زیبایی در ازدواج
زیبایی ظاهری نقش بسیاری در ازدواج و دوام آن دارد.اما آیا زیبایی بسیار زنان باعث دوام ازدواج خواهد شد؟ یا مردان زیباتر می توانند ازدواج موفقی داشته باشند؟

ازدواج با زن بسیار زیبا درست است؟

در ازدواج های امروزی چهره و ظاهر اهمیت زیادی دارد ، زیرا بدون دیدن چهره نمی توان ازدواج نمود .گرچه زیبایی ظاهر و تناسب اندام را در انتخاب همسر نمی توان نادیده گرفت، اما نباید به عنوان بزرگ ترین هدف و معیار و ملاک ازدواج محسوب شود، به طوری که دیگر معیارها را تحت الشعاع قرار دهد،در قدم اول زن و مرد قبل از شناخت شخصیت و روحیه دیگران ، ظاهر هم را می پسندند اما آنچه در ازدواج بسیار مهم است ، خصوصیات اخلاقی است چرا که ظواهر بعد از گذشت مدتی عادی می شوند . زیبایی از نظر افراد با یکدیگر متفاوت است زیرا برحسب سلیقه افراد زیبایی تعریف می شود و در واقع حکایت معروف علفی است که باید به دهان بز شیرین بیاید ! اما واقعا زیبایی چهره در زندگی چقدر مهم است ؟ در این بخش از نمناک ما درباره اهمیت زیبایی در ازدواج برای شما توضیح خواهیم داد .

اهمیت زیبایی در ازدواج

همانطور که گفتیم ، زیبایی برحسب سلیقه افراد با یکدیگر متفاوت است اما معیارهای زیبایی در همه جا یکسان است مثلا همه افراد کسانی را زیبا می دانند که دارای چشمان درشت، صورت معصوم و بچگانه، صورت متناسب و... هستند .انسان های زیبا به سمت هم بیشتر جذب می شوند و پس از ازدواج زندگی خوبی را سپری می کنند . بهتر است بدانید که زیبایی ظاهری نقش و اهمیت زیادی در دوام ازدواج دارد . در انتخاب همسر نمی توان زیبایی ظاهر و تناسب اندام را بی اهمیت بدانیم اما زیبایی ظاهر بزرگ ترین معیاربرای ازدواج نیست .هنگام انتخاب همسر باید زیبایی ظاهری و زیبایی باطنی را با هم در نظر گرفت . اگر زیبایی های ظاهری هر زوج را بین عدد یک تا 10 در نظر بگیریم . عدد 10 نشان دهنده بهترین و کامل ترین ظاهر می باشد زیبایی خانم ها در یک سوم زوج ها بیشتر بوده و یک سوم در برخی از زوجین زیبایی مرد بیشتر است و در باقی زوجین زیبایی ظاهری آنها تقریبا برابر است .

ملاک زیبایی در ازدواج

آیا ازدواج با زنان بسیار زیبا دوام دارد ؟

وقتی زنان از مردان زیباترند

در زوج هایی که خانم زیباتر است، هر دو طرف از زندگیشان راضی ترهستند و احتمال شکست کمتر است. مردی که از ظاهر پایین تری نسبت به همسر خود برخوردار است، چون همسر او بیش از انتظارش است ،تلاش زیادی برای تداوم رابطه می کند.

اما در صورتی که زن بسیار زیبا باشد طوری که همه مردم مجذوب زیبایی او شوند ، احتمالا ازدواج با این زنان به دلایلی که اکثر زوجین می دانند ، دوام کمتری خواهد داشت .

آیا ازدواج با مردان بسیار زیبا دوام دارد ؟

وقتی زیبایی مردان بیش از زنان است

مردانی که زیباتر از همسرشان هستند ، ممکن است در زندگی احساس نارضایتی بیشتری نمایند و احساس خوبی به زندگی زناشویی خود نداشته باشند . حتی برخی از این مردان در زندگی دچار مشکل می شوند .اگر زیبایی ظاهر زن ها کمتر از همسرشان باشد ، اینگونه همسر آنها تعهد کمتری نسبت به زندگی دارد و این مسئله موجب کمتر شدن عمر ازدواج آنها می شود .

ملاک زیبایی در ازدواج

وقتی زیبایی وارد ملاک های ازدواج مردان می شود

مردها در ازدواج به ظاهر زیبای همسرخود توجه می کنند تا این زیبایی از طریق وراثت به فرزندانشان نیز برسد و آنها کودکانی سالم و زیبا داشته باشند .

آیا برای خانم ها نیز زیبایی ملاک ازدواج است ؟

تحقیقات نشان می دهد که اغلب خانم ها هنگام انتخاب همسر به ظاهر او توجه نمیکنند . اغلب خانم ها دوست دارند همسری انتخاب نمایند که معتمد بوده و از آنها حمایت کند و بتواند مسئولیت یک زندگی را بر عهده بگیرد .

تنها توجه داشتن به ملاک زیبایی ظاهری در ازدواج عاقلانه نیست.چرا که افراد بسیاری وجود دارند که از ظاهر بسیار زیبایی برخوردارند اما خشونت کلامی و رفتاری آنها به گونه ای است که نمی توان حتی مدت کوتاهی با آنها همصحبت شد.

چه ازدواجی موفق است؟
بر اساس تحقیقات انجام شده اگر افراد هنگام انتخاب زوج ، افرادی را که از نظر زیبایی شبیه خودشان است را انتخاب کنند ، زندگی آنها داوام بیشتری خواهد داشت . در یک ازدواج موفق یا باید زن زیباتر باشد یا مرد و زن از نظر زیبایی در یک حد باشند.

ازدواج با زن یا مرد زیبا دوام دارد ؟ + معایب و مزایا

4.3120
این مطلب مفید بود ؟10218
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ف
برچسب : ازدواج
وبگردی