برسانید.

این بخش از سلامت نمناک شامل نکات بسیار جالبی هستند که برای همه شما کاربران مفید خواهد بود پس با دقت مطالعه کنید که چقدر با توجه به وضعیت بدنی تان باید آب بنوشید.

آب مورد نیاز بدن

آب مورد نیاز بدن افراد با توجه به شرایط جسمی

1. تشنه هستید یا گرسنه؟

اگر کالری موجب چاقی شما شده، جایگزین کردن نوشیدنی های رژیمی منظم با کالری کم، موجب کاهش وزن میشود. طبق مطالعات، آب بهترین گزینه است. آب برای کاهش سایز بدن و حتی بهبود مقاومت به انسولین در مقایسه با نوشیدنی های رژیمی دیگر بهتر است.

تشنگی می تواند با گرسنگی توسط ذهن اشتباه گرفته شود،و دغده های روزانه ما را افزایش میدهد، بنابراین توجه زیادی به کم بود آب بدن داشته باشید. نیازهای هیدراتاسیون بدن زمانی که آب به اندازه کافی مصرف میشود و هر سلولی را پر میکند تامین میشود، و به مواد مغذی اجازه می دهد تا در سراسر غشاء سلولی جریان داده و باعث تحریک سایر توابع حیاتی بدن شود.

هنگامی که ما کمبود هیدراتاسیون داریم، توابع بدن شروع به کاهش فعالیت می کنند، زیرا نمی توانند عملکرد خود را انجام دهند. به نظر می رسد که آب به اندازه کافی وجود ندارد و سیستم های بدن شما را خاموش می کند مطمئنا، سلول های شما می توانند در سطح، سفر کنند اما مشکلات بیشتری وجود دارد.

2. اگر شما ورزش می کنید،چقدر باید آب بخورید؟

هنگامی که ورزش میکنید آب بدن با تعریق از بین میرود. برای یک تمرین که بیش از یک ساعت طول می کشد، شما باید تقریبا 75٪ از وزن بدن خود را آب بنوشید. به عنوان مثال، یک انسان 200 پوند باید تقریبا دو و نیم گالن آب بنوشد!
آب مورد نیاز بدن برای لاغری

میزان آب مورد نیاز برای ورزشکاران

3.اگر ورزش نمیکنید، چقدر باید آب بخورید؟

ممکن است بپرسید که چقدر باید بدون اضافه شدن به وزن آب بنوشید ؟

خوردن مقدار زیادی آب موجب افزایش توده بدن نمیشود. شما باید روزانه حداقل یک گالن آب برای داشتن بافت های سالم بنوشید تا به کاهش وزن کمک کنید چه ورزش کنید یا چه نکنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب شامل مزایای سلامتی زیر است:

  •  افزایش خلق و خوی
  •  توانایی های شناختی را بهبود می بخشد.
  •  بهبود انرژی
  •  افزایش هشیاری
  •  کاهش احساس گرسنگی

4. برای کاهش وزن چقدر باید آب بنوشید؟

افزایش کیفیت و کمیت آب آشامیدنی باعث کاهش وزن و مزایای سلامتی شما خواهد شد. مصرف دلخواه آب برای دستیابی به تغییر مثبت و بهبود در سلامتی و کاهش وزن کافی نیست. محاسبات مصرف آب برای بدن سازی، حداقل 64٪ از وزن بدن باید آب مصرف شود.

مصرف آب معدنی به اندازه ،با توجه به وزن شما کمک می کند:
  •  سموم را از بدن می شوید.
  •  دفع بیش از حد از دستگاه گوارش می کند.
  •  عضلات را پس از تمرین بهبود می بخشد.
  •  اشتها را کاهش می دهد.

اب مورد نیاز بدن در طول روز

کاهش وزن با آب خوردن

هنگامی که شما بر کاهش وزن متمرکز می شوید و در اینترنت سرچ می کنید:"چقدر آب برای دست یابی به نتایج مطلوب باید مصرف کنم؟ "جواب این است روزانه حداقل به اندازه نصف وزن خود باید آب بنوشید و اگر ورزش میکنید این میزان افزایش پیدا میکند.

افراد مثبت ،فکر می کنند که افزایش میزان آب بر اساس تمرینات و اهداف کاهش وزن حتی برای سلامت مطلوب بهتر است.

نکته: قبل از شروع هر رژیم جدید، با مربی خود مشورت کنید . 

مقدار آب مورد نیاز بدن با توجه به شرایط بدنی و تاثیرش بر کاهش وزن

4.122
این مطلب مفید بود ؟184
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
وبگردی