پرورش آگلونما

مراقبت و پرورش آگلونما ؛​ گیاهی مقاوم در آپارتمان

کد مطلب : 48571تعداد نظرات : 8 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
آگلونما یک گونه گیاه آپارتمانی از تیره گل شیپوریان است این گیاه همیشه سبز و پایا با برگهای زینتی می باشد برگهای آن (مستطیلی نیزه ای) می باشد و گلهای این گیاه سفید و در تابستان آشکار می شود.

چگونه گیاه آگلونما را پرورش دهیم و از آن در آپارتمان نگهداری کنیم؟

آگلونما (گیاه همیشه سبز چینی نیز نامیده می شود) که یک گیاه بسیار تزئینی با چندین گونه جالب است. این گیاه یکی از پرطرفدارترین گیاه های خانگی است - از سبز تیره به نقره ای تغییر رنگ دارد و بعضی از آن ها با جزئیات قرمز، رنگ به دکور خانه شما می افزاید.

این گیاه یک گیاهِ کم رشد و جذاب است که گیاهانی با شاخ و برگ عالی را رشد می دهد و برگ های بیضی بزرگ، باریک و براق در ساقه های کوتاه دارد و از همه مهم تر، نیازمندِ نور کامل خورشید نیست، پس برای داخل خانه مناسب است به ویژه اگر نور در خانه شما محدود باشد.

به نظر می رسد اینکه آیا این گیاه رشدش آسان است یا دشوار بحث برانگیز باشد و به طور کلی، اگر یک قاعده ساده را دنبال کنید، جوابگویی آسانتر است:هرچه اختلاف رنگش بیشتر باشد، نور بیشتری نیاز است. در بخش رازهای باغبانی نمناک بیشترخواهیم گفت که این گیاه یک انتخاب عالی برای کسی است که یک گیاه برای نگهداری و پرورش با شاخ و برگهای درخشان می خواهد.

راهنمای نگهداری و پرورش گیاهان آپارتمانی آگلونما

شرایط رشد:

نور:

رنگ سبز تیره آگلونما می تواند در نزدیکی سایه نیز رشد کند و در حالی که گونه های متنوع تر نیاز به نور بیشتر تر دارند پس هیچ یک از گونه های آگلونما را مستقیم در معرض آفتاب قرار ندهید.

آب دادن به گیاهان آگلونما:

در تابستان به طور کامل به آن آب بدهید و گیاه را اغلب برای افزایش رطوبت اسپری کنید و در طول زمستان، آبیاری را کاهش دهید، اما اجازه ندهید که گیاه کاملا خشک شود.

پرورش آگلونما

دما:

این گیاهان هوای سرد یا دماهای زیر 65 درجه فارنهایت را دوست ندارند پس مطمئن باشید که آن را از پنجره ها یا دریچه هادور نگه میدارید و هرچه آن نقطه گرم تر باشد، بهتر است.

هرس کردن گیاهان آگلونما:

برای از بین بردن گاه به گاه برگ زرد پایین گیاه و یا گل های خراب شده ، هرس کردن بسیار مورد نیاز است.

خاک خوب برای گیاه آگلونما:

خاک خوب زهکشی و تخلیه شده، بسیار مناسب است.

کود مناسب آگلونما:

آگلونما را با کود مایع در طول فصل رشد تغذیه کنید.

رشد آگلونما

قلمه زدن گیاهان آگلونما:

آگلونما معمولا توسط تولید کنندگان خانگی منتشر نمی شود اما با این حال، می توانید گیاه را در زمان عوض کردن گلدان تقسیم کنید و شاخه های کوچک تر نیز می توانند به عنوان گیاهان جداگانه قرار داده شوند.

عوض کردن گلدان آگلونما:

آگلونما ها کم رشد هستند و هرساله نیاز به تعویض گلدان ندارند و آنها به طور کلی گیاهان کم رشدی هستند، به طوری که طول تنه آنها بسیار کوچک است.

انواع:

آگلونما ها برای تولید برگ های مختلف پیوند زده شده اند. مراقب میوه نوع crispum که سمی هستند، باشید و اگر شما بچه یا حیوانات خانگی دارید که ممکن است در مورد این میوه های قرمز کوچک کنجکاو باشند، از داشتن این گیاه اجتناب کنید.

سایر نکات رشد آگلونما:

با توجه به نیاز به رطوبت بالا، برخی از تولیدکنندگان آگلونما را گیاه گلخانه ای می دانند که رشد در محیط گرم، مرطوب و روشن گلخانه ای بهتر انجام خواهد شد.

قاعده شماره یک برای آگلونما :به یاد داشته باشید، نگه داشتنش باید در محل گرم و مرطوب باشد.

پرورش آگلونما

آفات در آگلونما:

به شخصه هیچ وقت در گیاه خود آفت ندیدم اما در تبلیغات تجاری آگلونما را با سوسک و کرم های کوچک دیدم اما شما باید از شته چشم پوشی کنید. آفات می توانند از یک گیاه خانگی به گیاه خانگی دیگر سریع انتقال یابند پس بهتر است که آنها را هرچه زودتر کنترل کنید.

اندازه:

آنها در گلدان هایی با اندازه ی ، 8، 10 و 14 سانتی فروخته می شوند.

سرعت رشد آگلونما:

سرعت رشد آهسته تا متوسطی دارند و آگلونمای نقره ای در ماه های گرم رشد بسیار زیادی دارد وآگلونما هایی با رنگ روشن آهسته تر رشد می کنند.

سوالات متداول در مورد آگلونما:

کمک! آگلونمای من سریعا پس از دریافتش، برگ هایش زرد یا قهوه ای شدند.

این موضوع به احتمال زیاد به علت شوک جابه جایی است و شوک جابه جایی کاملا طبیعی است و تقریبا تمام گیاهان آن را با از دست دادن چند برگ یا تغییر رنگ در هنگام ورود به یک محیط جدید تجربه می کنند پس بنابراین برگهای خراب را از بین ببرید و مطمئن شوید که دستورالعمل مراقبت را به خوبی دنبال می کنید و اگر مشکل همچنان ادامه داشت، به راهنمای مراقبت مراجعه کنید و ببینید آیا نور یا آب مورد نیاز تنظیم است.

چرا برگ های آگلونمای من پژمرده اند؟

برگ های پژمرده می تواند نشانه ای از نور یا آب نامناسب باشد و در نور خورشید خیلی زیاد، گیاه می تواند ضعیف و پژمرده شود.

در نور کم نیز، برگ ها می توانند شروع به ضعیف شدن و نشان دادن نشانه های ضعف کنند و ترکیبی از لبه های زرد و قهوه ای، خاک مرطوب و برگ های نازک اغلب به دلیل آب زیاد است.

برگ های کاملا زرد یا قهوه ای و خاک خشک معمولا به دلیل کم آبی است و اگر در معرض این علائم هستید، به راهنمای مراقبت مراجعه کنید و به شکل مورد نیاز تنظیم کنید.

پرورش گیاه آگلونما

چرا ساقه های گیاه من زرد و قهوه ای هستند؟

این مشکل بیشتر به دلیل رطوبت زیاد خاک است و ساقه آگلونما گیاه را در دوره خشکسالی حفظ می کند و اگر آب زیاد در خاک وجود داشته باشد و ساقه ها نیز پر از آب باشند، این کار می تواند گیاه را پوسیده کند. نمناک توصیه می کند که در این مورد، آب ندهید، خاک را هوا دهید و هر گونه ساقه های پوسیده را از بین ببرید و گیاه را فقط زمانی که خاک کاملا در گلدان خشک شده است، آبیاری کنید.

هر چند وقت یکبار باید گیاهم را کود دهی کنم؟

به طور کلی، گیاهان خانگی ازاول بهار تا پاییز رشد میکنند و هر 6 هفته یک بار با یک کود آلی گیاهی، پس از دستورالعمل بسته بندی برای تزریق، بارور می شود NYC گلخانه ای با استفاده از یک کود خفیف در خاک، یک ترکیب با استفاده از کود آلی تولید می کند، بنابراین در 6 ماه اول پس از خرید این گیاه نیازی به کود نیست.

هر چند وقت یک بار باید گلدان گیاهم تعویض شود؟

برای گیاهان رومیزی کوچکتر، ما توصیه می کنیم هر 12-18 ماه یک بار مجددا تعویض گلدان کنید. یک گلدان یک تا دو درجه قطور تر را انتخاب کنید تا گیاه بتواند رشد کند و گلدان خیلی بزرگتر از قبل را انتخاب نکنید، زیرا این کار می تواند ریشه گیاه را از بین ببرد.

هر 24-18 ماه گلدان را تعویض بکنید و یک گلدان 2 "- 4" درجه بزرگتر تهیه کنید وعملیات تعویض گلدان را در تابستان و یا پاییز که گیاه قوی تر است، انجام دهید.

مراقبت و پرورش آگلونما ؛​ گیاهی مقاوم در آپارتمان

4.5486
این مطلب مفید بود ؟43650
منبع : greeneryunlimited / thespruce / joyusgarden / بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
8 نظر به ثبت رسیده است
سمیرا1399-05-06
در معرض نور بیشتر قرارش بدین تا برگها پهن شوند.
195
مجتبی1397-03-29
سلام وقتتون بخیر گل من برگاش پهن نمیشه و بزرگ برگ اضافه میشه ولی پهن نمیشه چکار باید بکنم لطفا راهنماییم کنید مرسی ممنون
5613
ج-ک1398-11-18
سلام،این گیاه را زیاد جابجا نکنید،در گلدان نسبتا" بزرگ نگهداری کنید، یکبار در روز معینی از هفته به آن آب دهید(آب اضافی در زیر گلدانی را با اسفنج بردارید)، ماهی یکبار در آب آن کود مایع اضافه کنید(هرلیترآب 5 سی سی)و در کنار پنجره( نور غیر مستقیم بدون آفتاب).هروقت برگهای پایینی زرد شد با قیچی از محل دمبرگ قطع نمائید.اگر برگهای آن خیلی زیاد و سنگین شدند برای جلوگیری از شکستن ، ساقه هارا به یکدیگر ببندید و یا از نی برای استحکام ساقه ها استفاده نمائید.مطمئن باشید تا سالها بدون مشکل خاصی به رشد خود ادامه میدهد.
263
Miti1397-03-08
با سلام و خسته نباشید خدمت شما و ممنون از سایت و راهنمایی های خوبتون
سوالی دارم در رابطه با این نوع گلم
یک برگش زرد کامل شده تا ساقه اما هنوز تو خاک محکمه البته ی برگ دیگه هم بود ک کم کم افتاد
روی چند تا از برگ ها هم خال های زرد افتاده و از نوک کمی زرد شدن
من خاک گلدون و خود گلدون را تقریبا دو هفته ای که تعویض کردم ‌ بزرگتر کردم چون دیدم کنارش جوانه زد و رشدش خیلی کم بود
خاکش خاک برگ و بعضی وقتا کنار گل علفهای ریزی در میاد و من همش سعی میکنم از ریشه درش بیارم و بعضی وقتا روی خاک بعضی جاهاش سفید میشه
من به گلدون هفته ای یا ده روز ی بار اب میدم و از هیچ مکملی تا حالا استفاده نکردم
راستش اوایل برگاش خیلی سبز پررنگ بود اما چند وقتیه کمرنگ دارن میشن
من قبلا هم یه گلدون از این نوع گل از دست دادم اونم همینجوری اولش شروع به زرد شدن کرد و بدش از بین رفت حالا میترسم اینم چیزیش بشه
یه دنیا ممنون
402
محمدی1397-02-14
سلام معمولا براثرآبیاری بیش ازاندازه برگهازرد میشوند .بهتراست اجازه دهید خاک گلدان تاعمق ۳ سانتی متر کاملا خشک شود سپس آبیاری نمائید
306
Sara1397-02-02
سلام ببخشید گیاه آگلونما من برگهای بالاییش سبز و سالم و خوبن اما برگهای زیرینش نوکاشون زرد شدن یا حتی وسطای برگا حالت زخمی دارن میشه بگید علتش چیه؟
12316
بهار1397-01-30
هم از طریق گذاشتن توی آب و ریشه دار شدن میشه کاشت هم اینکه توی ماسه شسته گیاه رو بکاریم و پای اونو همیشه مرطوب نگه داریم. من خودم ابتدا میزارم توی آب وقتی کمی ریشه کرد میکارمش
3210
Rahil khaoom1397-01-28
برای قلمه زنی باید قلمه رو اول بزاریم توی آب ریشه بزنه بعد بشونیم توی خاک ؟؟؟؟
5414
وبگردی