دمنوش برای آرامش
نوشیدن دمنوش های گیاهی به دلیل نداشتن کافئین برای رسیدن به آرامش و کاهش استرس و اضطراب بسیار مفید و مناسب است.

بهترین دمنوش برای آرامش اعصاب

طبق سازمان غیر انتفاعی انجمن اختلالات اضطراب آمریکا (ADAA)، اختلالات اضطرابی مشکل شماره یک سلامت روانی در آمریکا هستند که در حدود 18 درصد از جمعیت (40 میلیون بزرگ سال بالای 18 سال) را تحت تاثیر قرار داده است.

افزودن دمنوشهای گیاهی به رژیم غذایی روزانه می تواند یک راه سالم و مناسب برای تسکین احساسات اضطرابی باشد. از دمنوشهایی که حاوی کافئین هستند پرهیز کنید، چون کافئین باعث افزایش اضطراب می شود. در این بخش از سلامت نمناک چندین مورد از دمنوشهای گیاهی طبیعی وجود دارد که می توانند به آرامش شما کمک کنند.

دمنوش برای آرامش

دمنوش های بسیار مفید برای آرامش اعصاب

12 دمنوش گیاهی و طبیعی برای رسیدن آرامش

1.کاوا (نوعی درخت فلفل):

کاوا تا به حال معروف ترین نوع درمان گیاهی شناخته شده برای کنترل علایم اضطراب بوده است. بسیاری افراد اثرات این گیاه را به داروی ضد اضطراب تشبیه کرده اند - این گیاه غیر اعتیادآور است و می تواند آن طور که نیاز است مصرف شود و کاملاً طبیعی میباشد.

شما میتوانید یک چای گیاهی خالص مثل آن هایی که در فروشگاه های چای به فروش می رسند، را تهیه کنید.همچنین باید با چیزی که حاوی چربی است، مانند کره یا شیر نارگیل، ترکیب کنید.

2.دمنوش گل ساعتی:

این گیاه به اندازه گیاه کاوا قوی نیست و مطالعات کمتری فواید آن را تایید کرده اند، اما بسیاری از مردم قسم می خورند که گل ساعت بدون هیچ ریسکی اثرات آرامش بخش را برای آن ها فراهم می کند.از آنجا که "گل ساعت" به اندازه کافی شناخته شده نیست، مشخص نیست که آیا قابل دسترس است یا خیر.

تحقیقات تنها بر روی "قطره" عصاره گل ساعت متمرکز شده است، که معمولاً در حدود 30 قطره در روز می باشد.در این چای، میزان فلانوئید در مقایسه با یک "قطره اش" بسیار کم تر است. بهتر است که از کم شروع کنید و ببینید که آیا تاثیری برایتان دارد یا خیر.

دمنوش گل ساعتی

دمنوش گل ساعتی بهترین راه رسیدن به آرامش

آرامش و کاهش استرس با دمنوش های گیاهی

3. دم نوش ریشه سنبل الطیب:

ریشه سنبل الطیب منحصر به فرد است و برای اضطراب طراحی نشده است، اما بسیاری از مردم متوجه شده اند که طبیعت آرام بخشش برای علایم اضطراب بسیار موثر است. استفاده سنتی از سنبل الطیب برای کمک به خواب است.

اما این خواص آرامش بخش ممکن است بر اضطراب نیز تاثیر بگذارد. در این مورد، سنبل الطیب به طور مستقیم با علائم اضطراب سر و کار دارد، نه خود اضطراب. سعی کنید آن را در طول روز مصرف کنید و از رانندگی کردن اجتناب کنید.

4. بابونه:

مطالعه ای نشان داد بیمارانی که درمان با بابونه را داشتند، تغییر قابل توجهی را در شدت علایم اضطراب تجربه کرده اند. این گیاه برای آرام کردن اعصاب، کاهش سو هاضمه و درمان معده به کار می رود. یک قاشق چای خوری بابونه خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و سه بار در روز به مدت دو ماه بنوشید.

بابونه به عنوان دارویی سنتی هزاران سال است که برای آرام کردن اضطراب و آرام کردن شکم استفاده شده است.همچنین به عنوان یک جز تشکیل دهنده در چای گیاهی شناخته می شود.

دمنوش بابونه

آرام کردن اضطراب با دمنوش بابونه

بهترین دمنوش ها برای آرامش اعصاب

5.نعناع:

نعناع چندین خاصیت دارویی دارد. علاوه بر کمک به اضطراب، که اغلب با دیگر مسائل مانند افسردگی مرتبط است، به تسکین علایم مرتبط با سرماخوردگی، ناراحتی های پوستی، خارش پوست، سوهاضمه و سردرد کمک می کند.

برای نوشیدن یک فنجان چای، یک فنجان آب جوش و یک قاشق چای خوری برگ های خشک شده نعناع را با هم ترکیب کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. شما می توانید چای نعناع را در حدود چهار یا پنج بار در روز (بین وعده های غذایی) بنوشید.

6. بادرنجبویه:

بادرنجبویه برای کمک به کاهش استرس و اضطراب و همچنین افزایش اشتها، بهبود خواب، التیام زخم ها، تسکین درد، درمان نیش و گزش حشرات به کار می رود.این گیاه به طور معمول با گیاهان دیگر، مانند بابونه، ترکیب می شود تا به داشتن اعصابی آرام کمک کند.یک چهارم تا 1 قاشق چای خوری بادرنجبویه خشک را در یک لیوان آب گرم بریزید و چهار بار در روز بنوشید.

دمنوش بادرنجبویه

بادرنجبویه بهترین دمنوش گیاهی برای آرامش

دمنوش های گیاهی آرامبخش

7.دمنوش ملیسا:

دم نوش ملیسا که در میان دم نوش های آرام بخش به شدت ترجیح داده می شود، معمولاً در دوره های افسردگی و اضطراب مورد استفاده قرار می گیرد.برای نشان دادن اثر آرامش بخشی آن، 2تا 3 فنجان در روز نوشیدن این دم نوش، ضروری است.

برای آماده سازی این دم نوش در یک فنجان آب جوش 2 قاشق چای خوری بادرنجبویه خشک بریزید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند.سپس صافش کنید و می توانید با عسل و شیرین کننده ها آن را بنوشید.

8.دمنوش اسطوخدوس:

دمنوش اسطوخدوس برای استراحت در بیمارستان ها در زمان های قدیم، و آرامش بخشی به کار می رود. دم نوش اسطخدوس، که به شدت در میان دم نوش های گیاهی آرامش بخش ترجیح داده می شود، تاثیر بسیار زیادی در افراد مبتلا به مشکلات خواب دارد.شما می توانید تاثیرش را با مصرف 2 تا 3 فنجان در روز احساس کنید.

دمنوش اسطوخدوس

دمنوش اسطوخدوس بهترین دمنوش برای خواب آرام 

 

موثرترین دمنوش ها برای رسیدن به آرامش

9.دمنوش جینسینگ سیبری:

دمنوش جینسینگ سیبری یکی از گیاهی هایی است که در کشور ما شناخته شده نیست.این گیاه در درمان مشکلاتی از قبیل آنژین سینه، هیگزولستروز، بی اشتهایی و سردرد موثر است.

10.دمنوش شیرین بیان:

دمنوش شیرین بیان اثرات ضد افسردگی دارد و در تسکین اعصاب بسیار موثر است.اگر شما با اختلال افسردگی روحی به طور منظم شیرین بیان را بنوشید، می توانید سریع تر و راحتتر از شر آن خلاص شوید.

دمنوش شیرین بیان

شیرین بیان دمنوش مناسب برای آرامش اعصاب

دمنوش برای آرامش اعصاب و روان

11.دمنوش مریم گلی:

وقتی نوبت دم نوش گیاهی آرامش بخش می رسد، شکی نیست که اسم دم نوش مریم گلی می آید.1 - 2 فنجان از این دم نوش در طول روز، خوابی راحت تر را فراهم می کند و برای آرام کردن اعصاب به شما کمک می کند و آرامش را حفظ می کند.علاوه بر ویژگی آرامش بخشی آن، از نظر سلامت بدنی هم بسیار مفید است و سیستم گوارشی را منظم می کند و مشکلات گاز معده و سوهاضمه را رفع می کند.

12.دمنوش به :

دمنوش به که به سادگی هم تهیه می شود یکی از دمنوش های عالی برای آرامش روحی و اعصاب راحت به شمار می آید. این دمنوش را تهیه کنید و از آرامشی که به شما می دهد لذت ببرید.

طرز تهیه دمنوش به :

ابتدا باید میوه به را بشویید و با رنده درشت آن را رنده کنید و بعد از رنده کامل داخل یک سینی ریخته و خشک کنید.زمانیکه رطوبت آن کاملا رفع شد داخل تابه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا حدودی رنگش تغییر کند در حدی که شبیه چای معمولی بدست آورید.

پس از این مرحله آن را در شیشه در بسته بریزید و هر بار یک قاشق از آن را در قوری ریخته، مانند چای دم کنید و نوش جان کنید. این دمنوش آرامش بخش را می توانید با آبلیمو ترکیب و میل کنید.

 

12 دمنوش گیاهی برای رسیدن به احساس آرامش

4.5124
این مطلب مفید بود ؟11113
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : misojo / ezkool / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
برچسب : دمنوش
وبگردی