ارتباط با دیگران
برای برقراری ارتباط با دیگران و پرورش مهارتهای ارتباطی راههای ساده ای وجد دارد که با یادگیری آنها به راحتی میتوانید با دیگران ارتباط موثرتری برقرار کنید.

عادتهایی که باعث پیشرفت مهارتهای ارتباط با دیگران شما میشود 

اگر متوجه شدید، کمی کمبود در بخش ارتباطات دارید، نترسید ارتقا دادن یکسری کارهای ساده می تواند، باعث پیشرفت شما در ارتباط با دیگران می شود نکاتی که در ادامه برخی از بهترین روش ها برای یادگیری و پرورش مهارت های ارتباطی را خواهید خواند.

 بهترین روش ها برای یادگیری و پرورش مهارت های ارتباطی 

1 -پرسیدن سوالاتی را آغاز کنید:
مهارت کسب کردن در گوش دادن ،به اندازه محبت کردن مهم می باشد .وقتی کسی راجع به موضوعی صحبت می کند، می خواهید توجه داشته باشید که چه می گوید و شما برای این موضوع نیاز به یک کلیپ بورد یا یک نوت بوک و قلم ندارید .یکی از راه های خوب برای انجام این کار این است که سوالاتی در مورد آنچه که فرد دیگری میگوید بپرسید البته لازم نیست که آنها را با سوالات پی در پی و جزئیات بمباران کنید .در همان زمان وقتی قسمتی از مکالمه شما را جذب می کند و می خواهید چه بیشتر در موردش بدانید ،سوالاتی بپرسید ،که این بهترین راه برای برقراری ارتباط است.
 
ارتباط موثر با دیگران
چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم
2- بگو که چه معنی میده و معنی چیزی که میگویی چیست؟
مارگاریتا به رتا کودسکی می گوید که :استفاده از واژگان خاص می تواند در برقرار کردن ارتباط با دیگران بسیار مفید و کاربردی باشد، و مهارتهای ارتباطی شما را ارتقا بخشد.در هنگام سخن گفتن از تفسیرهای اضافی بپرهیزید، دو قاعده خوب را رعایت کنید:
مهارتهای ارتباط موثر با دیگران
روش های برقرای ارتباط با دیگران
1.چیزهایی را که فکر می کنید دیگران نمی خواهند بشنوند، نگویید و چیزهایی را که نمی خواهید پشت سرتان بگویند، نگویید.
2.یکی از راههای خوب ارتباطی ،که می توانی انجام دهید، این است که ایده و نظر خودت را خیلی واضح و روشن بیان کند و برای گفتن نظر و نتیجه گیری خیلی طفره نروید.
 
3 از زبان بدن استفاده کنید:
زبان بدن یک ابزار شگفت انگیز است که در برقراری ارتباطات به کار می آید .خوشبختانه بدن ما معمولاً حد ارتباط با دیگر اعضای بسیار خوب است ،با این حال اگر می خواهید مهارتهای ارتباطی بیشتری داشته باشید باید بدانید که کدام یک از قسمتهای بدن شما می تواند کمک بیشتری به نشان دادن منظور شما به صورت واضح کند.
ارتباط با دیگران
مهارتهای ارتباط با دیگران
به طور مثال:
سعی کنید از صحبت کردن به عنوان سلاح استفاده نکنید، که این می تواند به ذهن شما را ببندد و ایده های جدید را نپذیرد .یکی دیگر از راه های استفاده از زبان بدن این است که تمام رفتارهای طرف مقابل را کپی کنید و به آسانی بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید.
 
4- گوش کنید:
شما واقعا میخواهید گوش دهید زمانی که افراد دیگر صحبت می کنند ؟ گوش دادن به عنوان یک کلید ارتباطی برای بهتر شدن ارتباطات کمک می کند. همیشه منتظر این نباشید که نوبت شما بشود تا صحبت بکنید ،بسیاری از مردم درباره فهم بین گوش دادن و شنیدن سردرگم هستند اگر می خواهید مهارت های ارتباطی خود را بهبود ببخشید نحوه گوش دادن را یاد بگیرید .پس مهمتر از همه در وهله اول گوش دادن به حرف مردم است.
ارتباط موثر با دیگران
چگونه با دیگران ارتباط موثر برقرار کنیم
5 -اول پذیرش داشته باشید سپس سخن بگویید:
وقتی یک ارتباط برقرار می شود ،یک ارتباط برقرار کننده خوب همیشه می داند که چیزی را که قبلاً راجع به او صحبت شده بود را تصدیق کند.
به طور مثال :شما به راحتی میتوانید بگویید که ((بله ))من شنیدم که شما چه می گویید پس صحبت خود را ادامه دهید حتی بهتر است که در بعضی از قسمت های مکالمه تان ازجملاتی استفاده کنید که به شخص مقابل بفهمانید که شما صحبت های آنها را شنیده اید ،همچنین شما می توانید با استفاده از جملاتی مثل ،من درک می کنم که...... یا ،بنابراین آنچه که شما می گویید ........،،برای تمرین کردن می توانید از این جملات استفاده کنید ،این کار باعث می شود که فرد مقابل احساس کند که شنیده شده است و به آنچه که شما می گویید گوش می دهد.
و در انتها :اینها بعضی از بهترین عادتهایی هستند که با تمرین می توانید برای برقراری ارتباط بهتر از آنها استفاده کنید کپی از راه های مهارت عملی کردن دانسته ها است ،شما همیشه دنبال تمرین مهارتهای ارتباطی هستید.
خوشبختانه شما می توانید این کار را روزانه انجام دهید با افرادی که در طول روز با کسانی که در ارتباط هستید تمرین کنید.

5 تکنیک و مهارت طلایی برای برقرار کردن ارتباط با دیگران

4272
این مطلب مفید بود ؟21656
منبع : بخش سبک زندگی نمناک / ن / ف
وبگردی