دوران کودکی
آسیب های دوران کودکی همچون آزار و اذیت جنسی، طلاق والدین و مصرف الکل در خانه احتمال ابتلای فرد به بیماری قلبی، سکته مغزی، افسردگی و دیابت را در دوران بعدی زندگی افزایش می دهد.

آسیب های دوران کودکی در بزرگسالی نمایان میشوند

دوران کودکی مهم ترین مرحله رشد و تکامل جسمی و روانی کودک می باشد و آسیب در این دوران پیامدهای طولانی مدت در آینده را در پی خواهدداشت و خصوصا آسیب ها و آزارهای جنسی به کودکان چون کمتر قابل شناسایی می باشد و برای کودکان معمولا قادر به بیان آسیب نمی باشند میتوان گفت پیامدهای غیرقابل جبران درحال و آینده برای کودک اتفاق می افتد. مهمترین و حساس ترین مرحله شکل گیری شخصیت، رفتار اجتماعی و خصوصیات فردی انسان، مرحله کودکی هر فرد است که این رفتا رها تا حدودی متاثراز محیط،آموزش ها و عوامل بازدارنده می باشد.

اهمیت زندگی خانوادگی برای کودکان به مراتب از افراد بالغ بیشتر است. چراکه در اینجا است که کودک اولین تجربیات خود را در زیستن با دیگران می آموزد. در محیط خانواده است که پایه رشد و فعالیت های آینده کودک گذاشته می شود. اینکه در روابط ما با سایرین عشق و محبت حکمفرما است یا خصومت و نفرت، تا حد بسیار زیادی به تربیت خانوادگی بستگی دارد. اصولا کلیه رفتارهای دوران نوجوانی، جوانی و بالاتر، چه اجتماعی باشد ویا ضد اجتماعی، در نتیجه تجربیات گذشته به وجود می آید و با توجه به این تجربیات است که میتوان این حالات و رفتارها را توجیه کرد.

آسیب های بلند مدت ناشی از ضربه های عاطفی دوران کودکی

 
دوران کودکی

آسیب های عاطفی دوران کودکی بر رفتارهای بزرگسالی تاثیر میگذارد

به گفته کارشناسان استرالیایی در حالیکه روابط شکل گرفته در سنین کودکی به رشد کمک می کند اما اگر مخرب باشند می تواند تاثیرات منفی بر دیگر دوران زندگیِ فرد و در سنین بالاتر داشته باشد.

مواجه شدن کودکان با آسیب های جسمی و عاطفی در سنین پایین روی امید به زندگی، روابط و سلامت روان آنها تاثیر سوء دارد.

بررسی ها نشان می دهد آسیب های دوران کودکی همچون آزار و اذیت جنسی، طلاق والدین و مصرف الکل در خانه احتمال ابتلای فرد به بیماری قلبی، سکته مغزی، افسردگی و دیابت را در دوران بعدی زندگی افزایش می دهد.

به علاوه، این مشکلات در دوران کودکی خطر بروز رفتارهای خطرزا همچون استعمال مواد دخانی را افزایش داده و می تواند به کاهش نرخ امید به زندگی دامن بزند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، همچنین این کودکان به دلیل آنکه توسط بزرگسالانی که وظیفه تربیت و محافظت از آنان را بر عهده داشته مورد اذیت قرار گرفته اند دچار احساس عدم اعتماد به دیگران می شوند.

اثرات منفی آسیب های دوران کودکی بر بزرگسالی

58
این مطلب مفید بود ؟80
برگرفته از ایسنا / م.ف
برچسب : تربیت کودک
وبگردی